Hey!

For noget tid siden var jeg i Madrid med min klasse. Vi tog af sted søndag d. 5 februar. Vi skulle mødes på Odense banegård da vi skulle tage tog ind til lufthavnen. Da vi ankom i luft havnen og vi var kommet igennem sikkerheds kontrol havde vi en times tid til at gå rundt og kigge lidt, så en del af os valgte at tage på Starbucks. Så var det tid til vi skulle stige på flyveren, jeg sad sammen med Carl og Jonas. Jeg sad og sov noget af turen men hørte også lidt musik. Da vi ankom til Madrid stod to af de lærere fra den skole, vores værter går på, og ventede på os. Vi skulle gå et langt stykke efter vi havde kørt i tog igen. Jeg havde en vildt træls kuffert med så min lærer tog min kuffert og så tog jeg hans. Da vi ankom på skolen stod vores værtsfamilier og ventede på os. Vi blev nærmest kastet i armene på dem og så skulle vi bare tage hjem til dem. Min vært hedder Alicia hun havde en meget lille lejlighed så vi skulle begge sove på hendes værelse. Om mandagen skulle vi alle sammen lære hinanden at kende så lærerne havde arengeret nogle navnelege og noget der minder om bingo. Senere startede mig og Victoria en dance off, Danskerne og Spanierne skiftedes til at danse oppe på deres scene. Efter det skulle vi til time sammen med vores spanier, det var sådan set sjovt nok. Efter tog vi hjem og mødtes med nogle af min værts venner. Det gjorde vi hver aften og det var faktisk mega hyggeligt. Nu kan jeg ærlig talt ikke huske hvilken rækkefølge det kommer i men vi var i Toledo. Vi var også inde i Madrid midtby hvor vi fik lov til at shoppe og så var nogle inde at se stadion men det var jeg ikke. Det var en vildt fantastisk tur og jeg savner min vært sygt meget.

Bye!

I was in Madrid with my class. We were living with a family over there and it was a pretty cool oppertunity. We did a lot of fun things like hanging out with my host’s friends and dancing.’

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Hey!

For en måned siden var jeg i Berlin sammen med min årgang. Vi tog af sted mandag morgen d. 1 maj. Vi ankom ved en to tiden, der fik vi vores værelser. Jeg var på værelse med Sara Victoria og Anna. Vi fik lov til at stille vores ting på vores hotelværelse og skifte tøj inden vi skulle ud og se området vi boede i. Senere tog vi en dejlig lang gåtur ind til fjernsynstårnet. Jeg ville virkelig ikke derop fordi jeg er højdeskræk men jeg gjorde det nu alligevel. Det skulle jeg aldrig have gjort, jeg var der i en halvtime og så fik jeg lov til at gå ned igen. Efter jeg var kommet ned fra fjernsynstårnet købte jeg en sandwich fra Subway. Da vi kom hjem på hotelværelset skiftede vi til nattøj og så gik vi ind på hinandens værelser og snakkede, det var hyggeligt lige indtil vi fik at vide vi skulle sove.

Tirsdag var vi på bustur for at se byen. Vi var bl.a. inde at se banegården. Om eftermiddagen da vi fik fri gik vi ind til en af byens shopping Streets hvor vi gik ind i alle de dyre butikker som Versace og Gucci.

Onsdag gik vi rundt i byen og svarede på spørgsmål, der så vi bl.a. holocaust monumentet og checkpoint Charlie.

Torsdag var nok den mest kedelige af alle der kørte vi rundt i bus og så east side galery, mur museum og stasi fængslet. Inde i stasi fængslet faldt jeg i søvn imens jeg stod op.

Fredag morgen tog vi hjem. Det var en vildt god tur, på den ene side ville man ikke hjem men på den anden side var man træt og glædede sig til at sove i sin egen seng igen.

Hey!

The whole of the 8th grade were in Berlin. We saw a lot of cool stuff, like the holocaust monument. Me and my class also had a lot of fun shopping. We went into all the expensive shops like Versace and Gucci.

Hey!

