Hej och välkommen tillbaka (borde jag säga till mig själv hah). Det var ett tag sedan vi sågs ju. Men nu har det hänt lite spännande saker i mitt liv och jag kände för att uppdatera här lite. Som ni ser i titeln så har jag cyklat en rääätt så lång sträcka. Mamma sa redan förra året: Oj va roligt det skulle vara att cykla upp till stugan! (som ligger ca 40 mil norr om vårt hem) och i början tog jag det inte så seriöst utan bara: visst kan vi det, inga problem. Men under våren började vi förbereda oss och köpte hjälmar, cykelväskor mm. Så förra torsdagen gav vi oss av. Vi hade delat upp sträckan i fyra delar så att vi cyklade alltifrån 7 till 10 mil per dag, vilket fungerade hyfsat bra. Vi var framme i stugan efter fyra dagar vilket kändes helt fantastiskt efter att ha kämpat och haft ont lite överallt.

Jag erkänner att det var jobbigt vissa partier och att man var tvungen att ta vägen framför sig bit för bit: efter den där kurvan blir det lättare! Eller: undrar vad som kommer efter den nedförsbacken. Det fungerade iallafall för mig och vi tog oss igenom det utan större åkommor. Mamma fick lite ont i knäna och jag fick ont i ena hälsenan sista dagen, men det är ju helt förståeligt.

Här kommer några bilder från resan, norrlänsk natur helt enkelt ;)

Hej på er, long time no see som man ju brukar säga ;) Iallafall, det har hänt mycket på senaste tiden. Jag har bland annat sålt min bästa vän :((( vilket ju låter helt sjukt, men jag syftar ju på min älskade ponny. Lilla Prince Charles har fått en ny ägare och det känns under omständigheterna riktigt bra. Att ha häst tar ju extremt mycket tid och jag kände att jag inte riktigt kunde ge honom den som han förtjänade, så det fick bli som det blev. Han har fått ett jättebra hem i Boden med en 10-årig tjej som kommer att skämma bort honom rejält, han kommer att ha det så bra!

Kommer dock att sakna honom väldigt mycket! Han var ju trots allt min första egna ponny och, jag lovar er, jag kunde inte ha hittat en bättre eller mer vänlig ponny än Charles, han är verkligen en på miljonen. Tack för dessa år säger jag bara, du var fantastisk <3

Nu har jag berättat om de roligaste dagarna i Gran Canaria. Det var verkligen en rolig resa att göra och jag tycker väldigt mycket om hela ön. Det är enkelt att ta sig runt och det känns väldigt säkert det lilla som jag upplevde iallafall. Och naturen (!!), så vacker natur där alltså!! Speciellt mitt på ön, I LOVE IT! Jag vet ej om jag kommer att åka tillbaka dock, för det är trots allt en relativt liten ö där man kan uppleva i princip allt på en vecka, som jag nog tror att vi lyckades bra med. Pero me gusta la isla mucho!! Fick ju även användning för mina spanskakunskaper vilket ju var ganska kul ;)

Här kommer några bilder som jag tycker är värda att hamna här, enjoy!

Utsikten från hotellrummet, goals alltså.

Vackra Atlanten!

En strand vi spenderade dagen på och höll på att drunkna när vi lugnt låg och solade och tidvattnet kom. Hann just och just lyfta upp min mobil men handdukarna blev dyblöta :(

Las Palmas <3333

1. En liten mysig gränd med palmer. 2. Hittade en jättehund på gatan och passade på att ta en liten tur.

Och såklart den goda spanska maten <3

Tack så mycket Gran Canaria, kommer nog att sakna dig lite!

Denna dag, dag 4, på vår resa, tog jag och Teres bussen upp till bergen. Vägen var såå snirklig och jag blev åksjuk på vägen upp... Men väl där var det så himla vackert!! Vi hade så tur med vädret också, jag menar, se på bilderna!!! Vägen upp till själva berget var inte speciellt jobbig, utan det var vägen ner som var lång, men det var bara roligt att gå där i den vackra naturen. När vi kom ner från berget besökte vi även en av Spaniens vackraste byar, Tejeda. Vi hann dock inte stanna länge då sista bussen hem gick klockan 5, men jag lovar er, det är den vackraste platsen på jorden jag någonsin har besökt!!

Denna dag, dag 3 på resan, besökte vi Maspalomas, grannstaden till där vi bodde, och for till den superlånga stranden som även är en liten "miniöken". Det fanns även en stor fyr där. Det var så himla blåsigt den dagen och man kunde knappt ligga ner på stranden för det gjorde typ ont när sanden träffade en!? Lite jobbigt men vi lyckades iallafall ta oss ett dopp i Atlanten, som var såå himla salt. Jag som bor här på Norrlandskusten är ju inte precis van vid saltvatten, så det är lite speciellt.

Sedan la vi oss ner ett tag för att torka och få i oss lite D-vitamin. Efter kanske en timme fick vi nog och började vandra mot andra sidan stranden, för att komma in till staden och äta lunch. Efter att ha gått förbi stora berg av sand och ett flertal nakna personer, då det var en nudiststrand på vägen, nådde vi äntligen fram och kunde sätta oss ner för att äta. När jag var på toa hade jag sett mig själv i spegeln, och jag överdriver inte när jag säger att det såg ut som om att jag färgat hårbotten svart. Det var sand ÖVERALLT, i typ hela ansiktet och i heeela håret. Jag har fortfarande, efter en vecka och tre tvättningar, kvar sand i håret...Men inget att klaga över, liksom bara härligt ju ;)

Här kommer bilder!

