Veckans lediga dag spenderades med Ella och Fanny på Road trip. Vi besökte några olika stränder och avslutade med Primark och Ikea. Det var fantastiskt mysigt och kul och kommer utan tvekan ske snart igen.

Några bilder från när mamma och pappa var här och vi besökte old town i Alcudia. Så mysigt var det! Har även några bilder på systemkameran därifrån som kanske kommer upp här framöver.

Så var veckans team show avklarad!!! 🎉

Alltså, heeeeej! Long time no blogginlägg!!! Helt galet vad länge sen det var jag skrev här.

Men ja, jag befinner mig på Mallorca! Jag kom hit den 15/4 så jag har varit här ett tag. Det har varit fullt upp med jobb och så, och dessutom har jag inte så bra tillgång till wifi, inget internet alls hemma och dåligt internet på hotellet. Så det är på fritiden som man får gå iväg någonstans där det finns wifi för att uppdatera sig om omvärlden och catcha up på sociala medier. Då har det blivit att bloggen har lagts åt sidan. Det har också varit en ganska jobbig period för mig mentalt då jag sedan starten på denna säsong velat fram och tillbaka om jag ska stanna eller inte. Jag har mått dåligt, jag har mått bra, jag har gråtit och jag har skrattat. Det har verkligen varit lycka blandat med rejäl ångest! Men nu har jag i varje fall bestämt mig för att stanna ett litet tag till.

Mallorca är verkligen magiskt vackert! Verkligen så fin ö, och då har jag inte ens sett särskilt mycket av den ännu, men på lördag ska vi troligtvis på roadtrip så då får jag nog se ännu fler vackra vyer.

Jobbet här på Alcudia Pins är helt okej. Som sagt har jag varit i valet och kvalet över om jag ska åka hem och det är för en massa blandade anledningar, bland annat för att jag har världens hemlängtan nu efter mer än ett år utomlands och dels för att jag börjar bli lite trött på detta arbete (plus en massa mer, verkligen många plus och minus både i att stanna och att åka hem). Men vi får se hur länge jag blir kvar. Målet just nu är att stanna tills min mini-semester i slutet av Juni och sedan känna efter hur jag vill göra efter det.

När det kommer till bloggningen framöver har jag tänkt försöka vara mer aktiv (men man vet ju aldrig hur det blir med det hehe). Som jag nämnde är det svårt att hitta tid för att sätta sig ner och skriva inlägg men jag hade en tanke att jag i varje fall ska försöka få upp bilder men med mindre text. Så mer bilder och kortare texter, så det inte ekar helt tomt här och så att ni som följer mig troget (t.ex. mormor och systeryster Sanna ❤ ) får se vad jag pysslar med om dagarna.

Kramis

Några fina bilder från när jag och mammis spenderade en liten morgonstund på bryggan vid stranden (japp mamma och pappa har redan hunnit vara här och besökt mig). Har en hel del fina bilder från Mallis redan så förhoppnings kommer några av dem upp här framöver.

Här kommer några bilder från när vi var och tittade på flygplan som landade på Gran Canarias flygplats häromdagen. Flygplanen på dem sista tre bilderna samt det militär-färgade planet är stridsflygplan . Så coola, så snabba och så svårfångade på bild!!!! På första bilden ser ni vårt fina TUIfly Nordic flyg! 💙

Denna vecka har vi på airport haft en extra ledig dag, så för mig blev det ledigt tisdag (som är den vanliga lediga dagen) plus onsdag.

På tisdagmorgonen åkte hela teamet tillsammans till Gold by Marina där vi åt frukostbuffé (alla bilderna ovan är därifrån). Har aldrig varit där förut så blev positivt överraskad av både hotellet och frukosten. Och JÖSSES vad mätt jag blev! Riktigt bra start på dagen!

