Jag har varit lite frånvarande på sistone men har bara haft ganska mycket att göra. Jag har bland annat varit på Gothia cup innebandy onsdag till lördag.

Igår söndag vaknade jag åt frukost, gick ut med Alvin sedan tog jag bussen till stan för att möta upp Sigrid. Vi gick runt och kollade i butiker och tog en fika på Espresso house. Det enda jag köpte var en ny vinterjacka på Stadium från Everest. Den är svart med fake päls på luvan.

Klockan fyra stängde stan och mamma kom och hämtade mig så åkte vi och handla mat.

När jag snapchattade med Sigrid bestämde vi oss för att gå på bio. Bion hette "Why Him?" och var super bra. Jag skrattade super mycket och jag rekommenderar den verkligen.

Det var vad jag gjorde igår. Hoppas alla hade en jätte bra helg.

Puss o Kram Kajsa<3

Det var ett tag sedan jag bloggade men set är mest för att vi gör nästan samma grejer varje dag. Men här är några saker som hänt de senaste dagarna.
I söndags gjorde jag mina naglar hos en nagelsalong inne i Khao Lak. Den hette Angel och jag hoppas naglarna kommer hålla bra.

I måndags, den 26 december, var det årsdag av tsunami och vi tände en rislampa som minne av den eller vad man ska säga. Det var 14 år sedan tsunamin ägde rum.

Idag, tisdag var sista dagen här:( Vi blir upphämtade med buss 08:10 imorrn. Sedan lyfter vi 13:20 ( thailändsk tid ). Vi landar på kvällen svensk tid. Hoppas bara att inte flyget är försenat.

Puss o Kram Kajsa

Det här inlägget kom upp alldeles för sent men av nån konstig anledning publicerades det aldrig i Thailand. Sista dagen var iallafall 27 december.

God Jul!

Igår var det Julafton. Vi hade inte köpt några julklappar till varandra i år men vi hade med oss några presenter från mormor och morfar, farmor och farfar och även min morbror så några julklappar blev det.
Vi gjorde inte något speciellt, vi åt en god middag och bara sola och bada som vanligt.
Jag hoppas ni hemma i Sverige hade en bra julafton oavsett hur du firar:)

Ha det så bra!!

Puss o Kram Kajsa<3

Det är så sjukt varmt här, minst trettiofem grader på dagen. I vattnet är det ca tjugoåtta grader.
Idag har det också varit så sjukt stora vågor så nu är jag väldigt trött. Ikväll tror jag vi ska gå och äta på våran favoritrestaurang här nere Be Friend som ligger bredvid hotellet, dock har vi hört att det finns en till Be Friend längre bort på stranden så dit ska vi ikväll. Efter det ska vi väll gå tillbaka till hotellet och kolla på showen som är varje kväll men olika teman. Här om dagen hade de "Best of Brodway" som var super bra, mycket Greece<3

Ha det så bra hemma i Svealand!!

Puss o Kram Kajsa<3

Idag testade jag och Nellie en sådan pannkaka eller crepes som man ser på Instagram med nutella och banan. Den var god och krispig.

Haha, vi grävde ner Alexander i sanden idag:)

Tja!

I måndags var vi iväg på Similan Island. Det är några öar där man solar badar men framförallt snorklar. Similan Island var topp tio snorkel platser år 2012. Vi simmade bland annat med med hitta Nemo och hitta Doris fiskar. Det var så kul och personalen på båten var så rolig. Det var en perfekt dag, jag tipsar verkligen att åka dit om du har möjlighet.

Tjena!!

Hör kommer massa bilder från dom två senaste dagara<3

Mat på en svensk resturang i Khao Lak, Viking Bar.

Outfit, Strandblus från Nelly och Hatt från Zalando.

Puss o Kram Kajsa<33

Halloj!!

Äntligen är jag här i soliga Thailand. Igår när vi kom hoppade vi i polen och sen åt. Idag gick vi och åt frukost, massa tropiska frukter och juicer<3 Sedan gick vi ut på en strand promenad längds vatten. Det var så skönt men extremt varmt, men jag klagar inte.
Bada, sola, äta och dricka drinkar är det som beskriver vad vi gör här. När man snapar med dem hemma i Sverige och de skickar bild på temperaturen, då mår man.
Nu ska vi ut och äta middag på stranden.

Bayee!!

Puss o Kram Kajsa<33

Nu bär det av mot Khao Lak!
Först tre timmar bil från Karlstad till Arlanda, Stockholm.
Sedan flyg direkt till Phuket i tio och en halv timme.
Efter det två timmar buss till Khao Lak.
Så det kommer bli en lång resa men jag har inga problem alls med att flyga så det kommer nog gå bra. Det viktigaste är att det är bra mat och filmer på planet.
Jag är så himla taggad att få sola o bli brun, äta thaimat och bara inte göra någonting i två veckor.

Ha det bra<3

Puss o Kram Kajsa

Idag är det fredag och ännu en ganska rolig skoldag har gott!! Jag har bara 2 skoldagar kvar innan jag åker!!

Idag ska jag bara chilla, gå ut i jacuzzin och kolla på "Skam" den norska serien som alla kollar på just nu.
Sedan ska jag väl äta, det är ju Idol final idag.
Det kommer sluta med att jag kollar på Färjestad - Brynäs istället, jag tycker Idol är så utdraget.

Juste vi har fått våran nya bil idag. Det är en Tesla modell S, alltså en el bil.

Ha en bra helg<3

Puss o Kram Kajsa<3

Idag har jag gjort sista provet för terminen och det känns så skönt. Äntligen känner jag mig fri på eftermiddagen, att komma hem och inte behöva plugga!! Idag gjorde jag ett fysik prov som gick helt okej, det var väldigt konstiga frågor men aja.

Igår tog jag mig tiden till att göra 2 pepparkakshus också. Jag gjorde ett" Annas pepparkakshus" och ett lite mindre med egna mallar. De blev jätte bra med det tog ett tag och göra dem vilket tog på mitt tålamod.
Men men de blev två fina hus tillslut!!