Efter många timmar i bilen är vi tillbaka hemma i Västerås. Bilbyte stod på schemat så jag tog med mig helan och halvan och tog en dagstur till Vargön. Vi hann med en sightseeing på bruket, västra Tunhem och Vänersnäs innan vi tog nästa bil tillbaka hem till Västerås. Räknar till lite mer än 70 mil i bilen, men de var det värt för 5 soliga timmar i Vargön!

Gymmet har blivit mitt andra hem och ibland blir passen lite senare än beräknat. Idag var en sån dag och vi stämplade in på gymmet strax innan tolvslaget. Men det blev ett riktigt härligt rygg- och bicepspass.

Jag börjar se resultat av allt slit med träning och dieter, hur underbart är inte de? Vi har även börjat stretcha inför och under varje pass så vigheten börjar även den komma tillbaka.

~ Jag bjuder på två suddiga gymselfies idag ~

Idag klippte jag den där pagen som jag suktat efter i flera år. Nu är de bara att experimentera och se vilka frisyrer som funkar och vilka som inte gör det.

När jag kom hem från gran canaria dog bloggandet verkligen ut. Men hur kul hade de varit och höra om mina dagar med feber, hosta och konstant huvudvärk? Ja dagen innan julafton åkte både jag och min pappa på en förkylning som heta duga och julen blev inte riktigt som planerat! I mellandagarna återvände jag iallafall till Västerås för att fira nyår med vännerna som återvände en efter en. Nu har förkylningen äntligen släppt och jag har kunnat återgå till gymmet. Så i helgen har jag tränat med Anton och haft myskväll med honom, Kajsa och Einstein. Imorgon börjar tentaperioder och sista veckan på termin fem. Önska mig lycka till!

Som ni kanske förstått vid de här laget så är jag en flitig användare av våran gopro-kamera när vi är på semester! Älskar att hoppa runt i vågorna och simma i poolen med den i handen. Bilderna ovan är från gårdagen då vi efter besöket i öknen tog oss ett bad innan vi vandrade hem längst stranden.

Idag blev det en dag vi poolen, allting va bra tills jag och mamma var ute på en promenad på eftermiddagen. Jag kände att de började klia på benen men tänkte inte mer på de utan traskade på i gassande hetta. Väl hemma kliade och sved de så pass mycket att jag fick hoppa i poolen för att svalka av mig. Benen var så varma och så täckta med soleksem att man inte såg något annat än utslag och blåsor. Men men de är inget ovanligt för mig, fötterna och händerna var redan fulla, en sån stor reaktion har jag dock aldrig fått. Nu har de iallafall lagt sig något och imorgon får det blir många dopp i poolen och handduk över benen hela dagen.

Idag blev de en promenad längst stranden i gassande solsken. Maspalomes öknen va målet och vi blev ju inte direkt besvikna när vi kom fram. Högar med sand tornade upp sig och spår efter folk som vandrat sågs så långt ögat kunde nå. Den mäktiga öknen va de jag ville se denna resan, så gopron- och mobilkameran användes flitigt under äventyret.

Idag tog vi oss runt ön med bil. Några planerade stopp vid stränder skulle de bli på vägen innan vi skulle styra in mot ön och upp i berget. Resans första stopp är inte värt att nämna då solen inte visade sig och vi mest stod och huttrade vid kanten till stranden. Men solen visade sig när vi klev ur bilen i Porto de Mogán. Vi traskade runt i lilla Venedig en stund, åt glass och tittade på båtar, i den mysiga byn hade jag kunnat stanna hela dagen. Men upp i beger skulle vi, min åksjuka hade visat sig redan innan dom krokiga och slingriga vägarna gjorde entré och resan blev kanske ingen höjdare precis!

Spyan satt i halsen och vi fick stanna många gånger, men med den fina utsikten hade iallafall mina föräldrar något att kolla på medan jag klagade och bara ville ner från berget. Vi tog oss iallafall fram på de slingriga vägarna, jag låg och satt upp om vart annat och bara klagade. Väl nere fick jag ett psykbryt i bilen och ville bara hem och de märkte nog framförallt pappa för när vi kom hem så sprang han och köpte choklad till oss. Han badade även med mig i poolen och han badar då inte i första taget.

Hahah - skratta högt åt min selfie kan jag göra nu. Man kan se hur trötta ögonen är och att jag bara ville därifrån.

Idag skulle man kunna förväxla mitt ansikte med en fin solmogen tomat. Igår va de molnigt och solen tog inte så mycket, idag däremot har solen bränt på ordentligt och solbrännan är nu ett faktum. Ansiktet, ryggen, bröstet, axlarna och ja till och med knäna har fått sig lite färg idag, frågan är bara när de röda hade tänkt lägga sig, för tomten skulle lätt kunna förväxla mig med sin ren Rudolf idag! På tal om tomten så kan jag inte förstå att de bara är en vecka kvar till jul, här går jag runt i bikini, badar i havet och har inte en tanke på allt julgodis och julstök jag ska ordna när jag kommer hem!

På Gran Canaria och kaktusarnas ö befinner jag mig just nu, i en solstol iklädd bikini med blött hår och sand mellan tårna. Jag har badat i havet trots dom få graderna, men mitt hår behöver saltvatten och sol för att blekas. Dessutom måste man ju bada i havet om man är utomlands. De är första dagen här idag och de är så mulet just nu att man skulle kunna tro att jag aldrig lämnade Sverige, men solen tar ändå igenom molnen och man kan nästan skymta en liten solbränna.

Jag kommer på mig själv med att sitta och bläddra igenom min kamerarulle och bilderna från fredagens konsert med Håkan Hellström. Jag tänkte därför att jag kan bjuda på ett par bilder till här, på så sätt kan att ni som inte var där få se Håkan och ni som var där kan få uppleva magin igen.