Efter Fraser Island akte vi till Agnes Water. Vi har mest chillat pa stranden varje dag!

Efter nagra natter i Agnes Water tog vi nattbuss till Airlie Beach. Dar vi hoppa fallskarm!! Konstigt nog var jag inte nervos, inte ens nar jag sag dom andra fore mig hoppa ut. Men det var verkligen roligt, och sa fint att se ut over Whitsundays, alla andra oar och det turkosa havet under en.

Imorgon ska vi aka till Whitsundays i tva natter. Tyvarr sager vadret att det ska blixtra och regna... Men det blir nog roligt anda!

Puss och kram!

Hej, vi har hunnit med mycket saker sen sist! I Noosa gick vi till en resebyra som hjalpte oss att planera resten av var resa i Australien. De bestamde inprincip allt haha. Men det var bra annars hade vi nog inte kunnat aka pa allting for det var mycket som vi fick sista platserna pa.

Over min fodelsedag var vi pa Fraser Island. Varldens storsta sando, sa fint overallt! Vi har kort 4wd pa sanden, badat i Lake McKenzie dar jag sag en jattesot liten babyskoldpadda, varit uppe pa Indian Lookout och sett skoldpaddor och stingrockor plus amazing view! Pa natterna sov vi i talt och alla hjalptes at att laga lunch, middag och frukost. Mysigt och jatteharligt gang!

Kunde inte haft en battre fodelsedag!

Hej, idag vakna vi runt 10 och tog det mest lugnt på förmiddan. Jag har blivit förkyld och knarkar tabletter och hoppas på att bli frisk så fort som möjligt! Runt 12 åkte vi och köpte kaffe och åkte upp mot Noosa! Vi hyrde kajaker och paddla runt i ca 2h. Hade tyvärr inte med mig min telefon så blev inga bilder, men jättefint och vi såg stingrockor simma under oss.

Efteråt gick vi till Bettys Burger och åt asgoda burgare 😍 drack en chokladmilkshake också som äntligen var god! Vi gick också till en bar som heter Miss Moneypenny på Hastings street och tog en varsin drink innan vi åkte hemåt igen.

Just nu sitter vi på Olivias altan och har sett på film och tar det mest lugnt. Förhoppningsvis känner jag mig friskare imorgon! (hoppas hoppas).

Imorgon är planen att åka till Noosa och gå en bushwalk i Noosa Nationalpark. James åker tillbaka till Sydney mot kvällen och vi har bokat boende 2 nätter i Noosa. Kommer nog bli en bra helg!

Puss och kram ❤

Hejhopp, vi spenderade ca 1 vecka i Byron med att surfa och festa hehe. Byron har varit favoritplatsen än så länge!

Vi tog oss sedan vidare till Surfers Paradise.

Vi försökte surfa, men gick inte så bra. Men lite bilder fick vi iallafall.

Efter några dagar i Surfers åkte vi till Brisbane där vi fick bo hos Patrycjas familjevän Izabela. Hon bor i Redcliffe, ca 1 timme utanför Brisbane.

Vi fick låna Izabelas bil och åkte till Mount Glorious och gick en bushwalk.

På kvällen var det Eat Street Market, vi åt dumplings och vietnamesiska vårrullar 😋

Efter helgen i Brisbane skjutsa Izabela oss till Mooloolaba i Sunshine Coast. I tisdags var det Patrycjas födelsedag, och jag fixa överraskningsfrukost på stranden med ballonger (som en kille snodde lite senare haha?) på eftermiddan åkte vi och surfa med en kompis, på kvällen gick vi ut.

I onsdags kom James, som vi lärde känna i Queenstown, upp från Sydney och vi bor just nu med han hemma hos hans arbetskamrat Olivia i Coluum Beach som är lite högre upp på Sunshine Coast. Igår var det Australia Day och vi spenderade dagen på stranden, bada, spela boll, försökte snorkla haha, drack lite öl och bara chilla. Vi gick sen tillbaka till Olivias hus och grilla, på kvällen gick vi ut i Mooloolaba som var enda stället där nånting var öppet sent. Haha ganska tyst här på Sunshine coast jämfört med andra ställen.

Vi trivs väldigt bra här i Australien! Idag har vi bara en månad kvar 😭
Puss

Hej! Väldigt längesen jag blogga nu. Har också bytt bloggportal då Devotes app är så jobbig och tar sån tid att ladda upp bilder. Förhoppningsvis blir jag bättre på att uppdatera 👏🏼

Hej, nu har vi varit i Byron Bay i 2 dagar! Vi boka 4dagars surf och första dan gick riktigt bra! Men idag var jag nog för trött och övertänkte så allt blev skit haha. Men kul ändå!

I förrgår när vi gick ut och dela på en kanna med nån grapefrukt/fläder drink!

Vi lärde känna DJn som håller i Silent Disco, så vi fick hörlurar gratis båda kvällarna

Silent disco innebär att alla har hörlurar och det finns tre kanaler som har o lika färger, så du kan välja vilken musik du vill lyssna på. Väldigt kul och vi dansa massor på stranden! Andra kvällen var det massor med småbarn som dansa och var jättesöta!

