Hej på er! Idag är det inte söndag, idag är det tisdag, men tänkte bara dela med mig av några bilder från min fina söndag.

Som jag redan berättat träffade jag Emelie i Eskilstuna på morgonen. Först åt vi frukost och sedan tog vi en kall vinterpromenad.

På kvällen åt jag och Sanna på Bra Hak i Västerås. Magisk mat och så härligt ställe! Rekommenderas stark!

Kram på er och hoppas ni får en härlig tisdag!

Ikväll bjöd vi över min morbror och hans fru på tapas. Inte för att skryta eller så... men all mat blev verkligen sjukt god! Fick världens matkoma efteråt och den håller i ännu. Skulle lätt kunna slockna i sängen på en gång haha!

Imorgon ska jag iväg till Eskilstuna för att träffa saknade Emelie! Vi ska äta hotellfrukost tänkte vi. Sen på kvällen ska jag och Sanna till Västerås och pröva månadens burgare (ostbåge-burgare!!!) på Bra Hak. Ska bli riktigt spännande!

Vilken mathelg! Det gillar vi!

Säg hej till min nya backpacker-bästis!

Ser fram emot att upptäcka med denna på ryggen, flipflop på fötterna och kepa på huvudet.

19 dagar kvar!

Idag åkte jag tillsammans med min svägerska och mina brorsbarn till Västerås för besöka Yoump. Har aldrig varit där innan, men har hört mycket om det, så det var kul att äntligen få åka dit. Och gud vad överraskande roligt det var att studsa runt på alla olika mattor och trampoliner!
Innan vi åkte hem igen åt vi lunch samt strosade runt lite på Ikea.

När jag kom hem igen åkte jag och mamma till Yogahuset för att köra Medicinsk yoga, en väldigt lugn yoga form med mycket fokus på andning. Var dock väldigt väldigt trött efter dålig sömn och timmen på Yoump så jag råkade somna två gånger under passet.... hehe oups.

Ska snart gå och bädda ner mig i sängen och försöka sova! Känner att en förkylning är på gång så ska göra allt jag kan för att förhindra att den bryter ut.

Kram och godnatt!

Middag med härligt sällskap, charader och dans i vardagsrummet, promenad i snöfall och bubbel på tolvslaget. Det var definitivt inget fel på detta års nyår heller!

Idag är det alltså 1 januari 2018.
Ska bli spännande att se vad detta år har att ge!

Ännu ett år kör jag det klassiska ”nytt år, nytt hår”.

För ett par dagar sen klippte jag av typ 15 cm av håret. Så skönt, och perfekt inför resan!!! Innan jag åker ska jag dock klippa av lite till, dels för att det kommer hinna växa ut lite innan det är dags och dels för att jag tror att jag skulle trivas i ännu lite kortare.

Idag är det nyårsafton och det nya året ska firas in tillsammans med vänner.
Men först några ärenden!

Nu när 2017 börjar lida mot sitt slut är det dags för den årliga tillbakablicks-resumén.

Firade in 2017 på Gran Canaria med ett gäng super-pinglor. <3

På Gran Canaria levde vi livet. Teamet var helt fantastiskt, vi var ett gäng otroligt härliga tjejer som hade så kul ihop (saknar dem så!). Vi jobbade på flygplatsen (min favvo-position av mina olika guidejobb), umgicks dag ut och dag in, gick ut för fiesta lite då och då och bara hade det bra.

Bestigit berg, haft Maddus på besök, rooftop-at, ätit mig onormalt mätt på Pica Pica ofantligt många gånger, haft päronen på besök, varit trogna gäster på bästa Garbo's och hängt på stranden. Detta är bara några av alla highlights på GC.

Gran Canaria var verkligen så härligt och jag hade gärna gjort den säsongen igen! Med samma härliga människor då såklart. ;)

Under vårens gång hann jag även med en vecka i England, då på utbildning med TUI för att bli Entertainer, och en veckas semester i Sverige.

Den 15 april reste jag vidare till Mallorca.

Mallorca minns jag som en ångestladdad säsong. Men nu när jag ser tillbaka på bilder och tänker tillbaka på minnen så var den ändå väldigt väldigt fin. Träffade otroligt fina människor och gjorde en himla massa härliga saker. Det var mycket drinkar, mycket mys och många utflykter och road trips! Men ångesten och anledningarna till varför jag inte trivdes så bra tog över och...

... den 31 juli tog jag mitt pick och pack och flyttade hem till Sverige. Så himla klokt och bra beslut av mig (efter mycket, MYCKET, om och men).

