Efter en heldag på Manly beach så avslutade vi på Hugos där vi åt riktigt goda pizzor. Mamma och pappas sista kväll här vilket är väldigt tråkigt då det förmodligen kommer dröja ytterligare 6 månader innan jag träffar de igen. Men otroligt bra har vi haft det och mycket har vi hunnit med och även om jag gillar att bo på hostel och dela rum med upp till 7 okända människor så har det varit skönt att ta en paus och bo på mysiga hotell!

Imorse väckte alarmet oss vid 5 då vi planerat att gå den kända promenadstigen mellan Coogee och Bondi beach som är cirka 6-7 km lång. Vi ställde alarmet extra tidigt så vi inte skulle missa den otroligt fina soluppgången! 2 timmar senare väl framme i Bondi så satte vi oss på ett mysigt café och drack smoothies till frukost.

Hela dagen har vi tillbringat på stranden här i Coogee och till lunch åt vi på en riktigt mysig resturang vid namn "Coogee Pavilion", tips tips tips. Vi bor även riktigt bra här då vi bor precis jämte stranden!

Börjat dagen med en riktigt god frukost för att snart bege oss ut mot Hunter Valleys alla vingårdar!

Igår åkte vi till Port Macquarie för att stanna där en natt innan vi åker vidare mot Hunter Valley. Morgonen har vi spenderat på stranden vid deras fyr och innan vi åkte vidare så stannade vi till och matade wallabies och kängurus.

Nikki Hill

Här kommer lite bilder från de olika artisterna/banden vi såg under festivalen, allt från Patti Smith till The Strumbellas. Det var dock bandet The Lumineers jag främst såg framemot att få se live och de levde verkligen upp till alla förväntningar jag hade!

The Lumineers

Mary J Blige

The Strumbellas

The California Honeydrops

Jimmy Buffet

Igår drog vi in och spenderade en heldag på Bluesfest lite utanför Byron Bay, festivalen bjöd på bra musik, god mat och härliga människor!

Senast jag kramade om mamma och pappa var snart 6 månader sedan och nu har de äntligen kommit till Byron Bay!! De ska stanna här i Australien i två veckor och på de två veckorna ska vi bila ner till Sydney och stanna till på lite småställen längs vägen! En riktigt bra semester från semestern helt enkelt!

För att fira att vi äntligen kan krama om varandra igen så gick vi ut och åt på en mysig resturang vid namn The Balcony här i Byron Bay! Köttet var magiskt gott och ostronen likså!

Flög till Sydney i måndags för att möta upp Elin och även fira min födelsedag där. Sån extremt lyckad födelsedag då den började med att elin sjöng och hade bakat en tårta till mig. Dagen fortsatte med att vi åkte in en runda till shoppingcentret i Bondi Junction där vi även åt en väldigt god hamburgare, när vi var nöjda med shoppingen så åkte vi tillbaka till vårt hostel i Bondi Beach för att göra oss i ordning och sen avsluta kvällen i en lägenhet med härliga människor!

På onsdagen så tog jag tåget in till centrala Sydney för att möta upp Johanna vid operahuset och äta en god middag,dricka vin och snacka igen all tid vi varit ifrån varandra då jag ej träffat henne på cirka 6 månader. Sen under torsdagen så hoppade jag på flyget igen mot Byron Bay för att nu spendera min allra sista vecka här och hinna säga hejdå till alla härliga och goa människor man lärt känna!