I et af mine sidste indlæg, skrev jeg om mit ekstreme forbrug på 6 dage.
Hvis du ikke har læst det, vil jeg anbefale at læse det først :-)

For nogen er det måske ikke mange penge, men for mig synes jeg, at det er helt vildt hvor meget man kan bruge på så kort tid.
Jeg blev både chokeret og skuffet over mig selv da jeg lavede udregningen sidst, fordi jeg virkelig prøver på at spare op til noget, som jeg vil fortælle om en anden gang.

Der er nu gået 6 dage mere siden jeg sidst fortalte om mit forbrug og jeg er både stolt og positivt overrasket!

Jeg har med alle indkøb, tøjkøb osv. i alt brugt 445,24kr! Det er altså 6.562,76kr mindre end sidst! Og hvis vi kun regner med "luksus" tingene, så er det 1991,46kr mindre jeg har brugt.
Jeg har brugt penge på benzin og tog i denne periode, men jeg har valgt at alt er i samme kategori - altså luksus, det var nemlig ikke nødvendigt for mig at skulle køre/tage toget.

Jeg er helt vildt tilfreds med resultatet! Jeg synes stadig godt at jeg kan skære ned hvis jeg lader være med at købe tøj hele tiden (har dog kun købt 1 ting i denne periode).

Jeg har faktisk også solgt min gamle cykel for 250kr, og det får mig ned på at der står 195,24kr mindre på min konto end sidst.
Det er altså godt gået!

De to indlæg har virkelig været en øjenåbner for mig selv og jeg håber på, at det er noget jeg kan bruge i fremtiden og at jeg fremover tænker mere inden jeg bare svinger kortet igennem!
Jeg håber også at i måske kan bruge det til noget, hvis i selv har et problem som storshopper ;-)

x kaaatriine

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - klik hér!

Hvis du har læst titlen og set billedet, har du nok allerede regnet ud hvad dette indlæg handler om.

Jeg er for at sige det mildt, SKRÆKSLAGEN for at flyve. Jeg er så bange at det halve kunne være nok, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved det. Derfor skriver jeg nu dette indlæg, i håb om, at en af jer sidder derude, med et fantastisk råd der kan hjælpe mig.
I er hjertens velkomne til at sende mig en mail, dm på instagram, eller en snap (alt er linket i bunden af indlæget.)

Første gang jeg var ude at flyve, var som helt lille og det husker jeg selvfølgelig ikke noget fra. I mange år kørte min familie og jeg altid på sommerferie, men stoppede med det, eftersom charterrejser blev billigere og billigere.
Min første flyvetur som jeg kan huske jeg var bange på, var i 2010 hvor vi skulle til London for at fejre min mors 40års fødselsdag. Jeg kan ikke huske mine tanker inden turen, men jeg husker tydeligt hvor panisk jeg var i lufthavnen og flyet.
Vi ankom selvfølgelig et par timer før som man skulle og ventede på vores fly. Der var dårligt vejr(det sneede vist) og vores fly var forsinket = jeg havde mere tid til at panikke i.
Jeg kan huske at jeg frøs helt afsindigt meget og måtte have min mor store vinterjakke på.
Da vores fly kom, var jeg så hysterisk. Jeg græd, hyperventilerede og havde mest af alt lyst til at blive hjemme. Det var de tungeste skridt hen mod flyet. Jeg husker faktisk, at en fremmed dame spurgte min mor om jeg var okay - SÅ hysterisk græd jeg altså.
Inden vi lettede, kom den sødeste steward hen til mig - han havde sjovt nok også bemærket at der var noget galt. Han satte sig ned ved siden af mig, og fortalte at der slet ikke var noget at være bange for. Han sagde, at hvis vi røg ind i lufthuller, skulle jeg lukke øjnene og forestille mig, at jeg kørte i bil på en grusvej - det gør jeg faktisk stadig den dag i dag!
Han fortalte mig også om, at hvis man fløj til Færøerne, så kunne man altid regne med turbulens, men det var ikke farligt og jeg skulle ikke være bange for det.
Han beroligede mig voldsomt meget - så TAK til dig. Jeg kom igennem flyveturen og husker heller ikke, at det var så slemt på turen hjem.

