Idag är det söndag och igår kom vi hem från Stockholm. Det var en mysig liten resa till Stockholm med mamma och lillasyster.
I Stockholm mötte vi upp min lillasysters kompis och hennes mamma för att dem sedan skulle på the weeknd.
Det blev en mysig kväll på hotellet med mamma och så köpte vi lite natur godis och dricka som vi hade framför fångarna på fortet.
Vi kom ju till Stockholm på fredagen och åkte hem på lördag eftermiddag men på lördag förmiddag besökte vi Mall of Scandinavia och det var så kul! Hade inte förväntat mig att det skulle vara så stort, tyvärr fick jag inte köpt något.
Efter att vi var klara vid 16:00 tiden så startade vi bilresan hem till Göteborg vilket gjorde att vi var hemma runt 23:15.

Idag ska jag bara ta det lugnt då det är sista dagen på sportlovet och förbereda mig för skolan imorgon.

Kram

Idag va det sista dagen i skidbacken för denna gång. Självklart är det tråkigt men vi fortsätter med nya äventyr för imorgon bär det av till Stockholm.
Dagen har iallafall varit jätte bra dock har det varit mulet och regnat lite men det är inget att gnälla över för backen var fortfarande i top skick.
Vi avslutade även med sista lunchen uppe i toppstugan som ni ser på bilderna ovan jag tog en vanlig pasta bolognese, mamma tog renskav med ett bröd under och sallad ovanpå och min lillasyster tog en renskavs rulle (som kebab rulle).
Och åkte sedan bort till after ski.

Det har helt enkelt varit ett bra slut på denna skidsemestern och ser redan framemot nästa.

Idag var vi på en annan skidort. Det va fler backar cirka 10-15 stycken medans skidorten som är närmare oss är bara cirka 5 backar. Det var självklart kul att testa något nytt men jag gillar ändå när det är lite mindre.
Vi bestämde oss iallafall att åka tillbaka till den stora orten på torsdag som är våran sista skiddag, men imorgon blir det den mindre skidorten.

Dagen var helt enkelt bra och vi tog självklart en fika uppe på fjällstugan på toppen av berget. Mamma och min lillasyster tog äpplepaj/ muffins med vanilj kräm och jag tog en citron/vitchoklad muffin.

Efter att vi var klara i backen så åkte vi vidare hemåt. På vägen stannade vi vid en badplats och såg att dem skapat körfält ute på isen och vi såg även en bil köra runt på sjön. Vi fick tagit lite bilder och sedan åkte vi till stugan.

Kvällen avslutades med yatzy framför brasan och imorgon bär det av ut i backen igen.

Idag var det första dagen i backen på två år och jag är förvånad över hur bra det faktiskt gick. Ramlade inte och gjorde inga pinsamma tabbar. Så jag är mycket nöjd över dagen.
Vi åt lunch i en fjällstuga högst uppe på berget och det var det coolaste på länge (se bilder nedan).
Jag beställde en rengryta av något slag med chili och surdegsbröd vid sidan av och det var verkligen jätte gott.
Vi åkte i backen till kl. 14:00 ungefär för att sedan åka vidare till två andra skidorter för att se om det kan vara något att åka i.
Kvällen avslutade vi med lite snacks och yatzy vilket var avslappnat.

Det blev helt enkelt en lyckad förstadag i backen och imorgon bär det av till en annan skidort som är ungefär 20-30 minuter med bilen.
Hoppas ni har ett bra sportlov/ skolvecka/ jobbvecka

Igår (lördags) startade jag, min lillasyster och mamma med att åka hemifrån Göteborg cirka 9:30 och startade resan upp mot fjällen! Då min lillebror och pappa är hemma för en fullspäckad hockey vecka.

Vi övernatta i Älvdalen på ett jätte mysigt hotell, tror det va det ända hotellet i Älvdalen då namnet var "Hotell Älvdalen". Rekommenderar verkligen detta hotellet till er som har vägen upp mot fjällen och vill ta en övernattning på vägen.
Frukosten var som vilken hotell frukost som man önskar när man sover på hotell.

Idag startade vi från hotellet i ungefär samma tid som från Göteborg vilket gjorde att vi var framme vid våran stuga vid cirka 13:00 men vi skulle få nyckeln till stugan kl. 15:00 så medans vi väntade så åkte vi och kollade skidanläggningen då vi bor 20 minuter ifrån och handla även mat och hyrde skidor.

