Idag har jag och Emma funderat lite över alla meningslösa jobb folk verkar ha här. Tänk vad mycket jobb det skulle finnas hemma om vi inspirerades lite av Thailand. På det här hotellet finns det en restaurang som vi ätit på flera gånger, det är oftast bara vi där, men det är 4 kockar och när dom ska servera maten så skickar dom typ vidare tallrikarna mellan tre personer innan det når bordet. Det finns även en kille som sitter i en kur och kontrollerar vilka bilar som kör in på parkeringen till hotellet, och på parkeringen står en annan kille som vinkar åt dom som ska parkera så det blir rakt osv. På en dag kanske det hinner komma max fem bilar eller nåt. När vi checkade in på hotellet så var det två i receptionen, en som kom med typ en välkomstdrink och en som hjälpte oss med väskorna, och det är nästan  inga folk på hotellet. När vi nu varit själv vid poolen två dagar så har det även varit två som gått och plockat lite löv som blåst in. En som ger oss handdukar. Ja listan kan göras lång. Det är verkligen jättemycket personal här.

Imorn far vi till Bangkok och påbörjar resan hem på söndag morgon. Ska bli skönt att komma hem men orkar inte sitta 12 timmar på flyg. Vi har packat klart i alla fall och har mer plats kvar än jag trodde jag skulle ha.

Ja som sagt, det börjar närma sig slutet på resan och imorn är vår sista dag att göra vad vi vill på sen är det bara resdagar kvar.

Idag har vi börjat med en god frukostbuffé här på hotellet. Det var typ bara vi där och det fanns hur mycket mat som helst att välja på. Som en svensk hotellfrukost helt enkelt. Efter det har vi legat vid hotellets pool typ hela dagen. Där också näst intill själva trots detta stora hotell. Sen har vi faktiskt tagit oss i kragen och tränat lite på gymmet dom har här också. Väldigt skönt att påminna musklerna om att dom finns. Nu ligger vi nyduschad i sängen som egentligen inte är så skön och ska väl snart äta lite middag. Längtar till min egen säng!

Nu har vi kommit fram till Trang och vårat hotell Rua Rasada. Jäklar vilket lyxhotell.  Här kommer vi må gott våra sista dagar. Finns allt från spa, gym, restauranger och pool, vi behöver inte öppna en enda dörr själv och vi är typ själv här. Rummet är fantastiskt och vi har saknat en riktig dusch och toalett.

Båtresan gick bättre än förväntat för det var inte så stora vågor den här gången. Och kolla på bilden pappa, vi har flytväst på oss!  Sen fick vi åka minibuss ett tag, och sen tuktuk, där säkerheten är mindre bra. Men nu bor vi i alla fall ca 15 min från flygplatsen så det blev ju bra. Inte så mycket att göra runt om hotellet men det verkar ju finnas allt här så det gör ju inget.

Idag vaknade vi tidigare än vi brukar så vi tog tillfället i akt och fixade en skuggplats på stranden för dagen. Åt en toast till frukost, sen lite mango och watermelon shake till lunch. Och lite chips och klubbor där emellan. Vi lyckades äntligen få i oss thaimat igen efter vår matförgiftning, gött! Och sen en milkshake till kvällsfika.
Vi unnade oss en suuuperskööön fotmassage idag också. Den behövdes.

Vi gruvar oss lite inför båtresan imorgon till Trang. Speedboat på dom där vågorna var inte kul på vägen hit. Men det var bara två timmar den här gången i alla fall i stället för tre. Vi hoppas på att det är ett lyxhotell vi har bokat i trang nu, så vi kan njuta riktigt vid poolen dom sista dagarna.

Vi lever igen! Toast till frukost, sen en hel stranddag. Imorn blir typ vår sista stranddag, eftersom vi sen far till trang som är en stad på fastlandet, som vi senare kommer flyga från till Bangkok när vi ska hem. Men där har vi bokat hotell med pool ändå, så sol lär vi ju få.

Fyfan för matförgiftning, aldrig haft det förut. Idag har jag mått bättre så jag har haft en soldag på stranden. Dock fortfarande dålig på att äta och ont i magen. Men för stackars Emma tog det typ om inatt, så hon har legat inne hela dagen idag också. Därav lite dåligt med bilder eftersom man typ inte har nån ork. Vi lämnade in lite tvätt igår som vi måste gå och hämta ikväll, så vi ska försöka äta nån riktig mat också. Vi har levt på 7eleven toasts och jag åt lite thaipankakor idag. Behöver lite näring tror jag.

Där vi bor nu är internet askasst också. Ifall ni försökt nå mig så är det därför.

Okej, igår skrev jag att Emma hade världens matförgiftning... Jag vaknade kl. 01 inatt och då började det för mig. Så jaa. Jag och Emma har turats om att springa på toa inatt. Kommer från båda hållen så vi är glad över att det här var en toa med bra spolning. Fyfan vilken natt!

Också ska vi ju byta hotell också. Får se hur det går att göra det när ingen av oss har nån energi över huvud taget. Ska stoppa i oss nån resorb nu så ska det väl bli bättre.

Emma har åkt på matförgiftning idag. Hon gick hem från stranden så jag har spenderat stor del av dagen själv. Solade klart. Juste vi var ju på sunrise beach idag, superfint, väldigt turkost vatten. Mer skugga på den stranden eftersom solen går upp där så har den typ gått förbi stranden vid 14. Kan inte bestämma mig om vilken av dom stränderna som är bäst. Vi får se om Emma mår bättre imorn ifall vi kanske provar sunset beach imorn, men det var lite längre att gå dit så vi får se. Vi ska ju byta hotell och så imorn också.

Idag när jag kom hem från stranden duschade jag och sen satt jag ute på vår altan en stund. Insåg att Emma inte skulle må bättre än på ett tag så då tog jag en promenad till stranden och gick hela stranden bort och tillbaka. Sen satt jag mig och åt middag i min ensamhet, kan vara ganska mysigt det med och bara titta på folk. Gick i lite affärer och handlade nån souvenir och så. Nu kom jag nyss tillbaka till rummet och Emma är fortfarande lika risig. Så jag tror jag tar en liten promenad till :)

Idag har vi haft en heldag på stranden. Åt nåt klent litet ägg som ingick som frukost där vi bor nu. Choklad,banan,jordgubbspannkakor blev lunchen. Sen var vi så hungriga på stranden vid femtiden så vi gick och köpte nåt grillspett och en grillad majs och en watermelon shake som vi åt i skuggan. Ikväll blev det en grilltallrik till middag och nu chips och godis som vi köpte på nån market. Medan vi stod och betalade dom grejerna så stod det några och skrek coconut doughnut ten baht ten baht heeeela tiden så vi var ju tvungen att prova en sån med. Rätt god faktiskt men mättande!

Imorn ska vi prova en annan strand, hittade mig en karta och såg att vi nog har närmre till sunrise beach än till pattaya beach som vi varit på idag. Och den kanske inte är lika trafikerad, för där vi varit idag är ju där alla båtar kommer.