100% lugn.

Nu är det helg.

Så här såg jag ut igår morse innan jag gav mig iväg mot tåget.

Dygnet i Stockholm har varit fantastiskt!

Igår strosade vi runt i Gamla stan, besökte Fotografiska, tog ett glas vin i solen på en uteservering och bara hade det gött. På kvällen lagade vi pasta, gjorde egna drinkar, snackade massa skit och dansade fuldans i köket innan vi begav oss ut på Södermalms gator.
Idag har vi bara tagit det lugnt och trots att vi låg kvar länge i sängen hann vi med både brunch och promenad. Vid 17 tog jag tåget hem till Strängnäs igen och där befinner jag mig nu.

Tack Ella för denna helg!

Dagens frukost: bananpannkakor med keso och blåbär! Sååå gott verkligen! Längesen jag lagade mig själv en riktigt nice frukost, har blivit mycket fil och flingor på senaste tiden. Får bli ändring på det!

Imorgon vid den här tiden sitter jag på ett tåg på väg till Stockholm för att träffa fina Ella igen! Can't wait!

Från tisdagkvällens danslektion. Lilla jag längst till vänster.

Det händer inte mycket under denna veckas vardagar. Vakna, jobba, hem, äta, sova.. typ! :) I tisdags var jag i Eskilstuna och dansade en heels-klass. Såå kul! Det är typ det enda som skett denna vecka so far.

MEN i helgen ska jag till Stockholm och hälsa på min saknade Ellaaaa!❤️ Vi möttes på vår första TUI utbildning i England och i somras fick vi jobba på samma hotell OCH bo ihop! Lyckan! Vi båda är hemma från guidelivet sedan ca 2 månader tillbaka och det är verkligen dags att ses! Har en massa skvaller att ta igen! Ska bli så myyysiiiigt!

Detta inlägg skulle ha publicerats igår morse men någonting gick snett, så det kommer upp nu istället! :)

Från dagens lilla promenad i skogen med Kicki och Grynet. Plockades massa lingon och blåbär och så blev det en hel del bus också (som vanligt när Grynet är med haha).

Har dragit på mig en förkylning (surprise surprise? naaah) så ska bara ta det lugnt hela helgen. Imorgon på eftermiddagen ska vi fira mitt brorsbarn som har fyllt 10 i veckan, men det är den enda planen för resten av helgen.

Kramis!

Läs part 1 här!

På lördagen skulle en av Sofieorna iväg på dop så då var det bara jag, Linda och den andra Sofie som skulle hitta på något. Vi gav oss iväg på en tour runt i Strängnäs och kikade in i domkyrkan, som Linda gärna ville se. Det blev take away-sushi till lunch på en brygga vid vattnet och sedan tog vi även en tur till Mariefred och Gripsholms slott.

Väldigt mysig dag!

På kvällen när Sofie var tillbaka lagade vi tapas och hade en riktig festmåltid.

Igår (söndag) blev det pizza till lunch innan dem alla for iväg mot olika hem-destinationer.

• Vardag
  • 252 Readers

Fredag.
Åkte direkt från jobbet in till stan för att möta mina saknade Gran Canaria babes som alla hade tagit sig till Strängnäs från spridda håll i Sverige. Vi handlade lite och sedan åkte vi hem till mig och då vankades det kräftskivaaaaa.

Så mysigt och otrolig kul att äntligen ses igen. ❤️

Här skådar ni danslycka!

Så kul att va tillbaka i danssalen!!!