Några bilder från min Snapchat (junic)

Heej fina ni! Det är så skönt med fredag igen, har varit så trött denna vecka (förmodligen av att jag är lite förkyld och går till skolan varje dag ändå..), men det är verkligen extra skönt med helg just idag. Gick i skolan till 5 både onsdag och torsdag, även igår så var hela 2an i min skola på Dramaten för att se en teater. Brukar faktiskt tycka sånt är ganska kul men denna var inge vidare.. Dessutom var jag jättetrött så det var så svårt att koncentrera sig klockan 20-21 på kvällen efter en jättelååång skoldag. Efter Dramaten mötte jag iaf upp pappa på Nybrogatan då han hade varit på en middag så tog vi två en taxi hem vilket var jätteskönt.

Idag var däremot en mysigare dag. På lektionerna satt jag och tjejerna och var så exalterade över Black Friday rean och var nog inne på alla hemsidor känns det som..haha. Drog faktiskt in till stan en liten stund efter skolan för att kolla om det gick att hitta något och specifikt hitta julklappar men det var så mycket folk.. Gick knappt att gå runt på NK så stannade inte jättelänge. Har däremot kikat lite nu när jag kommit hem och hittills lagt fyra beställningar ;-) Nu ska jag ta det lite lugnt och ikväll ska jag till Emilia på middag och sen ha myskväll med henne, ha en underbar fredag <3

Två bilder från i somras <3

Dagens humör: Glad och pigg fast en aning stressad över massa småsaker i skolan och utanför.

Dagens mående: Jag mår för det mesta bra just nu, försöker ta det lugnt i skolan och planera in det mesta för att inte känna mig för stressad men även älskar jag hösten så det gör mitt mående bra också ;-)

Dagens borde: Plugga, städa mitt rum och planera min praktik som är i vår.

Dagens frisyr: Utsläppt med några lockar i topparna (som jag alltid har, hehe).

Dagens smink: Jättetunn foundation som jag älskar (från Lumene), concealer, brunpuder, mascara.

Dagens klädsel: Ett par utsvängda kostymbyxor, en blus, en kappa och ett par boots med klackar.

Dagens planer: Övningsköra, skola, läkarbesök, jobba och sen hem för att äta middag och kolla Bachelor. Inga speciella planer, helt enkelt.

Dagens materiella vill ha: Kör väl på min standard vilket är en Gucci väska <3 (dagliga drömmen) men är även sugen på en ny höst/vinter kappa.

Dagens fundering: Försöka komma på vad jag ska köpa i julklapp till min familj och kompisar, bra att vara ute i god tid ändå!

Dagens beroende: Mitt beroende just nu är TE och pepparkakor <3

Dagens tråkigaste: Vädret.. Men om det kommer snö så blir det mycket bättre.

Dagens längtan: Hela december, julafton och Thailand!! Längtar ihjäl mig till hela december månad och såklart julen. Det ska även bli så kul och skönt att få komma bort från Sverige ett litet tag då det är som kallast här och få leva lite i lyx och massa värme.

Godmorgon på er!! Har precis gjort mig i ordning för att snart dra till skolan.

I helgen så satte vi äntligen upp vår julgran (våra två julgranar hehe) och började att julpynta med belysning och julstjärnor i hela huset. Jag älskar julen så himla mycket och tycker verkligen att julen är något av det finaste och bästa som finns. Jag vet att vi bara är i mitten av november men att få upp lite belysning och julgranarna gör hela månaden mysigare när det ändå är så mörkt. Dessutom så är åker jag till Thailand över jul så jag tycker ändå att det är okej att jag firar jul lite tidigare ;-) Jag läääängtar verkligen till december nu.

Men visst blev det fint?? Så mysigt. Nu måste jag ta och kila till skolan, hörs sen<3

Hej hjärtan! Förlåt för min dåliga uppdatering de senaste dagarna men direkt efter jag kom hem ifrån Bryssel så blev jag faktiskt sjuk.. Vi har märkt att jag blir sjuk efter varje resa jag gör vilket är jättekonstigt..Har legat med huvudvärk, halsont, feber osv hela helgen. Hade liksom massa planer som jag var tvungen att avboka som min kompis födelsedagsbrunch igår, fest, träning osv.. Så segt, verkligen.

Men imorse så kände jag mig lite bättre vilket var tur då min mormor och morfar hade fixat en brunch idag hos dom för att fira att de båda har fyllt år vilket var så mysigt. Övningskörde både dit och hem så det kändes toppen, kom nyss hem och ska strax äta middag och sen kolla film <3 Puss

Huuur fina vänner har inte jag??? De första bilderna är från den finaste platsen jag hann se i Bryssel vilket var Grand Palace, så fint, särskilt på kvällen. då allt lyser och ser ni hur goda våfflorna ser ut? ;-)

Hej hjärtan!!! <3<3 Gårdagen var en fullspäckad dag verkligen, vi var ute från hotellet kl 8 på morgonen och kom hem igen vid 7 på kvällen. Vi var på en del studiebesök såsom EU-parlamentet, parlamentarium och ett museum ;-) Däremellan åt vi även lunch på en italiensk resturang som hade supergod pasta och pizza. Efter alla dessa besök tog vi en taxi mot ”city” för att ta lite foton, gå i några affärer och fick lite shopping med oss faktiskt, ni lär få se det här på bloggen senare. Vi var helt slut när vi kom tillbaka till hotellet men vi åt middag med alla andra och sedan vid 8 gick vi ut igen. Hela vår klass hade nämligen bokat bord på en resturang för att äta belgiska våfflor. Har aldrig gjort det förut, så det var kul att testa och det var så gott ju!! Alla var jättenöjda och det var så mysigt att få sitta och prata med alla i klassen samlade (något som inte händer så ofta).