Därefter var vi några stycken som åkte till Anfi Beach för att lapa lite sol. Efter några timmar blev vi uttråkade och åkte hem. Väl hemma sov jag lite på soffan innan det var dags att gå ut och äta middag. Vi gick till en restaurang/bar som heter Tipsy Hammock. Vet många som varit där innan men har själv aldrig gått dit för än nu - vilket jag nu upptäckte var en stor miss av mig för stället var verkligen jättemysigt och drinkarna var magiska. Jaja, tur var det att jag hann dit i varje fall en gång och fick uppleva stället!

Igår, på min extra lediga dag, så började jag dagen med att packa och städa (två dagar kvar till Mallorca!!!) och vid lunchtid åkte jag, Sofie och Sofie (japp vi har lyxen att ha två Sofie 😜 ) mot flygplatsen för att ha lite flygplansspaning. Vi körde alltså så när man kan komma landningsbanan och stod där och tittade på, samt fotade, planen som landade. Så coolt! Tänkte kanske lägga upp lite bilder från det här nån annan dag.

På väg hem åkte vi förbi ett shoppingcenter för att köpa lite nödvändigheter, bland annat ny resväska*. På kvällen lagade vi pannkakor och åt dem tillsammans med massa frukt, sylt och grekiskt yoghurt. Mums!

*På tal om resväska måste jag berätta nåt random som hände imorse. Igår på kvällen ställde jag ut min gamla resväska, som jag tänkt slänga pga lite trasig, gammal och i behov av större, tillsammans med en stor kartong. Tänkte att jag skulle ta sakerna till soprummet idag. Men imorse när jag öppnar dörren så står bara kartongen där. Nån här i huset har alltså tagit min trasiga resväska!? Har inget emot att nån har tagit den, jag menar jag slipper ju släpa den till sopen, men ändå så konstigt!? 😂 Well well, tack till den som underlättade min sop-slängning och varsågod för väskan!

Hej igen, long time no see. Blir alltid lika förvånad när jag ser att det fortfarande är några av er som klickar er in på min blogg trots att jag är så här oaktiv.

Jag är i varje fall tillbaka på Gran Canaria. Kom hit för lite mindre än en vecka sedan efter en underbar och alldeles för kort semester i Sverige. Här är allt som vanligt, förutom att man verkligen känner att slutet på denna säsong närmar sig. Om 6 dagar tar jag mitt pick och pack och flyttar till Mallorca! Craaazy.

Ska försöka vara lite mer aktiv här framöver. Vet ju att ni är några stycken som gärna ser vad jag har för mig om dagarna, mormor till exempel. ❤

Avslutar inlägget med några fina bilder från min semester.

Imorgon är det dags för semester! Alltså ÅÅHHH vad skönt det ska bli!!! Längtar så mycket tills jag landar i Sverige!

Den här semestern ska jag försöka ta det lugnt! Alla tidigare gånger jag besökt Sverige sedan jag startade guidelife har varit så jäkla stressiga. Det är så många man vill träffa och så mycket man vill hinna med... MEN den här veckan ska jag verkligen försöka göra så lite som möjligt. Vi är dessutom hundvakt till min morbrors hund just nu så det, plus umgås med familjen, är prio ett. Ska även se till att träffa Norea någon gång under veckan, my sister from another mister. Annars har jag inte något inplanerat och det känns så jäkla skönt. Ska verkligen försöka hålla det så. Behöver en lugn vecka, det är trots allt min SEMESTER!

Fyra bilder från mitt senaste Sverige-besök <3

I tisdags åkte jag och fyra kollegor upp i bergen med målet Roque Nublo. En av dessa fyra kollegor bor här på ön (det gör visserligen vi andra också men hon bor här permanent) och kunde därför vara vår personliga guide.
Vi körde på smala slingriga vägar upp för bergen. Det var riktigt läskigt och ett flertal gånger kom tanken "snart dör vi" men det var också väldigt vackert och spännande. På väg upp passerade vi liksom molnen och det flöt runt en massa molntussar bredvid oss på vägarna. Så coolt! Väl framme vid parkeringsplatsen för vandringsleden klev vi ur bilen och först då insåg jag hur högt upp vi faktiskt var. Man kunde se hur molnen låg som ett täcke över marken som var nedanför oss.

