Alla hjärtans dag har "firats" på Anfi beach med Anna och Louise. Så härlig dag! ❤️

Är just nu på gymmet och håller på att avsluta passet med stretching. Ska strax hem och fräscha till mig och sedan ska jag åka mot flygplatsen och hämta Madde!!!!

Igår kväll besökte vi 360º Restaurant, en restaurang som ligger på Bohemia Suites rooftop. Lite dyrt men supergott och framförallt lyxigt! Lyx är något som behövs ibland när man lever simpelt guideliv.

Här får ni lite bilder från kvällen:

Här får ni några bilder på mig och Madde från när jag och Sofie var och hälsade på henne i London. Den bilden på "Dancer road" är en av mina absoluta favvo-bilder. <3

var hon au pair där men nu ett år senare så pluggar hon där. Så coolt! Men den stora anledningen till denna tillbakablicken är inte att längta till London (även om jag nu gör det hehe) utan att Madde kommer hit till Gran Canaria imorgon! Wohoo! Är verkligen så glad över det! Saknar henne så mycket och det ska bli så kul att hänga konstant (förutom när jag är på jobb då) i en vecka! Saknar högstadiet då vi hängde dag ut och dag in, i skolan och efter skolan.

Så under kommande vecka kanske det inte blir så mycket uppdatering! Ska försöka, men vill ju först och främst lägga tiden på att umgås med Maddus.

Kram!

Vänner! Idag regnar det här! Vill knappt erkänna det för mig själv men jag är så lycklig. Regnet bara öser ner utanför fönstret och här sitter jag i soffan och dricker te. Alltså, det till och med smattrar mot rutan! Myyyyysigt!!! Trodde aldrig att regn skulle vara något som gör mig glad men efter ett år med mestadels strålande sol så är detta magiskt. Vill sitta här hela dagen och iaktta ovädret som pågår där ute men jag har dock annat jag måste ta tag i innan det är dags för kvällsjobb. Bland annat städa. Kul, kul! :)

Hoppas ni får en fin lördag!

Nu är jag hemma från dagens första jobbpass och har precis ätit två knäckemackor med avocado och örtsalt på (<3). Ska få i mig något mer ätbart och sedan ska jag ge mig iväg till gymmet! Heja heja!

Det är dags för ännu en split shift-dag! Med en stor frukost i magen (bananpannkaka + grekisk yoghurt med valnötter och honung, muuums) är jag nu redo för dagens 3 första timmar på jobbet!

Jahaja, split shift var det idag ja! Har varit och arbetat två timmar under lunchtid. Efter det har jag varit på gymmet, duschat och köpt flygbiljetter till semestern. Nu är det dags att åka tillbaka till jobbet för pass två! Kan inte sätta fingret på om jag tycker om split shift eller ej. Ibland är det nice, ibland inte. Just nu är jag faktiskt inte jättesugen på att åka tillbaka och ta emot kvällsflyg. Men... you gotta do what you gotta do!

Hade!

Hej hörni! Hoppas ni alla mår bra! Jag själv mår topp. Faktiskt så mår jag ruskigt bra. Jag känner att livet är fint och att jag är riktigt lyckligt lottad som gör det jag gör och är där jag är. SÅ nice! Väntar bara på att toppen ska kontras med djupa dalen snart.

Idag är det tisdag = ledigt!
Igår efter kvällspasset blev det en spontan utgång för mig som inte hade tänkt gå ut egentligen och kvällen blev riktigt bra. Kom inte hem för än halv 6 imorse hehe. Efter några få timmars sömn klev jag upp ur sängen, klädde på mig och gick ner till Linda där även Sofie och Sofie befann sig. Vi såsade i soffan i någon timme och åt vitlöksbröd till frukost men sen bestämde vi oss för att hitta på något. Alla gick hem till sig och tog en dusch och efter det åkte vi till Kuparipannu, en finsk restaurang här i Playa del Ingles som vi ibland besöker. Efter det crusade vi runt (i vår lilla fiat panda) i området och hamnade tillslut i San Agustin. Väl där bestämde vi oss för att kolla in en rooftop bar som finns där. Mycket bra val då eftermiddagen blev så där nice som söndagen var. Satt där, smuttade på min alkoholfria mojito och bara njöööt.