Jeg bor i skibhuskvarteret, og i min fritid kan jeg godt lige at hænge ud med mine venner rundt omkring i skibhuskvarteret. Mine to yndlingssteder er Rema og havnen. Om sommeren tager vi i Rema og køber is efter cykler vi så ned på havnen og bader eller snakker. Om vinteren er vi ikke rigtig nede på havnen, men så tager vi så i Rema og køber slik og så tager vi hjem til hinanden og ser film. Mit andet yndlingssted er hjemme hos min far. Det er rart at kunne tage ud på landet og slappe af uden alle de biler der larmer uden for vinduet, og bare sidde at spille kort eller yatzy og lytte til noget musik sammen med sin familie. Jeg elsker også at sidde inde på mit værelse og se en film og drikke noget varm kakao imens det regner udenfor det er noget af det bedste jeg ved.

Bye!

I live in the area around Skibhusvej. My two favourite places are the harbour and Rema. When I hang out with my friends, we often go to the harbour by bike. But before we go to the harbour we buy ice cream. My other favourite place is my dad’s house. We always play cards or yatzy and listen to music.

Hey!
I de sidste to uger har vi haft naturfagsprojekt. I starten af den første uge svarede vi bare på en masse spørgsmål og fik tildelt vores grupper. Jeg var i gruppe med Camilla, oliver, Leonardo og Thorbjørn. vi arbejdede egentlig fint nok sammen, men man var nødt til at holde øje med drengene, for ellers sad de bare spille minecraft. Vi havde valgt underemnet mutation. Som produkt havde vi valgt at lave en model af evolutionen i flamingo, og to DNA strenge. Den ene skulle have en fejl på, så man kan vise hvordan mutation foregår. Det var mig, oliver og Thorbjørn der skulle skære alle flamingo figurerne ud.
I weekenden skulle jeg male alle flamingo figurerne. Jeg brugte hele weekenden på at få dem malet færdig, så det så nogenlunde ud. Der blev lavet to plancher i gruppen, det var mest camilla der stod for dét. Da vi var færdige med projektet skulle vi fremlægge det for klassen, og jeg hader at fremlægge. jeg bliver så nervøs, at jeg glemmer at trække vejret, så når jeg snakker, kommer jeg til at snakke vildt hurtigt, så jeg kan sige alt jeg skal sige, uden at trække vejret ind imellem sætninger. vi skal bruge det her projekt til en skolefest, hvor vi skal fremlægge vores projekt for dem der vil høre om det.
tak fordi du ville læse min blog.

Hey!
The last two weeks in school has been very interesting. we had two weeks of science project.
Me and my group made evolution out of flamingo and a GNA string.
we are going to present our project to a school party.

Hey!
Mit navn er Julie, jeg er 15 år gammel, og går i internationale klasse på Sct. Hans Skole. Jeg har valgt internationale klasse, fordi jeg synes sprog, er en vildt spændende ting og, fordi jeg godt kan lide at lære om de forskellige kulturer, der er rundt omkring i verden. Mine livretter er sushi og lasagne, det kan man aldrig få for meget af!!
I min fritid er jeg sammen med mine venner, og hvis jeg ikke er det, danser jeg, eller ser Netflix. Min familie består af min mor, papfar, storesøster, og mig selv. Jeg bor med min far ude på landet og min mor i Skibhuskvarteret. Mit yndlingssted lige for tiden er min fars hus i hans festsal/studie, fordi der er så mange gode minder, selvom han kun har boet der i en måned og der stadig ikke er nogen møbler. Jeg rejser ikke særlig meget, men jeg har da været et par steder som Frankrig, Kroatien og de caribiske øer, men min yndlings rejse var til USA. Jeg var der med min mor, papfar og søster. Det var den bedste tur, jeg nogensinde har været på, fordi jeg har den her drøm om at tage til USA og starte på en butik, hvor jeg køber gammelt tøj, og laver det om til noget nyt. Min anden bedste ferie var med min årgang, da vi tog til Berlin. Det var vildt fedt at opleve byen med nogle af mine bedste venner.
Det var lidt om mig, og hvad jeg bruger min tid på.
Håber du vil læse med på mit næste opslag.

Hey!
My name is julie, i am 15 years old and i am in the international class on Sct. Hans school.
My favorite things are dance, sewing, my dad's place and sushi. Family and friends is also very important to me. I like to travel. I’ve been places like France, Croatia and the virgin islands, but my two favorite places is USA, Florida and Germany, Berlin.
Hope you'll read my next post.