View tracker

Hej Hej


Igår tog jag mig ett träningspass på den nya crosstrainern och det känner jag av idag kan man säga, träningsvärken från helvetet har attackerat mina vader. Och dum som jag var igår så stretchade jag inte efter, vanligt nybörjarmisstag och jag får skylla mig själv. Idag blir det ett pass till och så ska jag även köra lite extra på axelövningar för att börja stärka upp mina axlar ordentligt.


Denna veckan har barnen sportlov så idag så ska vi och kolla på bio med deras farmor, vi ska se den nya Alvin och gänget. Dagen ser ganska lugn ut förutom bion då, dagens aktiviteter blir lek, lek och mer lek men kanske lite pyssel och rita också. Nu på morgonen har jag varit till BVC men minstingen som inte är så liten längre, vi var på fyraårs kontroll och det gick super. Till en början va det lite jobbigt att han skulle klä av sig för vägningen men till slut gick det bra ändå.


Jag pratade lite med sköterskan på BVC om jobb och sysselsättning när vi kom in på utbildningar och sånt. Jag kom fram till att jag ska försöka se om jag kan få göra klart en utbildning jag påbörjade men aldrig fick gjort klart på grund av att jag blev sjukskriven, jag ska även kolla upp lite fler utbildningar som kan komma till nytta.

​Sån här crosstrainer är det jag har, Extreme Fit CT619 heter den.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

God förmiddag.


Idag blir det hålligång, startade dagen med ett besök hos sjukgymnasten och fick laserbehandling. Om en liten stund blir det att dra en bil till skroten så man blir av med ett problem. Idag ska jag även komma igång med tränandet på crosstrainern nu när man vet hur den funkar och ska även få med lite övningar med mothållsband och kanske även dom lätta hantlarna. 


Det är fantastiskt fint väder idag men väldigt kallt men får nog bli en promenad med barnen sen. Får även passa på att njuta nu när det väl är sol och fint ute, kanske ta med kameran och fota lite. Nu på morgonen har jag satt lite bollar i rullning  som kanske kan underlätta lite i fortsättningen också, mer om det senare om det går som jag vill.

Likes

Comments

View tracker

God Kväll

Nu har jag suttit och kikat igenom min kost, den kommer mestadels bestå av fisk och kyckling. Jag har struntat helt i det här med att räkna kalorier per måltid utan utgår mer efter tallriksmodellen kan man säga, en portion räcker gott och det kommer bli cirka fem måltider per dag.


Min dag med ätande kommer se ut så här 06:00 Havregrynsgröt med bär, 09:00 Matlåda 1, 12:20 Matlåda 2, 15:00 Matlåda 3 och sist men inte minst 18:00 Matlåda 4. anledningen till att jag skriver matlåda är för att jag kommer att göra storkok på allt mina middagar kommer att bestå av och kommer portionera upp det med fisk/kyckling i en burk, pasta/potatis/ris i en burk och grönsaker i en. Det bästa med att dela upp på detta sätt är att jag kan kombinera måltiderna precis som jag vill utan att det ska bli för enformigt.


Den förfrågan jag fick om träning fick jag kollat upp och det kommer bestå av mestadels arm träning och även en liten förändring av kosten, här är vi inte ute efter snabba super resultat utan bara förändring. Vem vet vart det slutar, jag personligen har mitt mål jag vill nå och efter det får vi se om jag ska gå vidare och bygga eller om jag ska hålla mig till mitt mål.

Likes

Comments

​Hej alla. 


Var några dagar sedan jag skrev men har haft lite att stå i men nu ska jag vara i fas igen tror jag. Jag har fått hem crosstrainern idag, var ju tvungen att testa den och jag får ju säga att den är välbehövlig. Nu ska jag sätta mig och gå igenom helt hur den fungerar med alla olika inställningar.


Jag har också fått en förfrågan om lite träningstips så ska även kolla upp lite olika träningar för denna person. Tycker det är skoj att kunna hjälpa andra att kunna nå sina mål även om det bara är att peppa. Ikväll kommer jag även lägga upp hur min kost kommer se ut ett tag framöver, denna kost har jag kollat och räknat på och rådfrågat några om och det verkar som att jag ha räknat ganska bra.

​Idag har jag och mellersta sonen varit iväg på hockeyskola och jag var med på isen, var riktigt trevligt men vad otränad man är. Nu jäklar ska denna pappan komma igång så man får ordning på kroppen så man orkar med allt som pojkarna vill hitta på, man vill ju finnas där och vara med och förgylla deras liv. 