Jeg fik efterfølgende fortalt, at mine forældre havde snakket om, at min far skulle blive hjemme med mig - det skete heldigvis ikke, vi havde en dejlig tur..

Nå, da vi kom hjem var det helt sikkert at der skulle gøres noget ved det her. Vi fandt ud af, at man kunne hypnotiseres, så det ville jeg give et forsøg!
Jeg blev hypnotiseret og det virkede helt fantastisk! Jeg fløj mange gange efterfølgende, men lige pludselig vendte det bare tilbage.
Jeg tog ud og blev hypnotiseret endnu en gang, men det hjalp bare ikke - desværre.

Lige nu er jeg faktisk kommet til et punkt, hvor jeg er så bange, at jeg ikke ser det som en mulighed at komme på ferie, hvis det indebærer fly.

Jeg håååååber at der sidder en derude med verdens bedste råd til mig, så kan hjælpe mig af med den her frygtelige angst!

Kontakt:
Mail - katrine-soerensen@live.dk
Instagram - kaaatriine
Snapchat - kaaatriine

x kaaatriine

Jeg faldt over en artikel på mx, som handlede om at spare penge. Og for at sige det lige ud, så er jeg et svin med mine penge.

Jeg tjekkede den bare lige hurtigt, og faldt over et punkt hvor der stod, at der fandtes en masse apps til at lave budgetter med.

Jeg søgte i AppStore og downloadede den første der kom frem.
Jeg tjekkede min konto og plottede alle udgifter ind i appen fra den 28. april til i dag, den 3. maj og jeg var i CHOK!
Man starter med at skrive ind, hvor meget man vil have et budget på pr måned. Jeg startede med at sætte mit budget på 6.000kr, men kunne hurtigt se, at det ikke holdt ret længe. Jeg valgte derfor at sætte det op til 7.000kr.
Jeg plottede de sidste ting ind, og stod så tilbage med 57kr til resten af måneden, hvis jeg skulle holde mit budget.

Jeg skulle med toget hjem til min søster, og købte en kaffe på vejen. Det blev til 39kr for billetten og 26kr for kaffen.
Det vil sige at jeg nu er i minus 8kr på mit budget.

Af inspiration fra @Blogbysandra, vil jeg prøve at se, hvor lidt jeg egentlig kan bruge.
Jeg vil de næste 6 dage skrive alt jeg køber ned, og lave et opfølgende indlæg derefter.

Jeg har selvfølgelig haft mine faste udgifter, såsom briller, fagforening, husleje, el, mobil osv.
Alt andet er det jeg vil kalde "luksus." Selvfølgelig er der madindkøb, men hvis jeg gik mere op i at spare, kunne jeg bruge færre penge.

Mine faste udgifter endte ud i 4.571,3kr. Det vil sige, at jeg siden den 28. har brugt 2.436,7kr på "luksus." Jeg er sikker på at jeg kan gøre det her meget bedre og bruge mindre end halvdelen de næste 6 dage.

Det her er en kæmpe øjenåbner for mig selv og det viser virkelig at jeg skal til at tænke mig mere om, før jeg bare svinger kortet igennem.

x kaaatriine

Disclaimer: jeg skriver ikke dette indlæg for at fortælle hvor mange/lidt penge jeg har, men som en hjælp til både mig selv, og jer :-)

Jeg har så mange historier fra ting der er sket i mit liv, og nu deler jeg den første med jer! Nemlig dengang jeg strandede på en ø!

Tilbage i 2010, skulle jeg på ferie med min familie. Vi havde bestilt en uge på Gran Canaria i starten af april.
Hele turen var fantastisk. Vi havde en lækker lejlighed tæt på strand og pool, der var varmt og dejligt og det hele var godt.

