Gott nytt år!!

Jag har haft en så bra nyår, spenderat den i fjällen med Alfred i hans stuga. Vi åt middag hos Viktor och Emma och sen åkte vi på en fest på ett annat ställe, jätte trevligt!

Dagen efter åkte vi hem och idag har jag jobbat min första dag på Ica i Nordmaling! Jag började 08.00 och slutade 13.00, jag hade kassa inlärning så har haft fullt upp och det är mer än vad man tror haha. Efter jobbet kom Filippa och vi åt middag hos mig! Lax och potatismos som vanligt;)

Hoppas ni alla haft en bra nyår och att ni fick spendera den med folk ni tycker om, kram!💗

Igår åkte vi hem från Spanien så vi flög typ hela dagen så jag kände inte att jag hade något att skriva. Vi landade i Umeå 15.30 och åkte från Malaga 08.00! Direkt vi kom hem skottade jag och Alfred och packade inför fjällen. Filippa kom även förbi ett litet tag, som jag saknat henne❣️

Imorse ringde larmet 05.15 och vi klev upp för att äta frukost och göra oss iordning för att åka till Alfreds stuga! Klockan var 6 när vi åkte till Vindeln för att packa Alfreds saker sen kring 8 åkte vi!
Idag har vi kört lite skoter och öppnat julklappar av Alfreds familj, Gud vad de skämmer bort mig❤️

Nu ikväll ska vi nog mest ta det lugnt och äta middag osv!

En av de fina julklapparna jag fick av Ann-Louise! En Konjak Sponge, en rengöringssvamp som man använder för att rengöra ansiktet! Ska bli spännande att testa den.💚

Detta år har jag haft en väldigt speciell och udda jul, vi har ju som sagt firat här i Spanien och det var första gången vi gjorde det. Jätte mysigt har det varit.

Vi startade dagen med att äta en gemensam julfrukost, dock var det inte så mycket annat "juligt" än vår julskinka haha. På vårt frukostbord hade vi mango, jordgubbar, julskinka, mackor och massa mer!

Efter frukosten satt vi och pratade länge. Vi chillade ett tag och sen såg vi Kalle anka. Efter det körde vi en femkamp med massor av lekar. Super kul!

Vi åt middag ganska sent, ca kl8 och efter det körde vi julklapps leken. Min jul var jätte bra!

Hoppas er jul också var bra, och att ni som inte firar jul också hade en fantastisk dag!

Igår på förmiddagen åkte vi alla på en stor marknad inne i Fuengirola. Jätte mysigt, men det är väldigt mycket skärp som säljs haha. Efter marknaden åt vi lunch på mister noodles, jätte god mat.
När vi kom hem så fick jag ont i huvudet igen så jag gick och la mig och somnade ganska direkt.

Vid klockan 5 tog vi tåget in till Malaga, det brukar vara mycket folk där. De har väldigt mycket julbelysning där så vi var och kollade på det. Vi åt även middag där och jag valde att äta tapas, jag tog 3 rätter och blev jätte mätt, så jag ångrade att jag inte bara beställde två😜

Hejsan!

Den här dagen har haft mycket att bjuda på. Larmet ringde halv 7 och vi gick nästan direkt ner och åt frukost!

Idag har vi varit och gått Caminito del Rey. Det är en tur på ca 8km, man går högt uppe i bergen och kollar, så otroligt fint!! Jag är ju dock höjdrädd så jag tyckte att det var lite obehagligt haha.
Det var en "hängbro" och även glasgolv på ett ställe. Jag vågade dock inte stå på glasgolvet mer än 2 sekunder. Vår tur började klockan 10 och det var otroligt kallt eftersom vi var beredd på värme, men mellan bergen blåste det rejält.. Det var nästan lite pinsamt hur lite kläder vi hade och alla andra som gick turen hade rejäla friluftskläder😂

Turen var ca 2,5h och när vi gått klart så gick vi till en jätte fin sjö och fikade. Därefter åkte vi hem och jag somnade direkt jag la mig i sängen haha. Nu har vi hunnit äta middag och spelat Med andra ord.

Lite bilder från idag. Helt sjukt hur högt det var, synd att det inte syns så bra på bilderna.

Hoppas ni också haft en bra dag, nu ska jag snart gå och lägga mig! Kramkram❤️

Torsdag och slappdag!

Idag vaknade vi kring halv 10 och steg upp för en mysig frukost i solen. Jag mår så bra när vi alla är här tillsammans. Det är jag och Alfred, jenzine och Rasmus, Ida, min moster och min kusin! Sen mamma och pappa också såklart.

Vi har badat, solat, och varit på ett shoppingcenter. Vi köpte julklappar till julklappsleken vi ska köra på julafton! Nu väntar vi på middag och senare ikväll ska vi spela spel och dricka gott!

Dom jättefina apelsinträden vi har på framsidan och våran vackra dörr!

Äntligen är vi framme, vi har hunnit äta tacos och surrat lite. Vi var framme vid klockan 5 och tog tåget ner till Fuengirola, jag och Alfred tog taxi hem och resten åkte med pappa.

Nu ska vi sätta oss framför bonde söker fru och bara mysa!