jag fick avslutat sommaren på mallorca med mina fina bröder och fader min. det var en härlig resa och ibland kan det vara skönt att komma iväg med familjen också. jag har rest rätt mycket i år, och ännu är förmodligen inte sista resan gjord. till höst och min 20-årsdag planerar vi en resa till NY. det kan bli årets höjdpunkt. annars så rullar livet i det stora GULA varuhuset i Ullared på. idag har jag fått säga adjö till mina fina kollegor som jag började samtidigt med på Hem-El. det var inte kul, men samtidigt så ska jag vara glad att jag som 19 år har ett fast jobb och en fast inkomst. det är det inte många i min ålder som har ändå. att jag trivs som handen i handsken är också det bara det ett stort, stort +PLUS+.

Jag är på gränsen till att kunna uppfylla min barndomsdröm. Jag är på gränsen till att ta det säkra före det osäkra. Jag har 13 dagar på mig att göra mitt livs val. Valet kring hur mitt liv kan komma att se ut.

Vi har rullat in i juli månad och jag har sovit sen i slutet av maj. Dagarna spenderar jag i det stora gula varuhuset. Men jag stormtrivs. Mina kollegor är de bästa som finns. Jag har bestämt mig för att göra någonting av min framtid. Jag har sökt in till polisprogrammet. Jag har kommit såpass långt att jag får försöka kvala mig in. Blivit kallad till uttagningarna. samtidigt har jag för tillfället en garanterad plats på det biomedicinska analytikerprogrammet. Vad ska jag göra? Ta det säkra före det osäkra? Leva i en spännande ovisshet? Hmm.

Haft några Goa dagar under veckan som gått.

Vi hade en otroligt fin fotbollsplan och ett otroligt fint hotel. En mycket rolig resa. Nu blickar jag framåt mot mallorca, där det enbart blir semester och inte 17-18 timmars träning:)

Jag skadade mig veckan innan, och fick erhålla rehab-träning istället för fotboll större del av resan. När foten var läkt åkte jag på världens dunder förkylning. Vi åkte på en tur genom antalya, väldigt fint men väldigt fattigt. Syntes klart och tydligt att det enbart satsas på turismen, tråkigt. Men många fina vyer fanns där att se.

Vi började vår resa med att bli strandsatta på Kastrup i närmare 18 timmar. Det är då en flygplats jag inte kommer vilja besöka inom kort igen. Vi kom tillslut iväg, 00.40.....eller ja det var ju försenat. Hade sen dock en fantastisk vecka, flyget hem var ett mysterium fram till fredagen (vi kom till Turkiet på måndagen, skulle vart där på söndagen), då vi innan fått höra att vi skulle få åka hem onsdagen veckan därpå, men nu var det nästan klart att vi fick åka på natten mellan söndag och måndag. Så blev det också. En väldigt knasig resa, som vårt lag dock kommer få kompensation för!

nu är äntligen resan till mallorca bokad och klar. det föll på ett blue-star hotell, och inte öns blue-village som fått väldigt dålig kritik. VIVA BLUE i alcudia den 30 juli-6 augusti blir en härlig avkoppling från det stora gula i sommar som säkerligen kommer ta på krafterna. HÄRLIGT!

planet vi skall flyga med, boeing 767, största charterflygplanet jag kommer att ha åkt med!

stranden 5 minuter från hotellet

mat

hotellets spa-avdelning

sovrum

varje hotellrum med markterrass har två solstolar, liten trädgård och en hängmatta - GÖTT

poolområdet

bild tagen från lyxsvit, dock är det inte där vi ska bo, men jaaaa.

som sagt, jag är redan taggad till tusen. och om endast 12 dagar, eller knappa 13 egentligen, har jag TURKIET framför mig. sedan väntas också en specialare som pappa överraskade mig med i helgen, till hösten. mer om det senare, kan dock knappt vänta dit heller...

nu har jag vart sjuk här i två dagar. dock känns det lite bättre idag men får se sen fram emot eftermiddagen hur jag mår då också. det är som vanligt allergin som spökar och jag som är hyperallergisk brukar ofta få feber under den perioden då jag inte fått mina sprutor o ställt in rätt doseringar av medicinen. det blir ett läkarbesök nästa onsdag då jag ska få en spruta. idag står träning på schemat och jag antar att jag blivit sjuk nu därför att vi gått ut på gräs precis, men igår var jag på apoteket och hämtade ut 4 nya mediciner. tro mig när jag säger att det är tufft med 8 mediciner om dagen. dock ska jag inte klaga för det är inte livshotande. imorgon har jag jobb, har vart hemma från jobbet två dagar nu, men vi har så otroligt mycket att göra så jag vet att jag aldrig hade orkat varken gårdagen eller idag. i helgen är jag bjuden på 20-årsfest! jag önskar dock att jag inte åker på något mer nu så jag kan gå på den! nu ska jag och mamma till systemet.

har länge behövt ett par nya träningsskor. nu äntligen har jag hittat rätt. så nöjd. (eller ja, de kommer väl inte fören på måndag..)

vinst idag i träningsmatchen mot stafsinge med 9-0. hade jag fått välja hade jag satt mina två målchanser som jag brände, långt upp i skyn mot stjärnorna. men vet vad jag har att träna på, pressa ner bollen. bra natalie. annars supernöjd. det är jobbigt nu med vår och kondition, det blir jobbigare med allergiastman och jag känner att det är på gränsen till att jag inte kan köra utan medicin längre. jag är verkligen en sån person som inte äter medicin ifall jag inte är dödligt ute (bokstavligt talat). inte ens alvedon vid huvudvärk liksom. dock får jag nog ändra tankarna, att inte kunna få fram luft är något av det obehagligaste man faktiskt kan känna. enligt mig. annars? jo livet rullar på, mina lediga dagar har kommit till sitt slut och imorgon står jag åter i det stora gula varuhuset. dock är det alltid lika trevligt att träffa mina goa arbetskollegor, inte en dag går utan minst fem skrattanfall där du hispar efter andan eller grymtar som en gris. måste tills på söndag klämma in två träningspass med kondition, det här blir en luring. nu ska jag sova efter en härlig dag!