När vi kom tillbaka så packade vi ihop våra väskor då vi ska åka hem idag. Vi åkte till flygplatsen och sitter faktiskt just nu på planet och skriver, haha. Längtar lite efter att komma hem faktiskt, till rutiner, min säng och familj såklart <3 Imorgon blir det skola igen, så ska upp vid 05.30.. Ha en fin onsdag, puss

Hej finisar!! Som tidigsre nämt så åkte jag till Bryssel idag. Åkte till Felicia söndag kväll där även mina kompisar var, vi hade de jättemysigt och pratade en massa. Det blev dock inte så mycket sömn då vi skulle upp 03.00.. Taxin kom vid 04.00 så vi hade en timme på oss vilket ändå blev lite stressigt, men det blir det alltid haha. Vi har förberett pannkakor som vi även hade i taxin vilket var så gott <3

Vårt flyg gick vid 07, så vi var framme på hotellet redan vid 12. Idag har vi för det mesta gått runt, besökt lite olika platser, ätit god lunch, shoppat osv. Supermysig dag helt enkelt!! Nu ska vi lägga oss för en ny dag imorgon, puss

Fredag

Imorse övningskörde jag in till skolan som jag försöker göra 2-3 gånger varje vecka då mammas kontor ligger i närheten. Slutade i vanlig ordning 10.45 och stannade kvar en liten stund. Sen åkte jag hem för att jag har lite grejer att fixa som att plugga, packa till Bryssel, duscha, göra mig ordning inför kvällen osv. För senare ikväll ska jag på Heddas födelsedagsfest vilket ska bli så kul <3 Då ska hon firas rejäält.

Lördag

Ska starta dagen med att sova ut då jag annars alltid ställer alarm. Därefter ska jag träna och sen möta upp Carro och Astrid för att mysa, kolla film och snacka då det ska regna hela dagen.

Söndag

Fars-dag idag!! Vi ska äta en mysig frukost och jag ska ge min pappa något fint som visar att han är världens bästa pappa <3 Ska även sen åka och fixa naglarna med mamma vilket ska bli skönt, övningsköra och träna på mina "hemuppgifter" jag fått från körlektionerna ;-) Måste även packa klart till Bryssel då jag åker dit på måndag med klassen, läängtar. Äter middag hemma med familjen men därefter åker jag till Felicia där jag även möter upp mina andra tjejkompisar så ska vi sova där för att gå upp redan vid 03 på natten.. Vi ska vara klockan 05.00 på Arlanda, vilket är riktigt tidigt, lär inte bli så mycket sömn.. hehe.

Ha en superfin helg, PUSSAR

Lördagen bestod för det mesta av plugg, städa, packa upp och förbereda lite grejer inför när jag åker till Bryssel om en vecka. På kvällen däremot så hade Alice sin födelsedagsfest då hon i veckan fyllt år och eftersom det är halloween just nu så fick det bli halloweentema. Alltid mycket roligare med tema fester ;-)

Sov över med några kompisar och har inte hunnit göra så mycket idag. Ska ta tag i att öva på mitt svenska tal jag ska hålla imorgon då skolan börjar igen men innan skolan imorgon har jag en körlektion inbokad vilket ska bli skoj. Vi har även studiedag på onsdag vilket är riktigt skönt så tror ändå denna vecka blir bra. Ha en fin söndag, PUSS

Hej hjärtan! Landade ganska sent igårkväll från Palma på Arlanda och är nu hemma. Känns lite jobbigt att komma tillbaka till kylan och skolan men som tur är så kommer jag vara på resande fot om två veckor igen.

Vi har verkligen haft det toppen. Vi har ätit god mat, legat på stranden, åkt till olika ställen osv. I onsdags så hade jag och Emilia bokat solstolar och lunch på Puro Beach Club som är ett jättefint ställe som jag tycker ni borde besöka om ni är i Palma eller Marbella. Så god mat, lyxigt och fint. Älskar verkligen att man kan åka bara 4 timmar för att komma till ett varmt land. Vi har även åkt in till Palma för att shoppa och hittade faktiskt en del som jag kan visa upp sen. Men nu ska jag hjälpa till med middagen, pussar

Heej hjärtan! Vi har det verkligen jättebra här och inte ett minsta moln på himlen. Igår spenderade vi hela dagen på stranden vilket var så skönt och så avkopplande, därefter åt vi lunch på Beach Cluben. Lite senare så landade även Emilia i Palma och som ni kanske vet så har Emilia en lägenhet här, då jag åkte ner med Emilia och hennes familj i somras vilket var så mysigt. Vi tog en liten promenad och har även bokat Puro Beach till oss på onsdag <3

Igårkväll så hade vi bokat bord på Tahini vilket är en superfin och god sushi bar restaurang. Åt där med Emilia i somras och ville så tillbaka dit denna gång med.

Snart ska vi äta frukost, därefter till stranden och efter lunch blir det att åka in till Palma för lite shopping!!! Ha en bra dag, pusssss