Ikväll ska vi ut med dom som höll i surflektionen första dan.

Puss och kram!

I fredags städa vi och packa våra väskor eftersom vi hade ett flyg bokat 7 på lördagsmorgonen. Sista dagen i Sydney ❤

Sista kvällen laga Monika vietnamesiska vårrullar

Vi åt ute på altanen där vi nog har spenderat mest tid i Sydney

Vi gjorde massa drinkar och helt plötsligt blev klockan 3. 50 och vi hade 10 min på oss att packa i det sista.

Båda våra väskor vägde över 20 så vi fick lägga över massa i våra små ryggsäckar. Vi sa hejdå till hundarna ❤❤ och sen sprang vi till bussen fortfarande fulla och Monika och Patryk vinka av oss.

Jag vet inte hur det gick till men vi kom fram till flygplatsen och sov hela vägen på planet. Dock bara 1h så när vi vakna var vi riktigt bakis.

Eftersom vi inte lyckades få tag på hostel i Byron Bay förrän på måndag, boka vi 2 nätter i Nimbin.

Nimbin ligger ca 2h från Byron och är känt för att vara en hippiestad. Vårt hostel ligger uppför en hög kulle så runtomkring är det bara berg och skog.

Idag åkte vi in till stan och kolla runt i alla små butiker som har hippiekläder, weedsaker och massa prylar.

I en butik hitta vi dessa goggles som man såg massa olika färger i.

Funkar inte att lägga upp fler bilder nu av nån anledning :/ men resten av dagen har vi bara tagit det lugnt. Lagat middag, legat i hängmattan och spelat kort med våra roommates.

Blir inte så sent ikväll och imorgon åker vi till Byron Bay!

Vi hörs!

Hej, här rullar dagarna på, redan 5 dagar av 2017 har gått! Vi har mest tagit det lugnt, i måndags umgicks vi med Patrycjas farmor och åt lunch i en galleria innan vi gick hem till henne.

I tisdags gick vi en bushwalk med Monika och Patrik på ca 2h.

Läskigt med alla spindlar som kan finnas lite här och var

Igår (onsdag) åkte vi in till stan och kolla runt i Chinatown. Köpte ett par shorts och vi åt lunch. På kvällen åt vi lite plockmat och drack vin in på småtimmarna.

Idag har jag sprungit årets första joggingrunda! Heja mig! Inte så jättelångt men mycket backar!

Planen idag är att fixa lite med vår packning, städa, tvätta och ikväll åka in till stan och träffa James från Melbourne.

På lördag åker vi mot Byron Bay men startar med 2 nätter i Nimbin som ligger bredvid!

Puss!

Hej 2017!

Vi fick en idé att gå ut dan innan nyår? Haha och vi kom inte ens fram till klubben pga fulla och tog en uber hem. Därför spenderades hela dagen den 31a med att sova

Tillslut ryckte vi upp oss och åt middag på en restaurang vid Darling Harbour.

Såhär såg jag ut igår

Vi hann ta en bild nere vid vattnet innan vi sprang vidare mot en nattklubb vi köpt biljetter till, där vi hann in precis innan 12slaget och spenderade resten av natten.

Gott nytt år!

Snart är 2016 slut. Detta år har gått så fort! Tänkte ge er en topplista av Nya Zeeland.

Bästa staden:

- Queenstown, för där finns allt! Nattliv, såååå vacker natur, helt OK utbud av butiker och restauranger, massor av aktiviteter och nära till allt detta.

Sämsta staden:

- Christchurch, för att det var så långt mellan saker. Fanns inget roligt att göra där. Museet var kul men det var det enda. Vi blev rekommenderade från hostelet att vi skulle besöka museet och botaniska trädgården. Inget fel med det, men det brukar vi få höra i andra städer, efter att de har rekommenderat iaf 10 andra saker först.

Queenstown Hill

På museet i Christchurch

Vackraste platserna:

- Cape Reinga, och vägen till Cape Reinga genom en nationalpark var också jättevacker och häftig

- Martinborough, så fint och gulligt överallt!

- Cape Palliser, där vi såg sälar. Men hittar ingen bild nu?

- Lake Tekapo

- Vägen till Glenorchy, som jag tyvärr inte fick nån bra bild på :/

- Queenstown Hill, så fin utsikt!

- Queenstown Lakes och Mount Nicholas, det var så vackert här!

Och vi mata Merinofår ☺

Sen var det vackert typ överallt när vi åkte mellan platser

Bästa hostel:

- Haka Lodge i Auckland, bra stämning, helt OK fräscht och uttag vid varje säng

Våra sängar i Auckland ☺

- Queenstown Southern Laughter, fräscht, man får bo med kanske 6 andra som delar på ett badrum och ett litet kök, lätt att lära känna andra, gratis bubbelpool, utsikt över Bergen

Bästa utgång:

- Wellington, fanns massor med barer/klubbar på samma gata, som vi kunde gå emellan utan problem.

- Queenstown, för vi var på så flummigt humör hela tiden och umgicks med roliga människor.