Imorgon är det dags för semester! Alltså ÅÅHHH vad skönt det ska bli!!! Längtar så mycket tills jag landar i Sverige!

Den här semestern ska jag försöka ta det lugnt! Alla tidigare gånger jag besökt Sverige sedan jag startade guidelife har varit så jäkla stressiga. Det är så många man vill träffa och så mycket man vill hinna med... MEN den här veckan ska jag verkligen försöka göra så lite som möjligt. Vi är dessutom hundvakt till min morbrors hund just nu så det, plus umgås med familjen, är prio ett. Ska även se till att träffa Norea någon gång under veckan, my sister from another mister. Annars har jag inte något inplanerat och det känns så jäkla skönt. Ska verkligen försöka hålla det så. Behöver en lugn vecka, det är trots allt min SEMESTER!

Fyra bilder från mitt senaste Sverige-besök <3

I tisdags åkte jag och fyra kollegor upp i bergen med målet Roque Nublo. En av dessa fyra kollegor bor här på ön (det gör visserligen vi andra också men hon bor här permanent) och kunde därför vara vår personliga guide.
Vi körde på smala slingriga vägar upp för bergen. Det var riktigt läskigt och ett flertal gånger kom tanken "snart dör vi" men det var också väldigt vackert och spännande. På väg upp passerade vi liksom molnen och det flöt runt en massa molntussar bredvid oss på vägarna. Så coolt! Väl framme vid parkeringsplatsen för vandringsleden klev vi ur bilen och först då insåg jag hur högt upp vi faktiskt var. Man kunde se hur molnen låg som ett täcke över marken som var nedanför oss.

Här ifrån tänkte jag att bilderna skulle få tala för sig själva (med hjälp av lite underrubriker då...😜 ):

De två första bilderna är tagna precis efter att jag klivit ur bilen. I det här ögonblicket blev jag så otroligt tagen över hur fin och mäktig natur kan vara (och denna känslan höll i sig resten av rutten).

Till en början hamnade jag långt bakom dessa fyra tjejer då jag gick och var så imponerad över allt jag såg. Ville stanna för att fota, titta, ta in och bara njuta. Ibland får jag såna moments, där jag verkligen njuter och försöker ta in vad jag är med om (vilket jag vanligtvis har svårt för) och då blir jag fylld av värsta lyckoruset.

Ovan ser ni klippan Nublo och, om jag förstått det rätt, dess syskonklippa La Rana. Dem är rester av en gammal vulkanskorsten! Nublo är 80 meter hög och marken omkring klippan är 1813 meter över havet.

Här står vi 1813 meter över havet, på en liten klippa, med stup runt omkring oss, och posar. Som ni säkert ser på mitt kroppsspråk var jag inte jättebekväm i detta haha.... Stod bara upp för ta detta foto. Annars satt jag ner eller kravlade fram. Fick typ svindel av att vara så högt upp och så nära kanten.

Jag och Sandra (hon har tagit dem bilderna som jag är med på) var dem som var lite nojiga och rädda medan dem andra skuttade runt och klättrade hejvilt. Själv fick man panik om någon rörde sig för snabbt eller gjorde nåt oväntat haha. Ni ser säkert på bilden att dem andra ser superglada ut och lite smått vilda medan mitt kroppsspråk är helt stelt. 😂

Kolla detta liksom. Här tar Kimberly hopp-bilder på klippan som jag precis kravlat mig ner ifrån... Lite skillnad på hur bekväma vi var!

Världens sötaste lille kissekatt fanns där uppe på toppen också. Den såg så välmående ut och var så kelig trots att den bor där uppe, men jag antar att den är van med turister. Ville typ stoppa ner henne i väskan och ta med henne hem.

När vi var påväg ner från toppen insåg vi att denna klippa såg ut som en man. Nu när jag efterforskat lite så vet jag att den kallas för munkklippan (roque del fraile) just för att den ser ut som en munk.

Jag har verkligen tagit vara på mina två senaste lediga dagar! I söndags var jag, Linda och Sofie J på en båtutflykt och igår var vi ett gäng som åkte upp i bergen och sedan vandrade upp till bergstoppen Roque Nublo. Två fantastiska dagar verkligen! Tänkte berätta lite mer om båtutflykten i detta inlägg och mer om Roque Nublo i ett annat!

