undefined

Årh gud venner. Det er i morgen!!

Jep. I morgen er dagen jeg har ventet på i så mega lang tid. I morgen rejser jeg til Australien. Hvor det vildt. Jeg kan slet ikke vente. Jeg er meget en person som aldrig græder eller lignende, men jeg må sige at sige farvel til mine aller bedste venner var en svær omgang.

I onsdags inviterede jeg alle mine bedste veninder på noget Pizza Hygge hjemme hos mig. Jasmin, Mathilde, Josefine, Migle, Naja, Thea og Frejaaa. En af mine bedste veninder, Signe, er dsv på ferie ellers skulle hun også være der!! Det var så hyggeligt bare sidde og høre musik og snakke om alt. Jeg elsker deres selvskab. Men pludselig skulle vi self sige farvel. Jeg havde ikke forventet at reagere sådan her. Jeg tænkte, jeg ville sige farvel med et smil. Men det var totalt modsat. Jeg græd virkelig. Normalt græder jeg virkelig aldrig, men jeg havde virkelig svært ved at sige farvel... Årh.

I går havde jeg min sidste vagter på mit arbejde. Det var endnu sværre at sige farvel fordi nogle af mine aller bedste venner også arbejder der. Jeg arbejder på Bøsøre Strand feriepark, og jeg elsker virkelig at arbejde der. Jeg har skabt nogle helt igennem fantastiske venskaber pga det arbejde, og det har modnet mig helt vildt. Jeg ved det lyder sygt, men glæder mig altid til at skulle på arbejde og dropper tit veninder for at work, fordi det er bare en fantastisk sted. Og self græd jeg helt vildt, da jeg skulle sige farvel til mine kollegaer, min chef og bare alle mine bedste venner... Men det ikke et farvel. Det er på gensyn!!

Jeg har aldrig haft det sådan som jeg har lige nu. Jeg er mega spændt, men alligevel er jeg virkleig ked af det, men også mega glad og stolt. Det er så mærkeligt det hele og i aften har jeg en sidste aften med min familie, hvor min bror griller, og vi bare skal hygge, hvilket jeg glæder mig meget til. Jeg elsker grill hygge med min familie.

C u down under <333

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - Klik her

Hej alle sammen <333

Det foregik på Nørgaard højskole i Bjerringbro langt oppe i Jylland haha. Det var et stort sted men hyggeligt<3. Vi ankom fredag, hvor vi blev budt velkommen og inddelt i farve grupper. Det var bare tilfældige grupper med alle mulige forskellige udvekslingstudenter, Vi skulle ud på sammenlagt seks workshops med vores farvegrupper. Jeg var selv i mørkeblå. workshopsene strakt sig over hele weekenden faktisk.

I workshopsene snakkede vi blandt andet om, hvilke problemer vi kunne komme ud for på vores udvekslings år, om hvordan man snakker og præsenterer sig selv, hvordan man slapper af i pressede situationer, kultur chok og en masse brugbare rejsetips. Vi hyggede os helt vildt meget, og i forhold til de to andre briefinger jeg har været på med mit eget distrikt, synes jeg den her har været mest brugbare.

Vi fik også udleveret tøj og uhh det havde jeg glædet mig til. I Rotary har alle udvekslingsstundenter nemlig en blazer som vi skal samle pins og minder på. Og det er virkelig et game at få så mange pins som overhovedet muligt. Så jeg har egentlig allerede samlet nogle fra Australien og Frankrig heh. På billederne kan I se mig og en af mine skønne veninder, som skal til Brisbane også i Austrlaien, hele Danmark, mit distrikt og bare en masse hygge billeder.

Vi mødte også vores rejseguide, som er såååå sød, omg, han er virkelig grineren. Det skal nok blive en skøn tur til Sydney med ham haha. Vi fik styr på alt ang. afrejse dagen også. Uh bliver så spændt bare ved at skrive om det. men ja, så mødte jeg også resten af dem jeg skal rejse med. Vi er 20 til Australien, der i blandt 2 til Tasmanien, også er der 2 der skal til Indien. så vi er 22 og, Thomas, vores rejseguide.

Jeg er så spændt, og jeg forstår virkelig ikke at om under 3 uger flyver jeg til Australien, væk fra alt, også et helt år.

"Be first, Be curious, be prepared, be grateful, be of service, be here now"

Kæmpe kys fra Karls😘

Hej igen.

Lige om lidt er jeg i Australien, og uhh hvor jeg ikke kan forstå det. Det helt uvirkeligt for mig. Jeg tænker, jeg vil fortælle jer lidt om min fly rejse derned, da det er en meeeget lang rejse haha. Så jeg skal flyve sammen med alle udveklingstudenterne, som skal til Australien og Indien. Jeg ved egentlig ikke, hvorfor dem der skal til New Zealand ikke flyver med os, men anyway tror jeg bliver omkring 24 studenter og en enkelt rejseguide, som flyver med os hele vejen til Sydney.

