Detta känns konstigt. Nu är jag i Amsterdam och väntar på sista flyget hem. Veckan i New York har varit underbar med fina vänner. Ni trogna som läser detta, jag låter bilderna tala för sig själv!

Miami var ett perfekt resmål, ett mellanting mellan spansktalande och engelska och karibiska viben med amerikanska touchen. Nashville är nått helt annat. Att lyssna på bachata, salsa, merengue och reggaeton känns sååå långt bort. "Music city" bjuder på helt annan musikstil. Vi bor runt knuten till Broadway, deras bargata. Så för att sammanfatta vad vi gjort dessa dagar.. Vi har varit på farmers market, hängt i park, upplevt de olika barerna med livebanden. Vi har varit i kyrkan med underbar gospel. En galen upplevelse.. Vi har lunchat med syrrans vänner som bor här, sett spelning med sing-song-writers på blue bird café, hängt i shoppingcentret och lyssnat på härlig konsert med min favvo countryartist Keith Urban. Nu väntar sista resmålet, imorgon bär det av till New York. Ska bli underbart att träffa Michelle och Josefin igen!!

Vi har träffat underbara människor på hostelet vi bott på. Vi har strosat runt i Miami beach, hängt på playan och festat. Så kan man sammanfatta våra dygn i Miami. Inte så mycket bilder att bjuda på men bra har vi haft det. HÄÄJ!

Trinidad bjöd på cykeltur, lite playa, salsa och övrig dans. Fin, gammal stad. Återvände till Havanna där vi spenderade 5 nätter. Vi har upptäckt gamla Havanna, strand öster om Havanna och hängt vid en pool i stan en dag. Och såklart fortsatt med att dansa. Alla resor har gått smidigt förutom denna, vi hade en liten känsla att det skulle bli så. Vårt plan var försenat så vi missade vårt anslutningsflyg i Cancun. Varit en lång dag som avslutades med lyxhotell i Mexico city. Kanske lyckas ta oss till Miami imorgon.

Otroligt fin hjälp och bemötande av Mary som vi hyrt rum hos under våra 3 första dagar i Havanna. Vi har spenderat dagarna med att gå runt och titta på staden och på kvällarna har vi försökt oss på att dansa salsa bland alla talangfulla kubaner. Vinjales bjuder på härligt boende hos Jenny och hennes familj bland tuppar, kalkoner, hundar, hästar och massa fågelkvitter med fantastisk utsikt över bergen. Har lunkat omkring på häst i naturen, badat lite på olika platser och såklart har vi dansat. Todo bien!

Vårt lilla rum i Panama city hemma hos min vän här har känts lite som hemma. Vi båda kom tillbaka från CR och DR och har spenderat sista 2 dagarna här. Det har varit härligt att vara här, med min vän, känts som igår. Vi har haft det super under veckan som varit men inte många bilder att visa övriga världen.

Nu drar vi till Kuba, 2 veckor. Vi har längtat! Salsa, here we come!

Vi tog en avstickare till Isla Grande med Margarett, hennes pojkvän och deras vänner över helgen och passade på att utforska Portobelo när vi körde förbi.

Jag och syrran ville olika saker så vi splittade på oss i söndags. Det härliga med semester är att man kan göra precis vad man vill, så det tänkte jag utnyttja. Jag tog mig en avstickare från ursprungsplanen och gjorde något jag egentligen inte brukar göra; jag åkte till en plats jag redan besökt förut, Dominikanska republiken. Syrran befinner sig i Costa Rica. Vi sammanstrålar sen i Panama igen innan vi reser vidare. Har besökt andra delar av halvön som Las Galeras, playa Rincon och la boca del diablo. Jag njuter av synen av stränderna, moppeåkning, musiken och dansen här.

Bocas har varit väldigt härligt! Vi har bott på ett härligt hostel och tagit oss runt med båt och hängt på Colón, Bastimento och Carenero. Vi har hittat öde strand efter promenad genom djungeln, hängt och haft det fantastiskt! Vad mer behöver jag säga...! Vi åkte 10timmars bussfärd tillbaka till Panama City och till Margarett. Spenderade dagen med nyfunnen vän och var turistiga. Åkte till Miraflores locks för att se fartygen passera Panamakanalen och en prommis upp till utsiktsberget. Nu ska vi till Isla Grande med Margarett, hennes pojkvän och vänner till dom över helgen.

Så vi har spenderat tid i Panama city, vi har sightsat omkring och sett hur stan ser ut samt spenderat tid med min vän och hennes familj. Lärt oss laga lokal mat och fortsätter lära oss spanska. Otroligt fina människor och vi känner oss välkomna in i hushållet och mycket bortskämda. Jag, Margarett och syrran gick upp mitt i natten iförrgår för att köra en långkörare norröver och spendera helgen där med några vänner. Såklart mitt i ingenstans så bestämde sig bilen för att ryka och sluta fungera. Tur som attan var att det var en bärgningsbil bakom oss som bärgade oss 2 timmar. Bilen är fortfarande kaputt. Här är vi i Boquete iallafall, i en dal mitt i landet. Vi har sett oss omkring, Volcán och Cerro Punta och vi gillar verkligen området. Fin utsikt för ögat överallt. Imorgon åker jag och syrran vidare till Bocas del Toros. Livet är bra!

Så klart så är det springbreak och med vår framförhållning (icke existerande) så fanns det såklart ingenstans att bo för en värdig peng på västkusten dit vi tänkte och det tog lång tid att köra då det var "påsktrafik". Så efter en mysig heldagsutflykt på nordvästra sidan av ön, i Isabela och Hatillo, hamnade vi åter i San Juan och hemma hos Miguel, som är min vän Margarett's systers vän. Vi har upplevt San Juan och Dorado med omnejd haft det strålande med han och hans vänner. Vi har varit på tur till södra delen av ön, Ponce och Guayama, med systern till Margarett och hennes familj.

Med tanke på vad dessa 6 veckor gett oss så känns det galet att ha mer än hälften kvar på resande fot. Vilken lyx! Next up, Panama! Ska bli sååå kul att träffa Margarett, det var 3 år sedan sist!