Vi har inte åkt hem till sverige. vi har bara inte orkat uppdatera det senaste. vi befinner oss på Nya Zeeland och har sett hobbiton och massa fint landskap. Vi har ett album på Facebook där vi lägger upp bilder regelbundet, så gå in och checka in Karins foton på Facebook så kan ni följa oss så.

Idag gick vi till Opera huset för att se det. Man såg även Sydney Harbour bridge. Det var fint.

Hej kära läsare!!

Igår mötte vi upp 3 vänner vi lärde känna i surfers. Dom har bil så vi tog en utflykt till Syndeys två största stränder, Manly beach och Bondi beach. Det var fantastiskt väder (äntligen) så det var helt underbart.

Dessa 3 killar är judar från Israel, så på kvällen följde vi med dom på Sabbaht firande. Det firas varje fredag och då äter man massa mat, sjunger sånger, ber, dricker och har det trevligt! Det var jätteintressant, dessvärre fick vi lnte ta bilder i det huset.

Hej hopp!

Nu är vi i Sydney. Nattbussen gick bra, det var en seg resa men den gick ändå bra. Vi har äntligen fått fixat kameran också så nu kan vi ta bilder igen.

Dessvärre har det varit ganska dåligt väder här sen i måndags.. Det har varit både kallt och regnigt så dagarna har spenderats på biblioteket här i Sydney. Vi har fixat med cvn, flygbiljetter, och övriga viktiga saker.

Igår mötte vi uppe två kompisar vi träffade i surfers, tillsammans med deras kompisar, och gick till en bar! Hur trevligt som helst verkligen, så idag vaknade vi ganska sent men hann med en runda på stan innan vi åt middag på hostelet. Vi hittade en jättemysig bokhandel i stan, där man kunde köpa inslagna böcker. Man vet alltså inte vad det är för bok i utan det står nyckelord på inslagningspappret.. Amanda köpte en! "Blind date with a book" kallades de.

Imorgon ska vi turista lite. Två andra kompisar som vi också lärde känna i surfers är också i Sydney nu så vi ska på äventyr med dom imorgon!!

Hej alla!!

Idag lämnar vi vackra Surfers Paradise. Egentligen skulle vi åkt imorgon, men vi hade tagit fel på dagarna så imorse insåg vi att bussresan var idag, så vi lämnar en dag tidigare än tänkt.

Men gud vad vi har trivts här. Alla nya personer vi träffat, alla som jobbade på hostelet, staden, festlivet, stranden, allt! Det var lite ledsamt att lämna och säga hejdå till alla vi hängt med varje dag i två veckor.. Men nu är det mot nya äventyr!

Nästa stopp är Sydney!! Woho!! Bussresan tar 15 timmar så imorgon på morgonen kommer vi vara framme.

Hejsan!!

Idag är de den 2 Januari 2016, det är ett nytt år och vi ligger och solar i 30 grader. Livet leker, vi älskar verkligen detta stället och vårt nyårsfirandet var bra!!

Vad har hänt det senaste då? Killarna som slängde ihop poolpartyt anordnade ett bröllop här om dagen, så vi har även hunnit vara brudtärnor under denna resan. Det roligaste var att dom som "gifte" sig inte visste om set försen det hände, så alla hade planerat det utan att "paret" visste om de!! Hur som helst,

Nyår firade vi tillsammans med vårt hostel. Man betalade en summa innan så gick vi tillsammans med 7 andra hostel till en klubb på stranden, för att lätt kunna gå ner till stranden för fyrverkerier på tolvslaget. Det var jättekul och det kändes konstigt att fira nyår i klänning på en strand, när man annars fryser röven av sig hemma på nyår.

På tisdag lämnar vi detta fantastiska ställa för Sydney, sen åker Amanda till Filippinerna en tag! Puss

Idag var det ett par killar som tog initiativet till ett poolparty. det började klockan 1 och nu är klockan 6 och dem håller fortfarande på därnere. Vi har duschat nu och ska göra mat. Pastaröra med skinka blir det.

Imorgon är det nyår och vi har inga planer. Det ska vara fyrverkerier vid stranden och det är det enda spikade. får se vad alla andra ska göra.

Nu har vi bott i surfers paradise i en vecka och har en vecka kvar här. Vi trivs jättebra här och har bildat en liten familj med dem som jobbar och bor här så vi stannar gärna mycket längre.

Vi har kompisar från Israel, Kazakstan, Schweiz, Kanada,  USA bland annat. Det är så himla roligt här. Det här hostelet har pool, pingisbord, och biljardbord vilket vårat andra hostel inte hade så det är fullt aktivitet här dygnet runt.

Vi åker till Sydney med en buss den 4de januari. Det tar 15 timmar ner så det kommer bli en utmaning...

Heej. På våran julafton, den 24, så gjorde vi inte så mycket, vädret var rätt dåligt och vi var lite förkylda så vi hade en väldigt lugn dag. Den 25 är då dem firar jul här, så var vi på en jul middag med några vi har träffat och hängt med lite här. Typ Alla som är här i surfers paradise är på semester så ingen har ju sin familj och vänner här, så därför får man hitta sköna människor att fira med. En av killarna har en jättefin semester lägenhet här där vi lagade mat och hade jättetrevligt. Med oss var två finska tjejer också som kunde prata svenska :)

Nuuu sitter vi i bilen påväg ifrån Brisbane. Vi möttes upp med våra vänner och sa hejdå, vilket var ledsamt. Vi kommer kanske ses nångång om dem kommer till Sverige nångång.

Så nu är vi påväg tills surfers paradise. Det kommer nog bli party 😄  Dennis var hur snäll som helst och erbjöd sig att köra oss. Det ligger ca 1 timme utanför Brisbane.