Efter den långa resan, så var man ju så himla hungrig och trött. Det slutade med att vi igår gick ut och åt mer vår granne. På en indisk (tror jag) resturang, gott & trevligt för den delen.

Idag gick jag och Filip ut för att hitta någonstans att käka, La Forresas blev stället där vi valde att äta, det fick bli Cordon Bleu, riktigt gott var det faktiskt och nöjda var vi. Nu ska det snart hem för att städas & fixas inför inflyttningen så att det ser trevligt och fint ut.

Nu, efter en väldigt, väldigt, väldigt lång resa så är vi äntligen framme i lägenheten. Min chef, Fredrik hämtade upp oss på flygplatsen för att sedan lämna av våra väskor i lägenheten för att sedan åka och handla mat, gud vad trött man är!

Blir ut och käka sen för att även dra ner en sväng på baren där jag ska arbeta de kommande månaderna.

Men varför klaga när man har denna utsikt?

*Uppdatering från Barcelona*

Sitter på flygplatsen i Barcelona klockan är 03.53 och jag börjar bli riktigt trött. Åkte hemifrån 15.30 idag för att ta tåget 16.12 från centralen i Helsingborg men väl på tåget kommer vi på att Filip glömt sitt simkort hemma så vi hoppade av tåget för att hämta simkortet. Bra att vi valde att ta ett tidigare tåg eftersom att saker som detta kunde uppstå vilket det gjorde. Så vi tog tåget 17.12 istället men hade ändå gott om tid på oss.

Väl på flygplatsen i Köpenhamn fanns det inget gott som vi kunde äta så köpte en korv... Ush, tycker verkligen inte om det men en halv gick det att trycka i sig. Har precis ätit en varm macka här på flygplatsen i Barcelona.

Sedan hade Filip två kilos övervikt men efter att ha packat om så gick det bra att få in bagaget på flyget. Flygturen gick bra trotts att vi var försenade 30 min, typiskt Norwegian men som tur va flög vi in den tiden under resan.

Om 2h kan vi börja checka in, och klockan 08.10 avgår planet och vi är framme i Gran Canaria 10.45, svensk tid blir det 11.45. Nu tänkte jag vila lite. Så ni hör mer från mig imorgon.

Hade sådan tur, blev att någon avbokade sin nageltid så jag fick en, perfekt innan resan. Blev så nöjd men min naglar. Blev ännu lyckligare när min nagelterapeut berättade att hon sålde Kylie Jenner läppstiften och jag hade en sådan tur. Hon hade ett kitt kvar med läppstift och läpp-penna så de köpte jag också sen blev det att springa ner på stan för att köpa en Anastasia Dip Brow då min har börjat ta slut och kände att det var bättre att köpa en innan resan.

OBS! Glöm inte börja följa min nagelterapeut på Instagram: addi_dalmatin

Blev en del ärenden på stan, fick ett bra besked som såklart skulle firas så ringde Filip och väckte Filip och kom dit med kaffe. Blev en pratstund och sedan åkte jag hem för att börja fixa lite inför resan. Blev bara ett kort inlägg varit dålig på att uppdatera nu då det är mycket som ska göras.

Blev en middag med mina föräldrar, Filip och Filips mamma. Såklart blev det Pinchos och lika gott som vanligt var det. Beställde in Fish n' chips, kycklingspett, champinjoner, vitlöksbröd och en liten brownie till efterrätt.

Tog bilder på allt, men när jag kom hem insåg jag att de flesta bilderna blivit suddiga så man tyvärr inte lägga upp bilderna på all mat då det inte ser bra ut.

Igår blev det middag hos Amanda, kräftor, för första gången i mitt liv. Har faktiskt aldrig ätit kräftor, alltså när man själv ska skala dem. Men gott var det. Trevligt sällskap, god mat och en trevlig kväll. Sedan blev det utgång, men drog hem ganska tidigt, kvällen var bra till en början men sedan så blev jag trött och lite irriterad så drog hem. Men annars hade vi roligt, som vi alltid har tillsammans.

Dagen igår gick riktigt fort. Gick upp vid 09.30 och fortsatte packa samt äta lite frukost. Sedan vid 11 tog vid en taxi till flygplatsen, ögonen glänste av tårar för jag vet att det kommer ta tid innan jag kan åka tillbaka. Antigen blir de i september/oktober nästa år eller om två år. Får se vad jag hinner men det är alltid lika jobbigt att lämna allt där. Trotts att jag ogillar storstäder så känner jag mig hemma där. Vet hur man tar sig till de olika platserna, hur bussarna går osv. Det är en helt annan kultur, ett helt annat liv och helt andra människor, vi bor ju ganska centralt så det är nära till vännerna man har runt om i staden, varje kväll gjorde vi något och jag sov bort dagarna. Lärde känna nya vänner som var riktigt härliga. Grabbarna var så himla snälla och de accepterade inte att jag skrev på ryska med engelska bokstäver så de lärde mig att skriva på ryska. Jag lärde mig språket igen, man glömmer mycket när man inte använt språket på 5 år.

Har precis duschat och ska nu göra mig iordning då jag ska jobba med Black Jacken ikväll. Imorgon blir det hem till Amanda för att äta något jag aldrig ätit innan, men de får ni veta imorgon.

Vet att det kommer att bli lika jobbigt att lämna Gran Canaria sen när den tiden kommer, kommer ju vänja mig vid värmen, kulturen trotts att jag tycker att den är ganska lik, maten, jobbet och alla vänner man kommer lära känna.

Gran Canaria om 12 dagar - spännande.

Om 45 minuter lämnar jag lägenheten för att bege mig mot flygplatsen. Inte alls på humör för detta efter att inte kunnat sova och sovit i ungefär 4h. Får sova på planet helt enkelt, uppdatering kommer senare såfort jag är tillbaka i Sverige.