Nu ska jag sätta på en film och trycka i mig mina, precis poppade, popcorn. Mums!

Hade!

Gårdagen var verkligen en BRA söndag! Har nog inte haft en sån härlig söndag på.... väldigt många söndagar. 😜 Nej men.. Jag minns faktiskt inte senast jag varit så nöjd när jag gått och lagt mig på en söndagkväll. (Söndag, söndag, söndag, söndag, SÅ nu ska jag inte skriva namnet på veckans sista dag mer i detta inlägg!!!)

Dagen började med en promenad till gymmet i strålande solsken! Fanns inte ett moln på himlen och det var helt vindstilla, och ja det hör till ovanligheterna här på Gran Canaria. På gymmet svettades jag som en galning. Efter en halvtimme på crosstrainern och en del styrka i spegelsalen var jag helt slut (och som kvitta på detta har jag idag ett par stela och orörliga armar).

På väg hem fick jag ett meddelande från Linda som ville luncha så jag skyndade mig hem, duschade och gjorde mig i ordning. Vi hamnade på ett indiskt ställe som var helt ok. Av någon anledning togs inga bilder på maten (saaay whaat?) vilket i efterhand ett är stort frågetecken då jag alltid varit den som fotar allt jag ser, haha.

När Sofie och Hanna kom hem från jobbet åkte vi till Bohemia Suites och deras rooftop bar Atelier. Där satt vi i eftermiddagssolen med fantastisk utsikt och drack varsin drink och sedan lite vin. Alltså detta var verkligen magiskt! Var fylld av en wow-känsla och kände mig, av någon anledning, sådär barnsligt lycklig. SÅ mysigt verkligen!

Fantastiska drinkar och fantastiskt sällskap!

Efter Atelier följde jag med Hanna till Yumbo där hon skulle göra lite ärenden. När hon var klar köpte vi varsin glass som vi smaskade på medan vi traskade hemåt.

Strax innan 21 åkte jag, Linda och Sofie för att hämta vår andra Sofie på flygplatsen. Hon möttes av namnskylt, ballonger och kramar. Hon har nämligen varit på två veckors semester i Sverige så hon var väldigt saknad av oss.

Som jag nämnde förut var jag verkligen sååå nöjd när jag gick och la mig igår. Sådana här dagar vill jag ha fler av! ✨

Då har mamma och pappa åkt hem och det innebär blandade känslor! Sååååå tråkigt verkligen men ändå lite skönt då man kan få tillbaka lite "rutiner", inte för att jag har så många sådana men typ tid till gymmet och till hemmafix. Tur är i varje fall att min semester inte ligger allt för långt bort, så snart får jag träffa dem igen! Och då hemma i Sverige!

Denna vecka ska jag jobba kvälls-vecka. Det innebär långa lugna morgnar men inte så mycket socialt liv haha. Men det ska bli skönt, som ni hört förut så gillar jag kvälls-vecka!

OCH om en vecka kommer Madde hit och besöker mig! Alltså jag längtar sååå mycket! Det var sjukt längesen vi sågs (okej nej det var i julas.. men det känns längre) och eftersom hon bor i London och jag lever guidelife så har vi inte kunna umgåtts på riktigt på evigheter. En vecka kommer hon bo här hos mig, myyyys!

Idag är jag ledig. Lediga söndagar är alltid lite sega. Man är trött efter veckans längsta dag: lördag, och nästan alla affärer är stängda. Men jag har precis fått i mig frukost och tänkte nu slänga i en tvätt och ge mig iväg till gymmet. Något ska man väl få gjort ändå, trots att det är en lat-dag!