Vi skulle flyve hjem omkring den 16. april.
Den 14. april gik vulkanen Eyjafjallajökulls i udbrud. Det betød at flytrafikken i standsede helt i Europa. Jeg prøvede at være så optimistisk som jeg overhovedet kunne. Min kære mormor fyldte nemlig 70år den 19. april 2010, og det ville vi SÅ gerne komme hjem til.
Det var meget uvist hvad der skulle ske og vi havde fået at vide, at vi skulle pakke vores kufferter så vi kunne være klar i løbet af ingen tid.
En dag til frokost, hørte vi, at der var ved at blive arrangeret fly til Barcelona og bus derfra. Vi spurgte om vi kunne komme med der, og det kunne vi, men vi skulle være klar indenfor meget meget kort tid. Vi tænkte over det, og besluttede os for at vente, og håbe på at flytrafikken snart ville blive åbnet igen.

Dagen efter fik min mor en besked om, at vi skulle være klar morgenen efter kl. 09, hvor en bus ville hente os og køre os til lufthavnen, hvor vi så ville blive fløjet til Barcelona og med bus derfra. Vi ærgede os over, at vi ikke var taget med dagen før, når vi nu alligevel blev sat på samme tur.

Kl 09 sad vi alle klar til at blive hentet, men der kom bare ingen bus. 09.15 fik vi en besked, hvor der står at luftrummet over Barcelona var blevet lukket og at de ville flyve os til Portugal i stedet for, hvor vi skulle med bus fra til Danmark.
Jeg panikkede lidt, for hvis det allerede var så slemt, hvordan kunne de så flyve os til Portugal?!
NÅ, vi kom til lufthavnen og ud i flyet, klar til at vi endelig bare skulle hjem! Piloten siger så i flyet, at de desværre ingen busser havde i Portugal, så de blev nødt til at indlogere os på et hotel, indtil de var busser til os. ØV!
Det gode af det hele var, at hotellet var ekstremt lækkert!!! Vi boede på det hotel i et par dage og fik derefter besked om, at nu skulle vi flyves til Sverige.
Igen panikkede jeg, for hvordan kunne de flyve os til Sverige, når de ikke kunne flyve os til Danmark!?
Efter mange dage i uvished og flere lande, var vi endelig i Sverige, hvor der holdt busser klar til os, og så var det altså bare med at komme hjem til Danmark.

Jeg husker ikke helt hvornår vi kom hjem, men som i sikkert regnede ud, så missede vi mormors fødselsdag :-(
Af ren nysgerrighed, spurgte min mor en Star Tour medarbejder, hvornår holdte der var gennem Barcelona var hjemme(bare for at se, om vi skulle være øv over ikke at have været med der.)
Hun fortalte, at de faktisk ikke engang var kommet hjem endnu, for deres bus var brændt sammen lidt udenfor Barcelona, og de havde haft en del problemer. - Lidt positivt var det jo så!

Det var alt for den her gang, jeg glæder mig til at dele min næste storytime med jer!!

Contains affiliate links

Der har været stille herinde i et par dage, men nu er jeg tilbage med et nyt indlæg, som måske bliver en del af en "serie." Det har jeg ikke helt besluttet mig for endnu...

Nå, jeg har tænkt mig at dele et par af mine værste makeup køb (i den dyrere/mellemdyrere klasse). Jeg tager 3 ting ad gangen, så det er overskueligt. Alle 3 ting har været super hypede og jeg har selvfølgelig også skulle have fat i dem.. det fortryder jeg nu.

Den allerførste ting, er min Anastasia Beverly Hills Brow Defining pencil, som jeg faktisk først købte i weekenden. Jeg har længe været stor fan af Nilens Jords Auto Brow pencil. Det er simpelthen det bedste øjenbryns produkt i hele verden, men desværre bliver den bare brugt op alt for hurtigt. Jeg sørger derfor for at have mig et godt lager af den når jeg spotter den med -20%.
Nå, men det korte af det lange er, at jeg skulle prøve noget nyt. Jeg havde længe overvejet at prøve noget fra Anastasia, og da jeg ikke er så meget til brow pomades, så blev det altså den her.
Jeg synes det er meget svær at arbejde med og selvom man bruger lette stryg, så ligner det at man bare har presset farven på. Jeg er bestemt ikke fan.
Anastasia Berverly Hills koster 219-239(link ovenfor), Nilens Jord koster 115(kunne ikke finde link, men har linket til et alternativ nedenfor)

