Det bara regnar och regnar idag. Det har fullständigt öst ner ända sedan jag vaknade imorse, vilket såklart är lite tråkigt men ändå mysigt. När det regnar är det liksom helt okej att bara sitta inne och inte göra så mycket. Det känns som ett perfekt väder för att krypa upp under en filt med en bok, titta på film och dricka te. Sådana typiska saker jag alltid blir sugen på att göra under hösten. Regnet förknippas för mig ganska mycket med höst, så det är nog därför. Bara man vet om att man inte måste gå ut så tycker jag om regn. Och ibland kan det till och med vara lite härligt att ge sig ut i ösregn, bara för att det egentligen inte spelar någon roll om man blir blöt.

Under min semester tog jag och pojkvännen tåget ner till Stockholm. Efter en lunch med vad vi tyckte var en av de godaste pizzorna någonsin och en sväng på Aquaria tog vi en båt ut till ön Stegesund, där Fredriks morbror med fru bor.

Vädret var så fantastiskt när vi satt ute på sidan av båten och åkte mellan en massa fina platser. Molnen längre bort såg ut att inrymma enorma oväder, men hos oss lyste solen. En sådan fantastiskt fin kontrast.

Efter drygt en timmes båtfärd kom vi fram till Stegesund. Vilken otroligt mysig ö! Det finns inga bilvägar alls, så det kändes så himla fridfullt och naturvänligt. Den plats som annars upptas av bilar utgjorde istället naturmark och fina tomter. Så härligt.

Jag och Fredrik bodde i en egen liten stuga med bryggan på bilderna precis utanför dörren. Hur fint!? Tänk att få vakna upp till den vyn varje dag...

En dag åkte vi in till Vaxholm, som bara ligger några minuter med båt från Stegesund. Vi gick omkring, åt lunch, åkte ut till en slags fästning och åt fantastiskt god glass medan vi strosade runt på gatorna.

Vi promenerade runt ön en morgon och allt kändes så fridfullt. Kanske var det avsaknaden av bilar som bidrog till känslan.

Under vår sista dag på ön regnade det i princip från morgon till kväll, så vi tog det mest lugnt och tittade på friidrotts-VM. Friidrott är faktiskt i princip den enda sport jag tycker om att titta på, så det var riktigt mysigt. Under eftermiddagen blev det uppehåll en stund, så vi åkte ut med Fredriks morbrors båt. Från början var jag lite rädd, men det gick snabbt över och sedan var det bara superhärligt.

Efter tre dagar var det dags för oss att åka hem igen. Vi tog färjan tillbaka till Stockholm, åt lunch och promenerade runt lite innan det till slut blev dags att ta tåget hem igen. Det var en otroligt mysig liten semesterresa och även om det kändes skönt att komma hem igen så var det ändå rätt tråkigt att resan tog slut.

Som rubriken lyder är min semester slut nu. Eller ja, jag har redan hunnit jobba tre dagar under förra veckan plus idag. Första dagen, på morgonen, var jag superpepp på att komma tillbaka till jobbet. Resterande tid under förra veckan var jag inte riktigt lika taggad dock... allt kändes mest bara segt och lite trist. Idag kändes det mycket bättre, när fler var tillbaka från sina semestrar och det var lite mer liv i korridoren på kontoret. Jag har nog insett att jag trivs som bäst när det händer saker runt omkring mig och det är lite mer fart i arbetet.

I helgen har jag fixat massor här hemma. Var på en shoppingrunda och handlade lite till lägenheten, bland annat en matta till hallen som faktiskt höjde mysfaktorn massor. Jag har även beställt posters till en vägg i hallen som varit tom allt för länge samt till en tavelvägg ovanför soffan i vardagsrummet. Efter mycket om och men har jag nu fått upp alla ramar som jag vill ha dem, så nu inväntar jag bara paketet med motiven som ska sitta i. Tror att det kommer bli superfint!

Nu är det dags att gå och sova för min del. Måste bort från semesterrutinerna med långa sovmorgnar och sena kvällar nu. Vi hörs!

Hallå! Jag är nyligen hemkommen från några härliga dagar i Stockholms skärgård. Ska visa lite bilder och berätta mer om det senare, men har inte hunnit gå igenom kamerarullen helt och hållet än. Det jag ägnat mig åt sedan jag kom hem är nämligen min nya dator! Om ni har läst mina inlägg den senaste tiden så kanske ni har förstått att jag var i stort behov av en ny dator, då min gamla helt enkelt inte klarade av Photoshop längre. På vägen hem från tåget från Stockholm hämtade jag ut datorn jag beställde förra veckan, och nu är den installerad och klar. Har ju bara hunnit prova den litegrann än så länge, men hittills är jag riktigt imponerad av hur snabb den är! Så otroligt skönt efter att ha använt en dator som oftast tog rejäl tid på sig med nästan allt. Det är nästan så att jag blir stressad över hur snabbt datorn reagerar... men det kommer jag såklart att vänja mig vid nästan direkt.