Så denna dag, dag 1 på resan (måndag 6/3), bestämde jag och Teres oss för att åka till huvudstaden, Las Palmas. Vi strosade till en början kring en stund i staden, shoppade, åt lunch. Det är så fint där, så fina hus i så många olika färger! Det får en verkligen att inse hur tråkigt Sverige är när man här inte ens får måla sitt eget hus i vilken färg man vill...

Men iallafall, när vi fått nog av den "centrala" delen (som inte var så speciellt stor) började vi gå mot andra sidan staden där det skulle finnas en kilometerlång strand. Vi visste inte hur långt det var men det slutade med en 2 timmars promenad, men det var det absolut värt. På vägen dit, när vi gick genom staden, hann vi besöka en jättefin park med stora koifiskar och svanar och även gå till på en utsiktsplats där vi fick se hur stor staden verkligen var!

När vi kom fram till stranden var det kväll och inte så fint väder, det var mulet och grått. Vi satt ändå där ett tag och såg på surfarna i vattnet, ganska mysigt att bara sitta där ändå. Innan vi for hem igen så tog vi en snabb runda på ett shoppingcenter nära. Så mysig dag!!!

Här kommer favoritbilderna!

Hej hej! Det var länge sedan. Om ni inte visste det så var jag ju utomlands förra veckan, i Gran Canaria! Jag tog inte med mig datorn för jag visste att jag inte skulle använda den där så det blir lite "försenat" med resebilderna men det är ju bättre än inget. Jag har fotat en massor och vill få ut bilderna fort och berätta om allt för det var så roligt!!! Jag kommer nog göra flera inlägg och liksom berätta dag för dag för annars får allting inte plats hehe, så här har ni:

Dag 1, söndag:

Denna dag var alltså första dagen på ön, vi kom fram sent på kvällen dagen innan och hann inte se speciellt mycket. Jag och mamma åkte, efter hotellfrukosten (som btw var amazing), till en liten "by" (skulle kallas stad i Sverige) som hette Vecindario för att träffa syster Teres. Det första vi såg när vi steg av bussen var en aslång vägg full av graffiti! Så såklart stannade vi för att fota lite.

Vecindario är en såndär typisk spansk småstad, sådär mysig och fin. Me gusta mucho!! Vi åt glass och gick sedan en lång bit till en strand (som var den blåsigaste platsen på ön, och det märktes haha) och såg en massa vindsurfare, det var coolt! Det var första dagen så vi tog det lite lugnt och hade spa på hotellrummet senare under kvällen, så mysigt!

Stay tuned för dag 2!

Så himla fint alltså!!!

Hej på er! Söndag idag då och ångesten är på topp som vanligt. Hade en relativt trevlig dag idag. Vaknade vid 10 (sovmorgon för mig, vaknar annars vid 8-9) och hade en lugn morgon. Åt sushi till frukost (drömmen ju) och gjorde lite bananplättar med spirulina i till, så gott att bara toppa med honung! Sedan tog jag tag i lite plugg. Har två prov, en redovisning och en recension som ska skrivas nästa vecka. Skönt med lov efter det måste jag bara säga!!

Hann även ta en snabb tur med hunden i skogen innan det var dags att åka till stallet. Passade då på att ta med mig min systemkamera och knäppa några foton. Är ju inget proffs men de blev väl helt okej, om man gillar bilder utan någon som helst tanke bakom, haha ;) Anyway, here you go.

Hej igen då. Gissa vad jag åt idag? Aaa precis. Sushi. Men inte vilken sushi som helst, utan hemmagjord!! Köpte bara ett sånt där sushikit (innehåller ris, sjögräs, soja, vinänger och wasabi) från Ica och lät min improvisation flöda (skoja, så skicklig är jag inte, följde bara instruktionerna). Resultatet blev faktiskt förvånansvärt bra, tänk att lilla jag kunde skapa något såhär vackert:

Hoho, här nere. Försök inte, jag såg att du dreglade lite smått ;) Anyway, det är lördag idag, som vi alla ju vet (förhoppningsvis). Så ofc är det mellotime!! Är inte ett speciellt stort fan av det, men det är ju en mysig lördagsunderhållning när man inte har något annat för sig. Så framför TV:n är var jag befinner mig atm.

Hoppas ni har det bra så ses vi väl igen! :)

Tyckte att min lunch blev väldigt fin idag, håller ni inte med? ;) Eller det kanske inte är själva lunchen som är fin, utan bakgrunden hehe. Men bilderna blev fina iallafall!

Har i helg varit i stallet och haft två personer som provridit på lilla Charles då vi har bestämt oss för att sälja honom. Båda provridningarna gick jättebra och det känns som att de verkligen var seriösa och ville ha honom. Får se om det blir en ny storhäst till mig senare i år då ;)

Det är iallafall fantastiskt skönt att ha helg, att bara få vila upp sig. Men på grund av att jag inte orkade med något plugg igår så får jag ta tag i det idag istället... har ju några prov kvar innan sportlovet.