Här ifrån tänkte jag att bilderna skulle få tala för sig själva (med hjälp av lite underrubriker då...😜 ):

De två första bilderna är tagna precis efter att jag klivit ur bilen. I det här ögonblicket blev jag så otroligt tagen över hur fin och mäktig natur kan vara (och denna känslan höll i sig resten av rutten).

Till en början hamnade jag långt bakom dessa fyra tjejer då jag gick och var så imponerad över allt jag såg. Ville stanna för att fota, titta, ta in och bara njuta. Ibland får jag såna moments, där jag verkligen njuter och försöker ta in vad jag är med om (vilket jag vanligtvis har svårt för) och då blir jag fylld av värsta lyckoruset.

Ovan ser ni klippan Nublo och, om jag förstått det rätt, dess syskonklippa La Rana. Dem är rester av en gammal vulkanskorsten! Nublo är 80 meter hög och marken omkring klippan är 1813 meter över havet.

Här står vi 1813 meter över havet, på en liten klippa, med stup runt omkring oss, och posar. Som ni säkert ser på mitt kroppsspråk var jag inte jättebekväm i detta haha.... Stod bara upp för ta detta foto. Annars satt jag ner eller kravlade fram. Fick typ svindel av att vara så högt upp och så nära kanten.

Jag och Sandra (hon har tagit dem bilderna som jag är med på) var dem som var lite nojiga och rädda medan dem andra skuttade runt och klättrade hejvilt. Själv fick man panik om någon rörde sig för snabbt eller gjorde nåt oväntat haha. Ni ser säkert på bilden att dem andra ser superglada ut och lite smått vilda medan mitt kroppsspråk är helt stelt. 😂

Kolla detta liksom. Här tar Kimberly hopp-bilder på klippan som jag precis kravlat mig ner ifrån... Lite skillnad på hur bekväma vi var!

Världens sötaste lille kissekatt fanns där uppe på toppen också. Den såg så välmående ut och var så kelig trots att den bor där uppe, men jag antar att den är van med turister. Ville typ stoppa ner henne i väskan och ta med henne hem.

När vi var påväg ner från toppen insåg vi att denna klippa såg ut som en man. Nu när jag efterforskat lite så vet jag att den kallas för munkklippan (roque del fraile) just för att den ser ut som en munk.

Jag har verkligen tagit vara på mina två senaste lediga dagar! I söndags var jag, Linda och Sofie J på en båtutflykt och igår var vi ett gäng som åkte upp i bergen och sedan vandrade upp till bergstoppen Roque Nublo. Två fantastiska dagar verkligen! Tänkte berätta lite mer om båtutflykten i detta inlägg och mer om Roque Nublo i ett annat!

Som sagt: i söndags var jag, Linda och Sofie J på båtutflykten "Aphrodite". Turen gick från Puerto Rico och fortsatte mot Mogan och vidare längst kusten. Egentligen var tanken att vi skulle vända där och fortsätta åt andra hållet, alltså mot Playa del ingles hållet, men precis när vi skulle vända fick vi veta att det tydligen var oväder och hagel vid Bahia Feliz och Playa del ingles, och chansen var stor att det även skulle komma mot oss... så istället låg vi kvar för att vänta ut vädret och se om vi klarade oss undan regn och hagel. Och det gjorde vi! Så istället för att befinna sig i storm låg vi och guppade ute på havet i strålande sol. Så nice verkligen! Vädret var jättefint men det blåste en del på vissa ställen så man fick varva bikinin med tjocktröjan. Lunchen som serverades på båten var jättegod och helt klart över förväntan. Att det var fri bar var inte heller något negativt så att säga haha. Sammanfattningsvis var det en jättehärlig dag på havet som resulterade i en solbränd näsa. :)