Idag hade jag bestämt mig för att rida två hästar på två helt olika ställen. Direkt jag kom hem så va det hästkläder på och vi åkte till Hero, han va helt underbar att rida och gick jättefint då jag testa lite sluta och skänkelvikningar. Han har svårt med volter och halter så kämpade på med det också och gjorde framsteg. Av och till hördes ösregn på ridhustaket.

Sedan åkte jag hem i nån timme för att åka till ridskolan och hoppträna med gruppen, fick Asta igen och det gick väldigt bra fast hon var lite segare idag. Väldigt lyckad dag får jag säga och nu när jag skriver detta hör jag regnet smattra igen och det är så mysigt, bara njuter.

Här är Hero :)

Förra veckan hängde jag med Sofia till ridskolan och red med i hennes grupp. Helt underbart var det, har saknat det så mycket men har sån träningsvärk haha.

Igår testade jag en häst, han heter Hero och även om jag bara har testat honom en gång så är jag redan kär i honom. Han är pigg och alert och het. 7 år gammal och jättefin!

Nu är jag tillbaka i sadeln då jag ska rida på ridskolan på torsdagar och dessutom rida Hero, och jag kan säga att jag älskar det! (Laddar upp bilder på Hero när jag kan.)

Detta är Asta som jag red på ridskolan förra veckan, så fin!

Har gått på en kvällspromenad med bästa systern, hennes hund Tessi och min hund Flingan. Jag passade på att testa min "nya" cykel och Lotta kom på att vi kan sätta Tessi i korgen på cykeln, hon la sig ner direkt med huvudet uppe och var så nöjd.

Lotta fick gå runt med Flingan medans Tessi va i min korg. Supermysigt!
Kram!

I början av sommarlovet åkte jag och två kompisar till Malta på språkresa. Malta i sig är jättegulligt, väldigt torrt landskap, men väldigt coolt. Det va en helt annan upplevelse från något annat land jag har varit i och att få vara där med kompisar utan föräldrar haha var väldigt kul! Vi hade skola 3 timmar varje vardag i 3 veckor och jag hade en underbar lärare! Hon var väldigt snäll och min klass hade ofta lekar vilket var väldigt kul. Jag lärde mig mer engelska under dom 3 veckorna än jag har lärt mig i skolan i Sverige i alla år. Jag kan berätta om en vanlig dag för oss där;

(Ha i åtanke att vi fick inte vara i varandras rum)

Vaknade vid 8 vaknade vi och gick omkring som zombies och gick på toa och packade ryggsäckarna, dom återstående minuterna innan frukosten vid halv nio sov vi lite till för att sen gå till matsalen och äta frukost. Det var frukostbuffé och vilket var gott! Efter frukosten hade vi lite tid innan skolan typ en och en halv timme och det gick åt att sova lite till, borsta tänderna och smörja in sig med solkräm. Ingen av oss hade smink på sig till skolan heller så det gick inte åt nån tid till det..

Sen vid 11-ish gick minibussarna till skolan, det va typ 45 min dit tror jag och vägarna är väldigt guppiga, svängiga och det går upp och ner, man åker på vänster sida och chaufförerna va minst sagt lite galna så det va lite kaos innan man hade vant sig. Men vi kom fram varje dag.

Sen va det skolan i 3 timmar som jag skrev med 3 raster och en vending maskin som alla köpte snacks ur och åt.

När skolan var slut gick vi direkt till bussarna utanför skolan för att åka på nåt äventyr. Vanligtvis var det en strand men nån gång åkte vi till en stad för att shoppa. Vi fick ju ingen lunch i skolan så när vi kom fram till slutdestinationen så gick alla och åt först så det fanns inte jättemycket tid kvar till att sola och bada (eller shoppa) typ 2-3 timmar men det var ju väldigt varmt, 35 c, så det var nog tur att det inte var mer tid.

Sen tog vi våra minibussar tillbaka till hotellet och åt kvällsmat, den var inte jättegod men det fanns alltid efterrättsbuffé med massatårtor, kakor, glass och frukter! Det åt man mycket av haha.

På kvällen var det vanligtvis att man åkte iväg till en fest eller någon aktivitet med dom andra grupperna. Festerna var långtråkiga och aktiviteterna var allmänt lite läskiga för mig för man blev utdelad till ett random lag och jag kände inte dom andra grupperna så bra.

Sen kom vi tillbaka till hotellet vid 12 och man fick inte vara utanför rummet efter 12 så vi fick gå direkt till rummen. Men på rummet fick vi vara uppe hur länge vi ville så vi (jag, Wilma, Josse och Ellen. Vi delade rum.) brukade prata lite om dagen och ha lite allmänt tjejsnack. Ibland lyssnade vi på lite musik eller skrattade ihjäl oss över roliga och pinsamma saker som hade hänt. Det var väldigt mysigt och kul!

Vi hade inte alltid aktiviteter och dom få tillfällena så hängde vi alla vid poolen eller försökte oss på att spela poker eller bara satte oss vid stranden eller i sofforna utanför hotellet och lyssnade på musik och pratade. Det var en underbar resa som jag aldrig kommer att glömma och jag saknar alla kompisarna man fick! Det var dom små sakerna som gjorde den här resan så fantastik ! Så nu kommer massa bilder.