Næste absolutte dårlige køb, er denne concealer fra Urban Decay. Jeg købte den for næsten et år siden, men har ikke været super glad for den (det har muligvis også noget at gøre med, at ekspedienten gav mig en for mørk farve.)
Jeg synes ikke dækkeevnen er den allerbedste på det her produkt. Jeg havde egentlig købt den til at bruge under øjnene, men det var den alt for mørk til, derfor brugte jeg den til at dække med.
Den er en smule tyk i konsistensen og generelt er den faktisk bare ikke vildt god.
I stedet for den, bruger jeg min Studio Fix concealer fra Mac, som jeg synes dækker bedre og er lettere at arbejde med.
Urban Decay koster 180-399(link ovenfor), MAC koster ca 150 (kunne ikke finde link til MAC, men linker til et alternativ nedenfor)

Den tredje og sidste ting i denne omgang, er min blush børste fra Real Techniques. Kort sagt, så er den alt før blød og spids efter min mening. Den er ikke vildt let at påføre blush med, og jeg foretrækker mere en som vist nedenfor. Ikke nødvendigvis den jeg har linket til, men noget lignende.
Real Techniques koster 129(link ovenfor)

Hav en dejlig tirsdag aften :-)

kaaatriine x

Contains affiliate links

April er så småt ved at være ved vejs ende og i den anledning, vil jeg dele mine absolutte yndlings produkter fra denne måned med jer.

Det første er også et af mine seneste køb, nemlig denne Real Techniques børste. Jeg manglede en ny contour børste og jeg faldt over den her i Salling til 129,- og jeg er kæmpe fan! Jeg var i tvivl om børsten ville være for stiv i det, men det fungerer rigtig godt!

Den næste er en natcreme fra L'oreal. Normalt bruger jeg faktisk ikke natcreme, men da jeg var ude for at købe en ny dagcreme, stod den her ved siden af og jeg blev nødt til at prøve den. Indpakningen var så fin ;-) Den dufter dejligt og efterlader huden vildt blød.

Tredje ting blev jeg bare nødt til at have med. Jeg har lige udskiftet min beauty blender og hold nu op, det kan jeg mærke på den nye at jeg trængte til.

Jeg har altid haft en svaghed for neglelak og jeg har 100-vis stående, men den her farve var altså ikke til at stå for. Desværre er den lidt gennemsigtig, men 2-3 lag og så er den vildt fin!

Nummer 5 er måske mit yndlings produkt af alle! Det er den bedste foundation jeg har prøvet. Dækkeevnen er lige tilpas og den holder hele dagen. 5 ud af 5 stjerner herfra!

Min elskede Sleek palette kommer også med i denne omgang. Jeg købte den faktisk for noget tid siden, men det er først nu jeg rigtigt er begyndt at bruge den...og jeg er fan! Farverne er lette at blende og de er så flotte.

Syvende ting er også lidt gammel - jeg fik denne parfume i julegave sidste år, men er også først lige begyndt at bruge den. Jeg elsker duften af den - ikke for meget, ikke for lidt. Den er lige tilpas.

Det sidste jeg har valgt at skrive om i den her omgang, er også et af mine seneste køb. Det er min MAC Studio Conceal And Correct Palette i farverne Lightest/Light/Light Medium/Medium/Medium Dark/ Darkest.
Jeg kunne ikke finde præcist den rigtige palette, så jeg har sat et link ind til en lignende fra Sleek(som også er meget billigere).
Jeg gav 365,- for paletten og den er all worth it! Farverne er perfekte og den blender så nemt! Normalt er jeg ikke til cremede ansigtsprodukter, men den her er fantastisk!!

Godmorgen ☀️

Jeg har gennem hele mit liv haft så utroligt grimme, tørre og rynkede hænder. Jeg har altid været flov over dem og de har siden jeg var helt lille lignet en 80-årigs hænder. Jeg gik altid med min bluse trukket ned over hænderne, så man ikke kunne se dem, lige indtil der var en på min efterskole der sagde, at det så træls ud, at jeg altid trak min bluse ned over mine hænder. Men det betød bestemt ikke at jeg var mindre flov over dem.

Flere spurgte mig, om jeg ikke bare kunne smøre noget creme på, men uanset hvor meget jeg så end prøvede, så skete der bare ikke noget.

