Header
View tracker
outfits

​Jeans-Gina Tricot // T-shirt-Gina Tricot // Jacka-H&M // Skor-Skopunkten // Väska-? //

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker
View tracker
vardag, deeptalk

Jag har inte uppdaterat så flitigt senaste tiden av flera olika anledningar. Dels pga plugg och träning, men främst för att jag har varit ofantligt trött. Ni vet sådär läskigt höst-trött. Man är konstant trött, men kan ändå inte sova. Jag sover på vardagar kring 7-8 timmar vilket är i underkant på mitt dagliga behov, men verkligen ingen katastrof. Drömmen är ju 9 timmar, men det är orelistiskt.

I söndags var ju såååå slut, allt gick i ett töcken. Igår var jag också slut, men var tvungen att plugga. Dock oklart hur mycket som gick in haha. Hoppas på ett D-C på provet.

Som jag sa är jag sjukt trött. Räknar bara ner till helgen för att "överleva" veckan. Det kanske låter hemskt, men det är så jag jobbar. Jag bara står ut.

Likes

Comments

Träning

-Triceps pushdowns-Inte direkt någon teknik att tänka på, bara att köra och se till at få kontakt. Det ska bränna!

-Triceps pushdowns med omvänt grepp-Ungefär samma här. Bara att pumpa!

-Dips-En svår övning som kräver mycket styrka. Jag är inte riktigt där än, men jag jobbar med gummiband, men snart så.

-Dips mellan två bänkar-En bra övning för oss som inte kan göra djupa riktiga dips än. Jag brukar lägga en viktplatta på benen för extra belastning.

-Liggande tricepspress/french press-Svår övning. Jag fick ingen kontakt först, men nu älskar jag den. Tänk på att köra med lätt vikt för att hitta den magiska kontakten.

Likes

Comments

How to survive the week

-Johaug debatten fortsätter. Det kan jag förgylla dagarna med, att argumentera med vuxna svenska män.

-Hockey på onsdag. Lite kvalitetstid med familjen.

-Middag med tjejerna i klassen på fredag. Vi ska till en italiensk restaurang, mumsigt!

Jaa, vad ska jag säga? Inte direkt något att se fram emot, men jag kämpar vidare!

Likes

Comments

vardag

Hej på er! Jag har inte skrivit så mycket i helgen för jag har faktiskt varit lite nere och prioriterat annat helt enkelt. Igår kväll sov jag hos bästis med tjejerna. Vi körde en favorit i repris med pizza och massa onyttigheter. Mums!

Vaknade vid 10 idag och har inte gjort så mycket idag. Sprungit lite samt bara tagit det lugnt.

Likes

Comments

listor, vardag

LÖRDAG:

-En kort jogg efter sjudomen

-Mys kväll med tjejerna

SÖNDAG:

-Förhoppningsvis ett rejälare långpass

-Plugg

​Som banligt inte den mest fartfyllda helgen, men thats how I like it!

Likes

Comments

mat

Som det jordnötssåsälskare jag är har jag testat en del recept och kommit fram, genom lite trixande och ticksande, till det jag gillar allra bäst (dessutom den allra enklaste), varsågod!

Jordnötssås, 4 portioner:

Ingredienser:

2 dl kokosmjölk

1 dl crunchy jordnötssmör

2 msk sweet chili

1 msk japansk soya

How to do:

Häll i alla ingredienser i en stek panna och sjud på medelvärme (beroende på spis) tills det har blivit varmt och rört ihop sig ordentligt.

Kan serveras med:

Ris

Kycklingspett

Vårrullar

Räkchips


Glöm inte att sås är en mänskligrättighet! Haha.

Likes

Comments

löpar berättelser, Träning

Som ni vet har ju jag varit sjuk och träning har såklart uteblivit. Det är väldigt viktigt att vila när man är sjuk, speciellt vid feber och halsont. Då blir man frisk snabbare och man kommer inte få problem med hjärtat vilket man kan få om man tränar vid halsont.

Det var lite bakgrundsfatta, nu till hur man kommer igång igen. Vissa kan tycka att det är svårt att komma igång igen då man har blivit lite bekväm, jag tycker tvärt om. Jag vill träna massor vilket inte häller är bra. Då riskerar man att bli sjuk igen. Det gäller att börja försiktigt, sakta, men säkert trappa upp till din normala mängd träning.

Jag skulle rekommendera att ha ett pass som du alltid börjar med efter sjukdom som du har kört många gånger. På så sätt vet du att allt känns som det ska. Jag tycker inte det ska vara ett hårt och för slitigt pass, utan ett lagom där du kan känna efter ordentligt..

Det var lite tips från mig och om hur JAG gör. Gör du på ett annat sätt som funkar bra för DIG så är det såklart också toppen.

Likes

Comments