Nu är vi installerade i stugan och sitter framför tv:n med chips och nötter framför oss.
Imorgon är första skiddagen i backen och vi får se hur det går då det va två år sedan jag åkte sist men självklart kommer jag att göra ett inlägg om det också.

Igår var jag, min lillasyster och våran storasysters dotter på bio. Självklart såg vi filmen Vaiana, rekommenderar verkligen till er som vill se med småsyskon eller liknande. Vi såg i 3D vilket gjorde filmen så mycket bättre enligt oss tre. Det var helt enkelt ett lyckat bio besök.
Efter bion fick jag och min lillasyster skjuts till buss som vi sedan tog hem. Hemma var min storebror och mamma och vi åkte ganska raskt till min lillebrors hockey match efter att vi varit hemma i ca. 10 minuter.
Dem vann en och förlorade en och idag är det dags att kolla igen. Jag har dock svårt att bestämma om jag ska gå på Frölunda med min lillasyster eller kolla på min lillebror när han spelar men det lutar mest åt min lillebrors match.

Hoppas ni har en underbar helg.
Kram Kaisa

Igår var det fredag och jag och en tjej kompis åkte hem till en killkompis och ett gäng andra killar kompisar för att äta och ha en mys kväll och bara umgås.
Vi åt enchiladas och bakade brun och vit kladdkaka, rekommenderar verkligen den vita, med hallon på toppen! Första gången jag åt det och det var riktigt gott! Vi kollade även på film och när filmen var slut drog killarna på fest och jag stannade kvar med min tjej kompis tills vi fick skjuts hem.
Det var en riktigt bra fredag och ser fram emot vad denna lördagen och söndagen har att erbjuda!
Hoppas ni får en bra helg.

Kram Kaisa

I måndags gjorde jag inget speciellt då det bara va en vanlig dag i skolan.
På tisdagen så var jag ledig då det var några som skulle ha seminarie som jag gjorde i måndags vilket gjorde att jag inte behövde gå till skolan på tisdagen.
På kvällen runt 20:30 hämtade min kompis mig och vi åkte sedan gemensamt till en kompis som bor närmare skolan för att övernatta hos henne, det va så mysigt!
Anledningen till att vi sov över hos henne var att vi skulle bowla med klassen på onsdagen (idag) vilket gjorde att det bara blev ca. 10 minuter att gå istället för att ha en resväg på ca. 25 minuter.
Vi fick även längre sovmorgon då vi skulle bowla kl. 11:45 så då fick vi även tid till att göra en lite "lyxigare" frukost!
Därefter begav vi oss till bowlingen och jag slutade på 4:de plats med 360 poäng ungefär.
Iallafall så har jag hittills haft en jätte bra skolvecka dock är det två dagar kvar som är riktigt jobbiga, men det kämpar jag mig igenom och ser framemot en härlig helg!

Veckan är avklarad och jag har nu gått i min nya skola i 4 dagar då jag började i tisdags! Är så nöjd att jag tog detta beslutet, något av det bästa jag gjort under gymnasietiden! Tycker dock att det är svårt att få nya kompisar på bara 4 dagar men visst har jag även lyckats med det och antagligen kommer vi bara närmare varandra. Veckan har som sagt varit bra men kastades direkt in i prov och redovisningar så på torsdag nästa vecka har jag muntlig diskussion, cirka 30 spanska glosor och på måndag har jag även seminarium. 😞

Veckan har iallafall varit mycket bra och slutet av skolveckan alltså fredagen avslutades med en fest hemma hos en gammal klasskompis där även folk från min nya skola var där (vi som var tillsammans på nyår). Det va riktigt kul och jag va helt slut på lördagen då jag kom hem ca. 04:00.
Så denna helgen har jag bara slappat och kollat på tv hela dagarna.
Men imorgon är det dags för en ny skolvecka!

Kram Kaisa

Imorgon byter jag alltså gymnasium! Är dock inte så nervös än men antar att det kommer till kvällen när man börjar fundera mer. Idag har jag iallafall lämnat tillbaka lite böcker och datorn till min "gamla" skola, vilket känns skönt då jag kan lägga allt från den skolan bakom mig. Kommer dock att sakna några människor men är samtidigt väldigt glad att jag tog detta beslut, men man vet ju inte hur det kommer att vara på den nya skolan men självklart kommer jag med ett inlägg om det!

Måste bara tillägga att det är så sjukt fint väder idag, verkligen längesedan det va sån här sol!