Den enda nackdelen är att datorn inte har så mycket inbyggt minne (runt 250 GB tror jag). Lär ju inte räcka allt för länge med tanke på hur mycket bilder jag hela tiden lägger in, men jag ser det inte som ett problem att ha en extern hårddisk. Jag valde dessutom att köpa en stationär dator, så den kan ju kanske vara inkopplad hela tiden tänker jag. Om det nu är bra...

Nu har jag babblat en massa om datorn (är lite exalterad så kan ju inte låta bli), så tänkte visa lite bilder från när jag var hemma i Karlskoga för en vecka sedan.

Vår lekstuga, numera förråd för trädgårdsredskap, lekte vi mycket i när vi var små. Tycker fortfarande att den är så gullig!

Vi brukar sitta under ett av våra äppelträd och dricka kaffe på sommaren när vädret tillåter. Förut tyckte jag mest att det var jobbigt att gå ut dit, men nu tycker jag mest bara att det är mysigt.

Precis som många gånger tidigare under denna sommar gav jag och Fredrik oss ut på en cykeltur en solig dag för någon vecka sedan. Vi bestämde oss för att följa en vandringsled, vilket märktes när vi kom ut på åkrarna där vägarna inte var så cykelvänliga.

Vi cyklade och cyklade, allt längre hemifrån där vi inte hade en aning om var vi skulle hamna. Vi upptäckte en camping jag inte visste fanns, gick in i en kyrka och tog till slut en fika på ett café i naturreservatet Frostbrunnsdalen. Så himla mysigt! Jag tror nog att vi cyklade två-tre mil totalt och vi var ute i flera timmar. Det var en sån där underbar sommardag, när ingen av oss ville åka hemåt. Till slut blev vi dock lite trötta, så v köpte med oss en sallad hem och åt. Helt fantastiskt.

Det är så härligt med dessa lediga dagar nu på sommaren, när man kan göra vad man vill, inte har några tider att passa och har möjlighet att ta tillvara på det fina vädret genom att vara utomhus. Önskar bara att dessa dagar kunde vara lite fler...

Godmorgon! Hade inte mitt livs bästa kväll igår och bilden nedan var anledningen till det. Jag gick ut och fotade den fina solnedgången och tänkte att jag bara skulle redigera bilden lite snabbt innan jag gick och la mig. Photoshop, och min dator i allmänhet, var dock sååå segt så det tog närmare en timme. Helt sjukt. Jag ville bara gå och lägga mig, men kände att jag behövde göra färdigt bilden först. Så det slutade i att jag blev fruktansvärt irriterad och började må illa av hunger. Sen kunde jag ändå inte somna på ungefär tre timmar...

Som tur är har jag vaknat upp på bättre humör idag och tänkte kanske till och med ta en liten morgonpromenad nu innan det är dags att tvätta. Känner mig ganska seg idag, så en promenad skulle säkert pigga upp.

I skrivande stund sitter jag med en stor kaffekopp framför datorn, redigerar lite bilder och lyssnar på lugn, instrumental musik. Det är nästan ett måste för mig när jag håller på med bildredigering nuförtiden, tycker att det ger extra mycket fokus och inspiration. Det gör att jag går in i min egna lilla Photoshop-värld ännu mer och tiden bara flyger förbi.

Jag är ganska trött just nu. Var på gymmet i förmiddags och efteråt handlade vi med oss mat hem. Problemet var bara att Fredriks cykellås har fastnat, så vi fick gå alla sträckor. Mataffären, som är längst bort, ligger drygt 30 minuters promenad hemifrån. Inte det allra roligaste att bära hem en massa matkassar så långt direkt efter gymmet, när man egentligen bara vill hem och äta mat för att lunchtid redan har passerat och magen skriker. Till slut kom vi i alla fall hem och nu ska jag fortsätta med lite redigering av bilder som jag tog för över en vecka sedan. Ha det bäst!

För ett par dagar sedan när jag och Fredrik var i Karlstad såg jag ett par byxor i ett skyltfönster som jag kände att jag bara var tvungen att gå in och titta på. En kollega till mig hade likadana byxor på sig precis innan semestern, och jag tyckte då att de var så fina. När jag nu hittade dem i affären kunde jag inte låta bli att slå till. Det är nästan som en kjol eftersom benen är så vida och de är hur sköna som helst. Jag är verkligen nöjd med mitt köp! Var först lite tveksam till om jag kommer använda dem, men det tror jag inte ska vara något problem eftersom jag har börjat gilla dem mer och mer varje dag sedan jag köpte dem.

Hallå! Jag befinner mig för tillfället hemma hos mina föräldrar i Karlskoga. Kom hit i måndags efter mycket om och men (strul med ersättningsbussar för tåg på resan). Jag hade med mig Fredrik hit för första gången vilket gick väldigt bra. Han åkte hem igår och jag kommer efter imorgon.

I förrgår åkte vi in till Karlstad och gick runt på stan lite. Drack cappuccino på Löfbergs Lila rosteri och kaffebar, vilket var så himla mysigt. Vi satt ute i en fantastisk laffedoft som spred sig från rosteriet, så härligt.

Nu ska jag ut på en promenad med mamma innan det är dags för grillkväll här hemma. Ha det fint!