Jobbet är slut för idag och nu börjar veckoslutet dvs Valborgsfirande! Ikväll blir det sitz som inledning och sedan får vi se hur firandet fortsätter. Glada Vappen!

Kram Karin

Morgonen började med att Alva hämtade frukost åt mej. Vi åt ute på min balkong ute i vår solen som värmde så fint! Vår plan var att gå på stan men eftersom jag inte hade fått mina simmärken igår så hamnade vi fara efter dem till Vallila. Så dit gick största tiden av vår shopping dag.

Då märkena var hämtade gick vi en stund på stan och jag vill typ bara köpa allt haha. Sen måste jag åka hem via och sedan började jobbet. Tiden flög iväg på jobbet och jag fick två fina gester av två av barnen, så fint!

Älskar btw att järnvägsstationens statyer har fått KISS masker!

Kram Karin

Dagen har varit likadant som vädret idag. Fullt solsken, hagel, blåst och regn. Började dagen kl 05 för att jobba ett morgonpass, det var kul på jobbet och kollegorna är så toppen.
Väl hemma fixade jag bort allt jag kunde göra inför morgondagens simskoleavslutning dock har simmärken fastnat i posten så får verkligen hoppas på att de kommer imorgon! Så det har jag stressat massor över idag.
Efter all stress drog jag iväg på sykväll och tänkte somna i spårvagnen för var så slut. I cor huset var dett ett evenemang som jag och Alva var på en stund och sydde halarmärken. Sen drog vi till Alvas för att fortsätta sy lite och mumsa i oss chips, lyssna på bra musik och ha levande ljus som belysning. Mysigt så.

Kram Karin

På söndagen vakande jag och Alva upp hos mej och vi åt "frukost" i sängen och slöade en stund innan vi fixade oss för att dra in till stan. Vi gick omkring en stund och hittade en ny halsduk åt Alva eftersom den förra blev stulen dagen innan...

Vid 16 tiden hoppade vi på bussen mot Britas idrottshall för att heja på Anni som hade match. Matchen var så otroligt spännande eftersom det blev 17-17 då det bara var sex sekunder kvar av spelet. Dicken vann och de blev finsk mästare ännu ett år!! Så stolt över Anni!

Med andra ord, en perfekt söndag.

Kram Karin

Alltså denna tjej! Hade ännu en lyckad/kaos lördagskväll med Alva. Vi åt en supergod sallad till middag och vin förstås. Sedan fixade vi oss och talade i timmar innan vi drog ut. Vi var till två barer där vi träffade trevliga människor och hängde där hela kvällen. Så kul!

Kram Karin

Veckan började med att jag vaknade utvilad av att solen lyste så fint. Tog mitt pick och pack för att fara till labben och ta mitt första  blodprov. Det gick hur fint som helst men svimfärdig fick jag hem och mumsade i mej största salladen, utsvulten som jag var.
Vilade tjugo minuter och sedan var det jobb som kallade.
En bra, stereotypisk måndag.

Kram Karin

På lördagen var nästan hela släkten samlad. Vi åt middag tillsammans och det var super gott och trevligt som alltid. Vi åt så mycket mat och vi hade dessutom tre omgångar efterrätt. Tänk det haha.

Efter middagen åkte jag till pappa och hälsade på. Alexandra var med och sov över hos oss. Vi talade om allt som kan tänkas, drack vin och stannade uppe till morgontimmarna. Saknat detta så! Tjejen är guld värd!

Morgonen därpå åkte vi till mormor och moffa var alla andra målade påskägg och åt frukost. Efter åkte jag tillbaka till pappa för att chilla där en stund. Hälsade även på farmor och farfar ett varv och på kvällen träffade jag Malin som jag inte träffat på evigheter. Så roligt att ses igen!

Kram Karin

På Torsdagen var jag framme i Vasa hos mamma för att fira påsk. Mamma hämtade mej från tågstationen och vi tog ett varv via stan och resulterade att jag kom hem med en klänning, en kjol och ett par byxor. Sedan åkte vi via biblioteket och kom ut med elva böcker. Så brukar det oftast gå då jag och mamma släpps lösa i bibban. På kvällen lagade vi gemensam middag med min bror och syster. Super mysigt! Oj så jag saknar dem när jag är i Helsingfors! Kvällen avslutades med hundlänk till havet.

Fredagen beskrivs bra med de fyra första bilderna. En söt grisbjörn, en uppgiven ofräsch Karin, böcker i högar och en uppsats som aldrig tar slut. På kvällen blev det lyxmiddag hos mamma!

Kram Karin

Då vi vaknade checkade vi ut och drog till stranden en stund innan vi gick tillbaka till vårt hostel för att duscha. Resan var slut och det var dags att packa ihop och åka till flygplatsen. Usch vad det tog emot efter denna ljuvliga resa!! Hemma väntade deadlines, studier och jobb. Dessutom var det kallt. Men allt har ett slut så det var bara att bita ihop.

Resan var verkligen 10/10 och en av den bästa resan jag gjort! Snart far vi igen!

Kram Karin

Sista dagen var nu kommen. Jag och Alva började dagen med att gå ner till Patong Beach och vi köpte frukt som vi mumsade i oss och det var så gott!!!! Det blev mulet en stund så vi passade på att åka till Freedom Beach som verkade vara en fin strand. Det var verkligen vackert och inte mycket människor för man måste betala inträde till stranden. Där stannade vi halva dagen och det var så härligt! Vattnet var så blått och naturen var så vacker.
För att komma till och från stranden måste man gå ganska många trappsteg. Det var tungt i hettan.

Sista kvällen spenderades med våra argentinska vänner på en club. Alva och jag hann även på äventyr emellan och det var så skoj. Efter allt festande drog vi till stranden och chillade där innan vi avslutade natten.