Som sagt: i söndags var jag, Linda och Sofie J på båtutflykten "Aphrodite". Turen gick från Puerto Rico och fortsatte mot Mogan och vidare längst kusten. Egentligen var tanken att vi skulle vända där och fortsätta åt andra hållet, alltså mot Playa del ingles hållet, men precis när vi skulle vända fick vi veta att det tydligen var oväder och hagel vid Bahia Feliz och Playa del ingles, och chansen var stor att det även skulle komma mot oss... så istället låg vi kvar för att vänta ut vädret och se om vi klarade oss undan regn och hagel. Och det gjorde vi! Så istället för att befinna sig i storm låg vi och guppade ute på havet i strålande sol. Så nice verkligen! Vädret var jättefint men det blåste en del på vissa ställen så man fick varva bikinin med tjocktröjan. Lunchen som serverades på båten var jättegod och helt klart över förväntan. Att det var fri bar var inte heller något negativt så att säga haha. Sammanfattningsvis var det en jättehärlig dag på havet som resulterade i en solbränd näsa. :)

Halloj! Nu har det gått 5 dagar sedan jag kom tillbaka till Gran Canaria. Hjälp vad tiden går fort! Om en vecka är det dags för semester!!!

Utbildningen i England var jätterolig men hektisk! Varje dag började klockan 8.45 (man kunde även välja att börja klocan 8.00 om man ville pröva styltor eller öva partydanser) och slutade runt 23.30. Kände mig lite som en zombie under veckan då jag först och främst var sjuk och dessutom var helt slut från allt man lärde sig och tog in plus att man hade noll chans till att sova ut... men som sagt, kul var det ändå! Vi bodde på Wyboston Lakes, ett jättefint konferenshotell som ligger en bit utanför London. Jag delade rum med Moa, en tjej som också arbetar här på Gran Canaria fast på Guide Online. Kände inte henne innan utbildningen utan har endast hälsat på varandra någon gång då och då, men vi blev en bra match haha! 😊 Och vi hade verkligen mysigaste hotellrummet med film-tittande (Moa hade nämligen med sig sin hårddisk) och gossip. Varje gång vi hade rast samlades alla hos oss för att hänga.

Bästa hotellrum 82!

Två snaps från början av veckan, en när vi precis landat i London och en från introduktionen av konceptet.

Sista kvällen hade vi gala-kväll. På bilden ser ni en del av Gran Canaria-ligan som var där: jag själv, Moa, Olivia, Edith och Mia.

Nu är jag tillbaka till GC och flygplatsen! Denna vecka har jag kvällspass-vecka vilket betyder noll socialt liv men sköna långa sovmorgnar. Som jag nämnde i början av inlägget är det en vecka kvar till semester och jag räknar dagarna! Har sån extrem hemlängtan just nu så det ska bli så skönt att få komma hem och umgås med nära och kära!

Godkväll på er! Kan ni gissa vem som blivit dunder-förkyld lagom till trainingen i England? JO JAG! Så. Himla. Typiskt.

Hur som helst. Imorgon går planet vid lunch och transferbussen som ska ta oss till flygis hämtar oss på ett hotell i närheten vid 10. Så det blir lite sovmorgon ändå, trots att det är en rese-dag, det hör inte till vanligheterna när jag reser.

Trainingen är ju för att bli Entertainer så vi kommer säkerligen dansa dagarna ut under den kommande veckan... och så har jag gått och blivit sjuk.... Så otajmat! Har tryckt i mig c-vitamin i olika former, ätit ingefära och druckit varmt hela dagen. Hoppas verkligen att förkylningen går åt rätt håll nu. Vill inte bli sämre nu när det ska bli en så rolig vecka! Man vill ju va på topp, kunna prestera och vara 100% delaktig. Men jag får väll hålla ut, ta det lugnt i början och hoppas på en snabb tillfriskning!

Vi får se hur mycket jag kommer uppdatera er därifrån. Med tanke på hur frånvarande jag varit på bloggen på senaste tiden (eheheh, förlåt ni som är trogna läsare) så känns det ju inte jättelovande att jag ska vara aktiv. Men vi får se!

Kram!

Vi har fotat team-bild idag så då passade vi på att ta lite enskilda bilder och så också. Så dessa två är från imorse!

Sitter just nu och har en liten minipaus på jobbet. På torsdagar har vi nämligen inga lunchraster så därför sitter jag och snacksar på lite mandlar och flygplanskakor. Har precis tagit hand om ett fall hos doktorn då en norsk man hade fått problem med hjärtat på flyget på väg hit. Nu är han på väg till sjukhus och mår bättre. Så det är ju bra. Sådana här typ av fall är inget ovanligt på flygplatser och vi får ofta springa ner till doktorn för att ta emot gäster. Väldigt trist men även, om man får säga det, lite spänning i vardagen.

Efter jobbet ska jag till Garbos. Ska bli så kul! Även fast det är samma show och samma mat varje gång så tröttnar jag inte! Dem är så bra verkligen!

