I fredags var jag på The Weekend!! Han var så bra och ägde scenen!!

Just nu sitter jag i bilen påväg mot Stockholm. Ikväll ska jag på The Weekends konsert i Globen. Idag åkte jag till skolan kommer dit och ser att jag har inställd hemkunskap så jag hade rast i 2 timmar. Efter en lång väntan så hade jag idrott. Sedan slutade jag eftersom jag ska till Stockholm, så det blev ingen lång skoldag för min del. Vi har bokat bord på Jamie Oliver Italien vid 17:30 och konserten börjar runt 20:30.

Puss o kram Kajsa

Tjenare!

Här kommer min bucketlist det här året! Jag hoppas jag klarar av så mycket so möjligt!!

1. Resa till Spanien
  26. Åka till Ullared

Ha en bra dag<3

puss o kram Kajsa

Det är inte så mycket som händer just nu, alla dagar ser likadana ut. Jag vaknar går i skolan, åtta till tjugo över tre, kommer hem, går ut med Alvin, pluggar eller tränar, äter och sen sover. Jag försöker tänka positivt och ett tips är att alltid ha något att längta efter. Just nu längtar jag efter The Weekends konsert den 17 februari, är så taggad;)

Supergod kycklinggryta med jordnötssås<3

Jag har varit lite frånvarande på sistone men har bara haft ganska mycket att göra. Jag har bland annat varit på Gothia cup innebandy onsdag till lördag.

Igår söndag vaknade jag åt frukost, gick ut med Alvin sedan tog jag bussen till stan för att möta upp Sigrid. Vi gick runt och kollade i butiker och tog en fika på Espresso house. Det enda jag köpte var en ny vinterjacka på Stadium från Everest. Den är svart med fake päls på luvan.

Klockan fyra stängde stan och mamma kom och hämtade mig så åkte vi och handla mat.

När jag snapchattade med Sigrid bestämde vi oss för att gå på bio. Bion hette "Why Him?" och var super bra. Jag skrattade super mycket och jag rekommenderar den verkligen.

Det var vad jag gjorde igår. Hoppas alla hade en jätte bra helg.

Puss o Kram Kajsa<3

Det var ett tag sedan jag bloggade men set är mest för att vi gör nästan samma grejer varje dag. Men här är några saker som hänt de senaste dagarna.
I söndags gjorde jag mina naglar hos en nagelsalong inne i Khao Lak. Den hette Angel och jag hoppas naglarna kommer hålla bra.

I måndags, den 26 december, var det årsdag av tsunami och vi tände en rislampa som minne av den eller vad man ska säga. Det var 14 år sedan tsunamin ägde rum.

Idag, tisdag var sista dagen här:( Vi blir upphämtade med buss 08:10 imorrn. Sedan lyfter vi 13:20 ( thailändsk tid ). Vi landar på kvällen svensk tid. Hoppas bara att inte flyget är försenat.

Puss o Kram Kajsa

Det här inlägget kom upp alldeles för sent men av nån konstig anledning publicerades det aldrig i Thailand. Sista dagen var iallafall 27 december.

God Jul!

Igår var det Julafton. Vi hade inte köpt några julklappar till varandra i år men vi hade med oss några presenter från mormor och morfar, farmor och farfar och även min morbror så några julklappar blev det.
Vi gjorde inte något speciellt, vi åt en god middag och bara sola och bada som vanligt.
Jag hoppas ni hemma i Sverige hade en bra julafton oavsett hur du firar:)

Ha det så bra!!

Puss o Kram Kajsa<3

Det är så sjukt varmt här, minst trettiofem grader på dagen. I vattnet är det ca tjugoåtta grader.
Idag har det också varit så sjukt stora vågor så nu är jag väldigt trött. Ikväll tror jag vi ska gå och äta på våran favoritrestaurang här nere Be Friend som ligger bredvid hotellet, dock har vi hört att det finns en till Be Friend längre bort på stranden så dit ska vi ikväll. Efter det ska vi väll gå tillbaka till hotellet och kolla på showen som är varje kväll men olika teman. Här om dagen hade de "Best of Brodway" som var super bra, mycket Greece<3

Ha det så bra hemma i Svealand!!

Puss o Kram Kajsa<3

Idag testade jag och Nellie en sådan pannkaka eller crepes som man ser på Instagram med nutella och banan. Den var god och krispig.

Haha, vi grävde ner Alexander i sanden idag:)

Tja!

I måndags var vi iväg på Similan Island. Det är några öar där man solar badar men framförallt snorklar. Similan Island var topp tio snorkel platser år 2012. Vi simmade bland annat med med hitta Nemo och hitta Doris fiskar. Det var så kul och personalen på båten var så rolig. Det var en perfekt dag, jag tipsar verkligen att åka dit om du har möjlighet.

Tjena!!

Hör kommer massa bilder från dom två senaste dagara<3

Mat på en svensk resturang i Khao Lak, Viking Bar.

Outfit, Strandblus från Nelly och Hatt från Zalando.