Bjuder på en bild från dagens arbetsplats resturang Market på Rosenlund i Göteborg. Eftersom jag har lite tid över på dagarna nu mellan frilansuppdrag och jobbsök bestämde jag mig för att hoppa in och hjälpa mina goda vänner på restaurangerna Market och Tridici (Kungstorget, Göteborg). Otroligt uppfriskande att jobba med goda vänner med var sitt kök i världsklass.

Tog en härlig runda i området och avslutade med utsikten på toppen av snikens kulle uppe på Lunden. En otroligt fin utsikt som vackert visar upp mitt fina Göteborg. Det är en så konstig känsla att vara hemma efter några år utomlands, det känns nästan som om jag bara är på besök. Men jag ska ingenstans (Vad jag vet och planerar nu), jag älskar att jag är som nykär i min hemstad igen. 2017 är ett år som skall bli mitt år. Det är här ett nytt kapitel startar och andra avslutas. Jag ser fram emot vad året har att erbjuda och går in med mottot att säga ja lite oftare än vanligt.

Fått något form av sug på bakning och andra konstiga ting att fördriva tid på så som stickning. Just nu håller jag på att sticka en ullfilt och har köpt garn nog att räcka till 15 filtar. Här på bild ser ni min senaste kreation från köket. En avokado baserad choklad kaka gjord med glutenfritt mjöl, otroligt god om jag får säga det själv.

Tbt till 2009 när jag intervjuade Linda Rosing under min praktik på magasinet affärsresenären. Hon var himla trevlig men också en väldigt reserverad person. Vi pratade om gången Linda bestämde sig att lägga den offentliga profilen bakom sig och uppfylla sin dröm att bli flygvärdinna och flyga från paradis till paradis. Dock har det inte blivit någon flygvärdinna av Linda ännu men det är väl alltid bra att ha en utbildning att falla tillbaka på 😉

Regnet har bara öst ner sedan igår eftermiddag och idag var det lite mer deppigt ute i kylan än vanligt så jag satte igång och började baka mina special raw food choklad bollar för att sätta färg på torsdagen här hemma.

Blev 4 olika sorter denna gång

Choklad/jordgubb
Pistage/choklad
Choklad
Vanilj

Vad gör ni denna dystra torsdag?

Kom precis hem från en av mina absoluta favorit städer, Köpenhamn. Min älskade man bjöd mig på en weekend i kärlekens tecken och vi bodde på det fina Tivoli hotells nybyggda del med ett rum som jag skulle kunna dö för. Otroligt vackert hotel med utmärkt service. Vi hann med en hel del mysiga ställen innan vi lämnade vår älskade kärleks stad (vi har en tradition att besöka Köpenhamn minst 1 gång per år) och jag kommer lägga upp en form av Köpenhamns guide inom kort men tills dess måste jag bara ge er mitt absolut bästa tips i Danmarks huvudstad.

På Bertels Salon på strædet i Köpenhamn finner ni världens godaste cheesecake. Jag har vallfärdat hit i 4år nu för att avnjuta och smaka på deras fantastiska skapelser. Här finner du en cheesecake för alla. Ett måste att besöka om man befinner sig i Köpenhamn.

Nyår firades i kärlekens tecken med dags spa på Varberg stadshotell Asia spa och sedan en underbar tre rätters middag i kärlekens tecken med min man. Nu är jag redo att ta in 2017 och allt hon har att erbjudan mig och tackar 2016 för ett fartfyllt år.

Gott nytt år!

Kvällens meny

Förrätt: Smögen Toast
Rostad foccacia med smögen röra toppat med handskalade räckor och löjrom.

Huvudrätt: Italian Salmon
Grillad laxfjäril med en mild smak av honung serverad med en parmesan & ruccula risotto och vitlöksfrästa räkor.

Dessert: Strawberry Champagne
Vaniljglass, jordgubbar med ett stänk av vaniljsocker champagne, grädde toppad med riven mörkt choklad.

Min älskade kom hem med denna tidiga julklapp igår. Tycker om den så himla mycket, en perfekt stilren vardagsklocka. DW är både ett varumärke och företag jag beundrar.

Nu ska jag sova, gröten står framme för tomten och imorgon blir det familje mys i både Borås och Göteborg.

God Jul!

Idag var en tung dag på jobbet, min absolut sista med dessa underbara människor. Tiden var kommen och mitt vikariat nådde sitt slut. Jag är oerhört tacksam för allt jag lärt med under dessa 7månader och önskar företaget och personalen all lycka till. Nu ser jag fram emot några veckor ledighet och att starta jakten efter en ny utmaning.

Igår bjöd min älskade ut mig på en dejt där vi såg en fantastisk föreställning av Johan Glans. Jag skrattade genom de hela 90minuterna. Johan är en utav de roligaste människorna jag vet existerar. Om ni inte varit och sätt honom live så rekommenderar jag starkt att ni gör det. Efter det blev det lite julklapps handel innan vi körde hem för filmkväll.

Vi kom precis hem ifrån huset där vi är i fullgång med renoveringen samt jobbar en hel del. Jag arbetar ä sista veckan på Stayhard och det är otroligt tråkigt att lämna dessa underbara själar som arbetar där. Jag har haft en toppen tid där men jag visste redan från början att det skulle bli en kort romans mellan mig och Stayhard. Mitt vikariat är slut och jag är redo för de nya utmaningar livet ger mig här näst. Har sökt en del jobb men ser även fram emot lite ledighet så att jag kan fokusera lite på vårt sidoprojekt och ta en kurs.

Nu är det läggdags. Imorgon är det jultröjan som gäller och min den har pingviner på. 👌🏻