Header

Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam śniadania na słodko. Naleśniki, gofry, pancakes mogłabym jeść na śniadanie obiad i kolację, ale wiadomo... dzisiaj proponuję przepis na pancakes z kalafiora. Jasne nie są takie jak amerykańskie, ale na pewno zdrowsze i mniej kaloryczne :)


Składniki:
-Kalafior(surowy) 160g
-2 jajka
-Mąka ryżowa 45g
-Serek wiejski dwie łyżki
-Łyżeczka proszku do pieczenia
-słodzidło/miód/ksylitol/stewia

Przygotowanie:
Kalafior gotujemy. Gdy ostygnie dodajemy pozostałe składniki i blendujemy. Smażymy pod przykryciem z jednej strony z drugiej już bez. Całość bez słodzików 355kcal

Więcej na  instagram

💪.

Przenieś swój blog na Nouw - teraz możesz importować swój stary blog - kliknij tutaj!

Likes

Comments

Cześć wszystkim!
Dzisiejszy przepis to zdrowsza wersja ptasiego mleczka. Moje jest o smaku malinowym. Ptasie mleczko, zjadłam na śniadanie, bo jest bardzo sycące. Możecie je również zjeść na drugie śniadanie czy deser. Przepis jest bardzo prosty. Zapraszam :)

Składniki:
-110g Twarogu chudego
-100ml mleka
-aromat u mnie malinowy
-ksylitol/miód/ dwie łyżki
-piękny różowy kolor uzyskałam dzięki dodaniu trzech łyżek soku z buraka
-żelatyna

Przygotowanie:
Wszystkie składniki oprócz żelatyny dokładnie zblędować. Żelatynę rozpuścić/dokładnie wymieszać w gorącej wodzie ja miałam 2 łyżki żelatyny i około 60ml wody. Rozpuszczoną żelatynę dodać do wcześniej zmiksowanych składników i bardzo dokładnie wymieszać. Przełożyć do sylikonowych foremek ( dodać owoce) ,włożyć do lodówki i odstawić na godzinę/dwie.
Po ostudzeniu można posypać kakao lub polać rozpuszczoną gorzką czekoladą min.70%! :)
Jeżeli jesteś osobą aktywną, możesz zwiększyć ilość białka w mleczku dodając miarkę 30g białka np. kokosowego/waniliowego będzie to super przekąska po treningu :)

SMACZNEGO :)







Likes

Comments



Składniki:
-2 jajka
-łyżka mąki gryczanej
-jagody

-płaska łyżeczka proszku do pieczenia
- większa łyżka miodu
-łyżeczka oleju


Przygotowanie:
Białka ubijamy na sztywno. Żółtka mieszamy z miodem,proszkiem do pieczenia, łyżeczką oleju i łyżką mąki, dokładnie mieszamy. Łączymy ze sobą białka i gotową masę. Foremki smarujemy niewielką ilością tłuszczu. Wylewamy gotową masę i wrzucamy do środka jagody. Pieczemy w 180 stopniach około 15minut.

Likes

Comments

PRZEPIS NA PUDDING

Składniki: 2/os.
- Siemię lniane 30g
-Mleko 250ml
-Dojrzały banan
-Łyżka miodu
-Kakao

Przygotowanie:
Do garnuszka wlać mleko,miód, wsypać siemię lniane i kakao. Gotować na małym ogniu, aż powstanie gęsta masa. Zdjąć z palnika i dodać banana Całość zblędować. Jeżeli pudding nie jest wystarczająco słodki, można dodać większą ilość miodu. Po przełożeniu do miseczki posypałam malinkami :)




Właściwości siemienia lnianego

-Źródło kwasów tłuszczowych (kwas alfa-linolenowy, linolenowy)
-Chroni przed chorobami serca ( zmniejsza stężenie cholesterolu )
-Wpływa korzystnie na włosy, skórę i paznokcie
-Skuteczne lekarstwo na drętwienie i mrowienie (ułatwia przekazywanie impulsów nerwowych)
-Pomaga na zaparcia ( doskonałe źródło błonnika )

Dostępny jako:
-Kapsułki
-Olej
-Proszek

Co kupować?
-Olej lniany szybko się psuje. Najlepiej kupować olej przechowywany w lodówce. Nie wolno go stosować, jeśli ma silny, nieprzyjemny zapach.
-Kupuj olej w nieprzezroczystych, plastikowych opakowaniach, które chronią go przed światłem.










Likes

Comments

Dzisiejszy pomysł na obiad. Szybki w przygotowaniu bardzo smaczny i zdrowy :) 

​​Składniki:
-Cukinia
-Pierś z indyka
-Pesto, można użyć po prostu oleju, na koniec samemu doprawić
-Garść orzechów włoskich
-Mozzarella
-Przyprawy sól, pieprz,curry

Przygotowanie:
Dokładnie umyć cukinię. Za pomocą obieraczki obrać cukinię razem ze skórą, która jest jadalna. Rozgrzać patelnię i dodać łyżeczkę pesto lub oleju. Podsmażyć cukinię, aż się zarumieni, dodać szczyptę soli. Orzechy włoskie rozdrobnić na mniejsze kawałki, podprażyć na suchej patelni przez 1-2 min. Indyka pokroić na mniejsze porcję doprawić według własnego uznania. Ja użyłam curry, sól, pieprz.
Usmażyć na niewielkiej ilości tłuszczu. Przełożyć ciepłą cukinię na talerz, położyć mozzarellę pokrojoną w paski, indyka, całość posypać orzechami włoskimi. Smacznego ;)



Likes

Comments