Tidigare under sommaren var jag även hemma på en liten visit. Den var så himla välbehövlig då hemlängtan var extrem. Det var dessutom ett väldigt speciellt besök.

Det var nämligen då som jag och mina systrar bilade ner till Göteborg, såg Coldplay (<33), sov på hotell, bilade ner till Malmö, träffade lilla Grytan för första gången, och sedan bilade hem igen. SÅ OTROLIGT MYSIGT (trots antalet timmar i bil)!!!

MEN, tillbaka till röda tråden. Väl hemma och uppsagd från guidelivet mådde jag så bra. Jag ääälskade livet i Sverige, den svenska sommaren och att äntligen få träffa familj och vänner igen.

Som ni ser på bilderna innehöll min sensommar mycket häng på landet i sommarstugan, mys/bus med en knappt 3 månader gammal Grynet och kära återseenden - ett väldigt speciellt sådant var med min bror Gunnar som jag inte hade träffat på 4 år.

Sedan kom hösten smygande och jag började mitt nya jobb på Friskolan Karlavagnen. Jag märkte snabbt vilken härlig arbetsplats det var, fina kollegor och en riktigt bra skola. Förutom jobb hann jag även med en hel del skogspromenader, svampplock och till och med en visit till Uppsala och Norea!

Under årets sista månader hade jag en sån där typsik svensk vardag (eat, sleep, work, repeat.... på ett ungefär!). En vardag jag faktiskt trivdes väldigt bra i. Kanske med anledning att jag saknat det så otroligt mycket när jag bodde utomlands. Jag fick även en förfrågan om att koreografera till årets uppsättning av Strängnäsrevyn, vilket jag självklart tackade ja till, så det blev en liten extra sysselsättning under årets sista period.

Den 20 november kom den första snön för i år. Genast blev det vinter, mörkt och kalla temperaturer. Kort därefter var det första advent och rätt som det var infann vi oss mitt i julruschen. December gick ruskigt fort men det har också varit en otroligt mysig och härlig månad!

Tack, tack, TACK 2017!!!

Nu väntar 2018 med massor av spännande äventyr!

Julafton - årets mysigaste dag. Den spenderades, till att börja med, med mamma, pappa, Kicki och lilla Grynet. Vi steg upp på morgonen och åt frukost ihop, i flera timmar satt vi vid frukostbordet, mysigt! Sedan tog jag på mig ordentligt med kläder och gick en timmes promenad med Grytan. Väl tillbaka var jullunchen färdig och efter det vankades det Kalle Anka och hans vänner och julklappar! På kvällen promenerade vi ner till brorsan och hans familj och där delade vi ut julklappar till barnen och körde paket-lek.

Dagen därpå, juldagen, åkte vi vill min morbror och hans familj för ytterligare en jullunch. På kvällen åt jag middag tillsammans med Madde, Sofie och Isabel och körde våran årliga julklappslek. Därefter vankades det utgång!

Annandag jul blev bara en slappdag då jag återhämtade mig från nattens bravader och åt ännu lite mer julmat och julgodis.

Det var min julhelg det! Hoppas ni alla har fått ett par fina dagar tillsammans med familj och vänner!

God jul allesammans!
Idag är det självaste julafton. Så mysigt!

Igår var det fullt upp med bakning och julstök. På kvällen körde vi, precis som resten av Sveriges befolkning, uppesittarkväll. Blev tyvärr inte miljonär... haha.

Idag väntar en härlig dag med massor av mat, Kalle Anka och paketöppning. Vid 18-tiden ska vi till min bror och fortsätta julfirandet där!

Ha en riktigt fin julafton!
Kram!

Om 35 dagar sitter jag på ett plan på väg till Thailaaaaand! Är så otroligt taggad! Har aldrig varit i Thailand förut (har inte varit i dem andra länderna vi ska till heller för den delen) så det ska bli så spännande och härligt!

Jag börjar resan i Phuket hos Olivia. Olivia och jag jobbade tillsammans på Rhodos förra året. Nu är hon i Thailand och jobbar för Ving. Ska bli så mysigt att äntligen få träffa henne igen, se hur hon har det och snacka massa skit! <3
Den 30/1 kommer Fanny ner med flyg och vi åker över tillsammans till Krabi. Sen börjar vi vår resa!!!

Just nu ser resplanen ut såhär (men den kan komma till att ändras):
Södra Thailand
Nya Zeeland
Fiji

Så härligt!

Har någon nåt annat tips på vart man bör resa när man ändå är i dessa områden? Eller nåt tips på platser man bör besöka i dessa länder? Hojta gärna till i så fall!