Header

Godmorgon på er! Nu är jag tillbaka från den lediga helgen som jag spenderat tillsammans med familjen. Jag har ju varit ledig hela veckan så dagarna har i princip rusat förbi. I fredags hade jag och Tilda myskväll framför TV:n och lördagen började jag med ett svettigt pass i gymmet - gick 60min på trappmaskinen. Vid halv ett hoppade vi in i bilen och åkte iväg till tygaffären Furulunds som jag nämnt tidigare, där vi letade mönster och tyg till min framtida balklänning, tyvärr åkte vi därifrån lika ovetandes som innan. Lördagskvällen bestod av Mellomys, plockmat och filmer till halv två på natten. Mina söndagar är heliga, haha, då får det inte vara något inplanerat, då är det me-time. Igår sov jag ut, gick upp, åt frukost, tände jag ljus, kröp upp bland kuddar och filtar på sängen med skolböckerna i högsta hugg - fick dock inte gjort så mycket som önskat.

Ja, det var min helg det! Min måndag började med morgonstretch i 20 min samt huvud- och handstående. Jag har nyss kommit ur duschen och ska börja göra mig i ordning för dagen, sedan skriva den dagliga att-göra-listan. Hoppas ni får en fin måndag!

Likes

Comments

Ikväll agerar jag pizzabagare. Första jäsningen är igång och det är ca. 10 minuter kvar innan jag ska fortsätta med degen och låta den jäsa i ytterligare TVÅ TIMMAR(??). Under tiden sitter jag i sängen med datorn och ja, bloggar. Min fredag kommer avslutas på soffan med hembakade pizzor, film på TV:n och min Merci-ask jag fick av mamma på Alla hjärtans dag efter maten. Jag ska nog måla naglarna och pyssla om mig själv lite extra också. Imorgon kanske jag ska jobba med UF, det är lite oklart - om inte så åker nog jag och mamma iväg till tygaffären jag nämnde i inlägget innan.

Tidigare idag gick jag en powerwalk genom skogen i 40 minuter och stretchade sedan ut hela kroppen när jag kom hem. Det var precis vad jag behövde med tanke på vilken träningsvärk jag har, varje liten muskel som har fått slita den här veckan värker, som det ska vara. Nu måste jag fortsätta med pizzadegen! Önskar er en bra fredagskväll, kram!

Likes

Comments

Den 28:e maj är det dags för en bal på slottet. Min studentbal. Så många år jag har fantiserat om den här kvällen, sett framför mig hur jag sitter hos frisören och blir fin i håret, hur sminket sätts på plats och hur jag glider i den där vackra klänningen som är sparad till just denna magiska kväll. Klänningen som mamma sytt till bara mig.

Igår var jag och mamma iväg för att titta på lite olika balklänningar i hopp om att åka därifrån med en självklar bild av vad jag vill ha, både i färg- och modellväg. Tyvärr var det inte alls som jag förväntade mig. Alla klänningar var stora, pluffsiga och dramatiska, dekorerade med spets, stenar och paljetter. Jag kände mig som en prinsessbakelse, vilket är raka motsatsen till vad jag vill ha. Jag vill ha en enkel, klassisk, elegant och vacker klänning. Min baldejt ska ha en marinblå kostym så jag kommer antingen ha en marinblå klänning eller en grå klänning. Hittade flera otroligt vackra klänningar på Pinterest.com och någon helg framöver ska jag och mamma åka iväg till Furulunds, en stor tygaffär, för att hitta mönster till klänning samt tyg i rätt färg. Tills dess ska jag klura ut vad jag allra helst vill ha.

Bildkälla: Pinterest.com, min absoluta favorit är nr.6, den sista klänningen med öppen rygg, djup urringning och kort där fram - den i ljusgrå eller marinblå hade varit en DRÖM.

Likes

Comments

En kväll på gymmet när vi stretchade och yogade, jag och Tilda. Här provade jag även Foam roller för första gången, jäääklar vad det gjorde ont - men bra för musklerna, haha.


I tisdags tränade jag ben och rumpa på gymmet. Favoritpasset bland favoriterna. Det blev ett riktigt bra pass och träningsvärken hänger i än idag, tredje dagen. Jag tycker om att skriva ner mina pass för att sedan kunna gå tillbaka i arkivet och se både utveckling och framsteg. Såhär tränade jag i tisdags:

- Benböj 20st

- Benböj 20 kg, 15 reps, 3 set

- Frontsquats 20 kg, 15 reps, 3 set

- Raka marklyft 20 kg, 15 reps, 3 set

- Höftlyft m. skivstång 10 kg, 15 reps, 3 set

- Vadpress 20 reps, 3 set

- Kickbacks 30 reps/ben

- Raka kickbacks 20/ben

- Framåtlutande kickbacks 20/ben

- 10 min på trappmaskinen

Likes

Comments

Idag vaknade jag ensam hemma. Det är grått, dimmigt och regnigt utanför fönstret. Igår somnade jag med en tung känsla och jag vaknar med samma känsla. Jag vet inte varför den växer sig så stark eller varför det tär på mig så mycket. Förmodligen för att jag vill vara en av dem, en av de få människor som når toppen och blir framgångsrika. Jag vill vara hon som struntade i andras åsikter och gjorde det hon ville, det som gjorde henne lycklig. Jag vill vara hon som inte låter sig tryckas ned av andra, framför allt inte låter sig tryckas ned av sig själv. Jag vill, jag vill, jag vill. Men jag vet inte om jag kan. Det måste vara anledningen. Jag vill, jag drömmer och jag önskar, men jag vet inte om jag kan. Jag sätter käppar i hjulen för mig själv. Jag måste lita på mig själv. För jag kan. Det finns inget som egentligen stoppar mig.

Godmorgon! Jag ska pallra mig upp ur sängen och göra i ordning frukost och sedan göra mig av med tyngden på bröstkorgen. Fan, jag vill ju, jag kan ju, jag borde ju, jag måste bara våga. Jag ska se om någon form av meditation hjälper, alltså att stänga ute omvärlden, gå in i mig själv och lyssna på vad jag vill. Vara min egen vägledare. I eftermiddag ska jag träna och det brukar alltid göra saker och ting bättre. Kanske en lång promenad genom skogen, det vore inte fel! Det här ska i vilket fall bli en bra fredag. Kram

Likes

Comments

Igår kväll gjorde vi morotssoppa till middag. Jag fick en receptbok av mamma i julklapp som jag önskat mig och det finns massa recept där i som jag aldrig skulle komma på tanken att laga annars. Soppan blev hur god som helst och det finns många fler recept där i som jag skulle vilja prova. Vill ni ha receptet på morotssoppan? Den var så enkel och så god, och jag som egentligen inte är så förtjust i soppor. Med mammas hembakade bröd blev det en riktigt höjdare!

Likes

Comments

Alltså jag älskar träningskläder med snygga detaljer som sticker ut. Samtidigt vill jag numer gärna träna i diskreta färger så som svart, grått, marinblått och mörkgrönt - just nu består min träningsgarderob av skrikiga färger som neonrosa, grön, turkost och aprikos. För något år sedan var jag besatt av att köpa nya träningskläder, tyvärr slutade jag med det i samband med att jag gled ifrån träningen. I och för sig kanske det inte var så dumt heller med tanke på hur dyrt det är haha. Men, dags att börja leta nya träningskläder att inhandla - dels för att det blir extra kul att träna när man känner sig svinsnygg och dels för att mina gamla snart har gjort sitt.

Likes

Comments

Instagram@kkalstroms