Jeg havde egentlig på en måde givet op, for jeg kunne ikke se, hvad der skulle kunne hjælpe, så det var bare noget jeg måtte lære at leve med, lige indtil min mor en dag snakkede med en kosmetolog, der viste billeder af en, som havde hænder nøjagtigt ligesom mine. Hun havde fået en lysbehandling og det havde hjulpet helt vildt.

Jeg besluttede mig for at give det en chance og prøve det. Efter første behandling, der ikke så meget at se, en smule på håndryggen, men ikke noget vildt. Anden behandling viste en smule bedre resultater, men stadig ikke så meget. Efter tredje behandling, var det ekstremt tydeligt at se og jeg er SÅ tilfreds!
Jeg har nu fået 4 behandlinger og mine hænder har aldrig haft det bedre.
(billederne er før første behandling og efter tredje behandling)

Behandlingen er noget der hedder Beauty Angel Lys, som bruges til at give en glat og fin hud. Det kan bl.a reducere strækmærker, arvæv, akne, mm.
For mit vedkommende fik jeg lys i ansigtet, på brystet og på hænderne. En behandling tager 15 minutter og det er så behageligt, at man sagtens kunne ligge der længere tid.
I alt har jeg givet 400kr, så altså 100kr pr gang, hvilket er sindssygt billigt! (Jeg tror måske det er dyrere i større byer)
Hele forløbet har foregået hos "Helle's fod og hudpleje" i Bindslev i Nordjylland, som jeg har været meget tilfreds med.

Beauty Angel Lys kan varmt anbefales herfra!

Det var alt for nu :-)

x kaaatriine

Min mor har i mange år bagt de lækreste knækbrød og som jeg husker det, så var de pretty easy at lave.
Jeg var Rema med min mor i går, hvor vi faldt over en "Birkes kornblanding til knækbrød" fra mærket "Knaseriet."
Blandingen kostede ikke mere end 12 kroner, så det er helt klart knækbrød på budget!
Posen indeholder: solsikkekerner, hørfrø, havreklid, græskarkerner, sesamfrø og blå birkes.

Og som jeg huskede det, så er de altså pretty easy at lave og de er SÅ lækre! De tager ca 35-40 minutter at lave og så skal der faktisk kun (udover kornblandingen) bruges ingredienser man næsten altid har i huset.

Så nemt laver du knækbrødene:

Ingredienser:

1 pose kornblanding (eller 330 g valgfrie korn/frø)
300 g hvedemel
1 dl olie
1 tsk bagepulver
1 tsk salt
3 dl vand

Alle ingredienserne blandes sammen i en stor skål og æltes til en klistret dej.
Dejen deles op i 2 og hver halvdel rulles tyndt ud mellem 2 lag bagepapir til 35x40 cm (ca. 3mm tyk)
Træk det øverste lag bagepapir af og placer dejen og det nederste bagepapir på en bageplade.
Kør spor i dejen med en pizzaskærer, så knækbrødene får en passende størrelse.
Bag knækbrødende i ca. 25 minutter ved 170 grader (varmluft), til de er sprøde og lysebrune.
Knæk brødende fra hinanden og lad dem køle af.

Nu vil jeg nyde det sidste af min 11-dage lange ferie, inden jeg skal tilbage på arbejde i morgen.

x kaaatriine

God formiddag og velkommen til!

Langt om længe er jeg blevet færdig og klar til at udgive mit allerførste indlæg her på bloggen!

Så lad mig starte med at præsentere mig selv :-)

Mit navn er Katrine og jeg er 19 år gammel. Til dagligt arbejder jeg som elev i Samsøe & Samsøe i Horsens, hvor jeg også bor i min lille hyggelige lejlighed.

Jeg er født og opvokset i en lille by i Nordjylland, her boede jeg til jeg var 15 år og startede på efterskole. Efter mit efterskoleår flyttede jeg sammen med min familie til Viborg, hvor vi boede i et par år.
For ca. 10 måneder siden, flyttede jeg så alene til Horsens for at starte som butikselev, så om 14 måneder kan jeg (forhåbentlig) kalde mig uddannet butiksassistent!

Det var kort om mig. Jeg håber I vil følge med herinde :-)