Äntligen mår vi så bra så vi i alla fall klarar att gå till närmsta resturang och äta lite lunch. Resten av dagen låg vi på stranden utanför hotellet och bara tog det lugnt samlade krafter för att kunna bli bättre och göra lite utflykter igen. Vi gjorde inte så mycket mer idag utan åt lite middag till kvällen och gick och lade oss tidigt.

Efter att vi kommit hem från middagen efter dykningen så gick vi och lade oss som vanligt. Sedan vakna båda två samtidigt av att vi mådde dåligt. Det dröjde inte länge förrän L var tvungen att springa till toaletten och strax därefter var jag tvungen att springa dit. Och så höll det på i ca 12 timmar.. Det var väl vid ca 12 dagen därpå som det hade lugnat sig och vi äntligen kunde sova lite. Vi beställde roomservice genom att låtsas vara iväg och satte upp make up this room skylten då vi inte hade något nummer till receptionen. Dom fick städa toaletten och Gud vad vi skämdes. Usch vad pinsamt det var.. Men vad skulle vi göra?

Idag har vi bokat in dykning 11:45 på Gili divers. Vi är fortfarande sega från gårdagen men det gick jättebra ändå. Jättetrevlig och professionell personal! Rekommenderar verkligen att dyka med dem, nybörjare eller inte så var dom jätteduktiga och lugna. Först går man igenom det lite teoretisk fakta och hur utrustningen fungerar och sedan får man börja med provdykning i poolen sedan åker man ut och dyker i havet i 45 min. Det var det häftigaste jag har gjort hittills! Hade så gärna velat ta dykcertifikatet men vi kände att vi inte har råd med mer. Får bli nästa gång!

Jag känner att jag tycker verkligen om Gili Trawangan och det känner jag redan nu.
Idag hyrde vi en cykel för hela dagen och cyklade runt ön som tar ca 3 timmar att gå och ca 1,5 timmar att cykla runt. Var väldigt varmt så vi fick stanna några gånger längs vägen för ett dopp i havet! Fruktansvärt vackert! Stränderna är inte riktigt vad jag hade förväntat mig, fulla av koraller och stenar så man måste nästan ha badskor av något slag för att kunna gå ut och bada utan att få ont i fötterna.
Efter ett tag hamna vi på ett ställe där man kunde hyra solstolar för 100.000 idr vilket är ca 68kr och man fick beställa mat och dricka för 100.000 som man inte behövde betala! Maten var väldigt god så det var värt det!
Till kvällen gjorde vi en liten barrunda med smirnoff ice och bland annat beerpong.
Utan att veta om det så hade vi cyklat i stort sett hela ön runt och var nästan tillbaka vid hotellet men vi trodde vi bara hade cyklat hälften så vi cykla tillbaka samma väg vi kom så vi cyklade runt hela Ön igen men det gjorde inte så mycket då vi träffade på söta getter och tog ett nattdopp i havet. Helt underbart!

Hotellrummet i Kuta var jättesmutsigt och inget vi ville stanna i en natt till. Toaletten var full med urin på sitsen och på golvet runt om, det låg hår på golvet och smuts samt att det var gula fläckar på lakanen. Vi valde att åka vidare direkt till Gili Trawangan. Denna resan dit som skulle ta ca 3 timmar tog istället 6 timmar och utan toalett, mat och direkt vatten i stekande värme så kan man kalla denna resa för helvetes resan.
Väl framme på ön så måste vi hitta ett okej hotell/hostel som vi i alla fall kunde sova i över natten. Standarden är inte den bästa överhuvudtaget, man kan inte vara kräsen direkt men vi kände att efter hotellet igår så ville vi i alla fall ha ett hotell som var rent. Toaletterna här ser inte så bra ut, oftast är dom utomhus vilket vi inte var bekväma med så efter ca 2 timmars letande hittar vi ett som vi lyckades pruta ner från 900.000 till 700.000 = från 613 kr till 477kr per natt. Eftersom vi inte vet hur länge vi ska stanna så betalar vi bara för natten. Äntligen kan man gå på toaletten och duscha och sedan gå ut och äta mat! Vi gick och lade oss tidigt den kvällen.

17/10 gick flyget från Landvetter mot Denpasar Bali 19:00. Lite små jobbigt att säga hejdå till familjen men vet ju att vi ses lagom till julafton igen. Vi mellanlandade i Frankfurt först sedan i Singapore och äntligen var vi framme i Denpasar kl 20:50 lokal tid 18/10.
När vi väl var framme blev det helt kaos, taxi chafförer i mängder stod och skrek på oss och vi fick vänta ca 1 timma på att våra väskor skulle komma. Vi hade bokat ett hotell hemifrån för två nätter men när vi kom dit så såg det inte alls ut som på internet.. Det var hår på golvet och gula fläckar i sängen. Toaletten var den smutsigaste jag sett på länge.. Urin runt om och på toaletten.. Vidrigaste jag varit med om.. Men vi byter nog imorgon så förhoppningsvis blir det bättre. nu blir det sängen efter en lång dag!