Alltså hörni, jag insåg för bara några dagar sedan att jag knappt har någon tid kvar på Gran Canaria!? Det är ju helt galet! Vart tog tiden vägen!?

Nästa måndag sitter jag på ett plan på väg till England. Där ska jag på en veckas utbildning för min nya position som Family Life Entertainer. Så spännande! Är både fruktansvärt nervös och exalterad inför detta på samma gång.

Den 15 mars flyger jag tillbaka från utbildningen...

... och 1 vecka och 5 dagar efter det är det dags för en veckas semester i Sverige.

När jag är tillbaka från Sverige är det redan den 5 april och då är det snart dags att lämna Gran Canaria (vet inte datumen exakt än, men ungefär) och åka vidare till Mallorca och sommarsäsongen 2017.

Alltså wow. Det är helt crazy hur fort den här säsongen har gått! Och det finns fortfarande så mycket jag vill hinna göra innan jag lämnar, och så få lediga dagar att göra dessa sakerna på! Paniiik. Dags att sätta igång och planera! 😜

Ovan ser ni två snapstories från igår. 😍 ❤
Efter en lååång dag på jobbet, först 9 timmar och sen övertid på det, så samlades några från teamet hemma i våran lägenhet och såg på Melodifestivalen. Det blev nästan som knytis då alla hade med sig eget snacks som vi delade på. Det var så mysigt och vi åt en maaassa gott! Vi var fyra svenskar och två finskar. Finskarna (haha alltså så fel svenska egentligen men hatar att använda "finne" och "finnar") var nästan mer exalterade över programmet än var vi var hahaha. Alla höll med om att detta var något vi skulle kommit på tidigare och att vi i varje fall vill se både andra chansen och finalen tillsammans. Synd bara att jag kommer missa att se finalen tillsammans då jag kommer vara i England på utbildning då (mer om det kommer i ett annat inlägg).

Nu ska jag släcka lampan och sova. Imorgon väntar en tidig morgon. Jag skäms så mycket över det jag ska erkänna nu.... men min klocka står på kvart över sju och jag har typ ångest över hur tidigt det är (fast det egentligen inte alls är särskilt tidigt!). Usch, har blivit så bortskämd med airport tiderna då vi oftast börjar tidigast 10.00. Imorgon börjar jag hur som helst 9.00 och det innebär att jag måste åka hemifrån 8.15. Därför: sovdags!

Godnatt!

För exakt ett år sedan befann jag mig på detta stället, SOS Animals hundgård i Spanien. Livet på gården var tufft, smutsigt men underbart. Jag längtade hem nästan ständigt när jag var där men så fort jag satte min fot tillbaka på Arlanda och svensk mark ville jag tillbaka. Sedan dess har jag tänkt på gården nästan dagligen, längtat och drömt. Nu på senaste har saknaden blivit värre och jag tjatar om det jämt (mina kompisar och familj håller nog på att bli galna på mig)! Vill verkligen dit nu! Men nu när jag fått drömpositionen till sommaren blir jag kvar ett tag till inom TUI och guidelivet så det får tyvärr vänta. Men jag SKA dit i framtiden, så fort det är möjligt. 🐶 ❤

För några veckor sedan fick alla sin sommarposition men av någon anledning har det inte blivit av att jag skrivit något om det på bloggen. Så jag kände att det var dags!

Alltså, en dag för några veckor sedan gick jag runt och var supernervös inför ett telefonsamtal från vår manager som skulle tala om min sommarplacering. Efter en mycket lång väntar så ringde hon tillslut. Jag väntade mig ett svar i stil med "kids rep i Turkiet" eller något sådant som jag absolut inte vill ha. Jag hade till och med planerat att säga upp mig och åka hem innan sommaren då jag verkligen inte trodde att jag skulle få en position eller destination som kändes lockande. Det enda jag var riktigt sugen på var Entertainer men det trodde jag var typ omöjligt att få... MEN i andra änden av luren säger min manager "Du har fått positionen Family Life Entertainer på Mallorca. Jag vet inte vad det är men det låter kul!" Och jag som visste precis vad det var fick en mindre chock då detta verkligen var/är min dröm-position. Jag hade till och med sagt till mina nära och kära, innan positionerna skulle delas ut, att det enda som skulle kunna få mig att stanna kvar inom guidelife var om jag fick entertainer till sommaren. Och yaaay, det fick jag!

SÅ i sommar ska jag alltså arbeta som Family Life Entertainer på hotellet Alcudia Pins på Mallorca! Är så jäkla glad och exalterad över detta! Vågar knappt tro på att det är sant (och kommer nog inte tro det för än jag faktiskt är där på plats)!