Nu blir det att förbereda kvällens inlägg och ta mig en kopp kaffe.


Likes

Comments

Gokväll.

Det får bli ett kort inlägg men en armövning då jag inte fått fram några bra bilder på hur övningarna skall utföras så får at egna bilder imorgon. Men som sagt här är en enkel biceps övning och det är så enkelt som bicepscurl.

​Tänk på att ha motståndsbandet under fötterna och att ha lika långa ändar upp till händerna för att inte få ojämnt motstånd, du ska även stå med fötterna ungefär axelbrett.

Likes

Comments

​God Morgon.

Har varit en morgon med lämning av äldsta pojken, träning och lärt mig lite nya övningar för min axel. Tänkte idag få upp några övningar för armarna, både biceps, triceps och något för underarmarna.


Nu sitter jag och dricker kaffe och kollar åter över kosten, tänkte lägga upp här senare hur min kost kommer att se ut. Kosten är ju något som ska fungera individuellt och även tränings övningar. Allt jag lägger upp här är min synpunkt på träningarna och kosten vad jag lärt mig och tänker testa för att se hur det fungerar.Jag hoppas mina råd kan hjälpa någon eller några men som sagt allt är individuellt, många övningar kommer vara sånt man kan träna hemma med morthållsband.


Lämna gärna kommentarer om det är något ni undrar över eller om det är något ni tycker jag förklarat fel eller vill att jag förklarar mer ingående.

Likes

Comments

​Hej.

Har som sagt varit på vårdcentralen idag och blev sjukskriven fram till 19'e feb. Nu sitter jag och funderar igenom vad dagens övning ska bli så det kommer ett inlägg senare idag. 


Vi har blivit bjudna till mina föräldrar idag för att äta semlor, ska bli gott men detta får nog bli sista dagen med gosaker. Måst börja köra hårt på kosten nu och även få kommit igång med träningen. Jag vet inte om jag sagt det tidigare men mitt mål är inte till att bli något muskelpaket utan först och främst gå ner i vikt och få en kropp och muskler som klarar av arbete utan att behöv blu sjukskriven som jag är nu. Stärka upp kroppen är viktigt och något många behöver, inte för att jag säger att många är otränade eller liknande men kroppen ska man ta vara på.


Jag tog en sväng till jobbet innan jag hämtade barnen idag, kände att det var bättre att prata med chefen direkt istället för att ringa. Det var skoj att träffa arbetskamraterna och tjöta lite med dom och så fick jag lämnat in sjukskrivnings pappren. Nu ska jag ta och dra iväg mailen jag skulle få iväg idag, måste ju hålla igång och få i ordning på allt och inget.


Likes

Comments

God morgon.
Då var man åter på vårdcentralen, känns som att man inte gör så mycket annat just nu. Idag ska jag förlänga sjukskrivningen så får se vad läkaren säger.

Dagens pill hemma blir disken och tvätten, funderade på att göra fler frallor men får se vad axeln tycker om det. Missade ju att lägga upp träningstips igår så får kanske bli två idag istället.

Idag måste jag ringa jobbet också, ska se om vi kanske kan hitta något jag kan göra som inte är så tungt för tillfället. Jag vill ju gärna komma igång och jobba så man inte klättrar på väggarna där hemma. Jag ska även försöka få iväg några mail idag, och hoppas på att man får bra svar.

Likes

Comments

God morgon.
Idag är det dags för att åter igen åka till sjukgymnasten och se vad hon tycker om axeln. Jag har varit hemma från jobbet i nästan två veckor nu och vill komma igång och börja jobba igen, självklart vill jag ju att axeln ska bli bra först så man inte ska behöva gå och ha ont så mycket.

Planerna för idag för övrigt består av att kolla igenom mitt träningsprogram och se om jag kan optimera det på något bra sätt och kanske klämma in någon mer övning. Jag ska även ta en närmare titt på kosten och se om man kan få till något bra där.

Likes

Comments

Detta har ju blivit lite av en grej att i alla fall lägga upp ett träningstips om dagen, tidigare har jag tipsat om axlar så idag tar vi en övning för ryggen.

Detta är rakt armdrag eller rakt armtryck, du får säga precis vad du vill så länge du själv vet vad du pratar om. Som ni ser på bilden gäller det alltså att hålla raka armar och dra nedåt med raka armar hela tiden. Detta kan man göra antingen med Powerband, Motståndsband eller om du är på gym så använda någon maskin med passande vikter.

Likes

Comments