Som I kan se, så skal jeg flyve k.l 15:35 til Dubai fra København. Derfor mødes vi alle ved lufthavnen kl. 12:30. Der siger vi så farvel til familie og venner. Jeg regner med min mor, mine brødre, min søster og papfar er med i lufthavnen og siger farvel til miggg. Så checker vi ind og går igennem security, og ned til vores gate mod Dubai.
Når vi ankommer til Dubai ved en 00:00 tiden spiller vi op. Det vil sige at dem der skal til Indien flyver til Mumbai og dem der skal til vest siden af Australien flyver til Perth. Os der skal til øst siden af Australien, som så er mig, flyver så videre til Sydney efter to en halv til i Dubai. Det bliver en tur på næsten 14 timer mos Sydney...

Når vi ankommer til Sydney skal vi igennem immigrations check og have vores baggage. Krydser finger for alt går vel!!Dem der skal til en lufthavn mere fx. Brisbane eller Melbourne overnatter på et hotel i Sydney og flyver så videre næste dag, men eftersom jeg bor så tæt på Sydney bliver jeg hentet af min host far, Craig, og tredje host mor som også er præsident i min Rotary Club, Polly, i lufthavnen.

Sammenlagt kommer fly turen til at tage 22 timer og 30 min. hvis alt går efter planen, og jeg skal flyve med verdens største fly, Airbus A380-800.

Det hele er lige om lidt, og jeg glæder mig ufattelig meget. Det helt vildt. Jeg føler stadig der er et halvt år til jeg skal afsted, men der er kun 24 dage. Det ligesom at tælle ned til jul!! Jeg er så taknemlig for at få lov til det her<33

Vi ses snart
Kys 😘

Hej igen❤

I torsdags d. 22 juni var der præcis en måned til jeg rejser til Australien Yay!! Og derfor havde vi self dimission den dag hah. Ej vi havde dimission i torsdags, og det var en super hyggelig dag.

Vi startede dagen med morgenmad hos vores klasselærer, som er sådan en tradition vi har i vores klasse. Derefter tog vi bare hjem, men så blev det aften og vi skulle til dimissionen. Det forgik sådan at hele årgangen blev samlet på skolen med venner og familie osv. Der fik vi så vores eksamensbevis, håndtryk af inspektøren, taler og en fin rose.

Derefter tog hele årgangen på Nyborg strand, som er er hotel og en restaurant her i Nyborg. Faktisk er det også her Rotary Nyborg holder deres møder. Anyway, vi spiste sammen og det var super hyggeligt. Så tog vi videre til forfest hos en af pigerne i min klasse også videre til dimissionsfest på en natklub i Nyborg.

I torsdags var også dagen, hvor jeg sagde farvel til alle mine klassekammerater for et helt år. Jeg troede egentlig ikke, det ville være noget, jeg ville blive berørt eller tænke så meget over, men jeg kunne godt mærke at det hele virkelig nærmer sig og der er ingen vej udenom nu!! Det er for vildt, men ved enkelte personer synes jeg godt nok det var svært at sige farvel puha. Men det er kun farvel for et år, og jeg får det fedeste år!!

Jeg er så småt begyndt og pakke, men mangler stadig visum :(( men forhåbenligt kommer det snart. Jeg er så ufattelig spændt, og uhhh hvor jeg glæder mig!!

Kys fra Karls😘😘

Velkommen til min blog💛

Det her er mit første indlæg, og derfor tænkte jeg, det var på sin plads lige at fortælle lidt om mig, og hvorfor jeg rejser til Australien.

Jeg er lige nu i gang med at afslutte 9 klasse på Nyborg Private Realskole. Jeg har altid gerne ville på efterskole efter niende, så jeg kunne spille fodbold, eftersom jeg har en kæmpe passion for fodbold. Men en kedelig vinterdag i januar 2016 fik jeg en følelse af, at jeg bare skal væk fra alt og alle i et stykke tid. Jeg har altid haft en løst og nysgerrighed for udveksling, men aldrig haft modet til det. Men nu gør jeg det altså hah.

Jeg er vokset op i en familie, hvor jeg føler mig som lidt af en verdensborger. Jeg elsker at rejse, opleve og mest af alt møde nye mennesker. Jeg har igennem min barndom rejst stort set overalt i Europa, men især i Frankrig og Schweiz.

Jeg er faktisk født og boet nogle år i Schweiz, så det er et lidt særligt sted for mig at besøge. Frankrig betegner jeg altid som mit second home. Jeg elsker mit Frankrig. Jeg elsker den måde franskmænd lever på og deres væremåde. Vi har en villa i Frankrig, som vi altid besøger. Jeg var der faktisk her i påsken.

Jeg har også besøgt USA én gang. I 2016 var jeg nemlig i New York. Det er en af de fedeste byer jeg nogensinde har besøgt! Holy, den by er for vild. Det var så urealistisk at gå mellem alle skyskraberne, og bare være der!

For mig betyder det egentlig ikke det helt store, hvor jeg skal hen på mit exchange year, men bare det at komme et sted hen, hvor jeg ingen kender. Jeg er dog ikke ligeglad, hvor jeg kommer hen. Jeg er rigtig glad for, jeg har fået Australien. Australiens natur er fantastisk, og så er det på den anden side af jorden, så man oplever virkelig en fremmed kultur. Australien er et meget vestligt land, hvis man kigger på deres væremåde og self ikke geografisk.

Jeg glæder mig helt forfærdelig meget til at komme afsted. Der er kun 1 måned og 9 dage!!! Det for vildt