Hei babes!

De siste dagene har ikke været vært helt på plass, dessverre. I går fikk vi noen timer ved bassenget, men i dag har det stort sett bare regnet. Dagen i dag har derfor gått til trening, shopping og film. Vi var en tur på Phuket Central Festival i stad. Det er Phuket's største shopping senter, og er stappet med butikker, mat og kino. Jeg syns ikke butikk-utvalget imponerte sånn veldig, men jeg fant meg et par vesker og et par sko. Så alt for ille var det ikke. Hehe!

Nå er klokken 22.14 her i Phuket, og vi har akkurat spist middag. Det fristet ikke så veldig å gå ut i regnet, så i kveld ble det rett og slett roomservice. Jeg spiste som dere ser burger. Det slår aldri feil!

I morgen er planen å besøke Phuket's Weekend Market på kvelden. Det er er marked fullt av streetfood, og masse dill. Det florerer av fake LV's og Gucci, for å si det sånn. Jeg så til og med fake Zara sist vi var der. Haha! Vi var der forrige lørdag , men det var så mye at vi må rett og slett tilbake. Ikke for alle de falske veskene, men for maten! Streetfood'en her i Thailand er helt sinnsykt godt, og ikke minst spennende. Man får alt fra grillede maiskolber, til gresshopper og kyllinghjerte på spyd. For en kulturforskjell fra Norge!

Krysser også fingrene for at det blir sol i morgen, så vi får vært noen timer på stranden. Kryss for meg dere og?

Håper dere har hatt en fin dag, hvor enn dere befinner dere i verden <3

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - klikk her!

Hei fine!
I går dro vi på en båttur ut til Phi Phi øyene. Og fy søren. Det må være det mest idylliske landskapet jeg noen gang har sett. Mange små øyer, med krystallklart vann og grønne skoger. Vi var på en guidet tur og fikk sett flere forskjellige øyer. Favoritten min ble såklart Apeøya. Hehe! Her var det masse små aper som lekte og koste seg. Jeg er veldig glad i dyre-attraksjoner, så lenge dyrene er frie. Det er de heldigvis her!

Vi hadde strålende vær, helt til klokken var rundt 15. Vi var ute på Bamboo Island, og ser at himmelen var så og si svart på den ene siden. Det begynte å lyne, tordne og pøsregne. Alle turistene fortet seg inn til det eneste stedet på øya hvor det var tak, og sto der til der roet seg. Jeg syns egentlig bare der var morsomt å opplevde, for fy søren; regn her er noe annet enn regn i Norge.

I dag har vi så langt bare slappet av ved bassenget på hotellet. Det er ikke sånn superfint vær i dag, så vi tenkte å benytte anledningen til å dra på Phukets største shoppingsenter. I tillegg er vi begge litt solbrente etter gårsdagen, så det passer bra med litt innetid. Spørs om ikke lommeboken får seg en liten smell i dag.. Hehe! Time will show.

Håper dere får en fin dag <3

Skrevet i : REISE

I dag har vi vært skikkelige turister. Dagen startet med et besøk til Big Buddah. En mange meter høy statue oppe på fjellet. Det var en helt sinnsyk utsikt, og ikke minst en vill vei opp. Var nesten så jeg ikke trodde bilen kom til å klare det. Etter det dro vi til Karon beach, før vi gikk til Kata beach. Veldig spennende å gå rundt i gater og oppleve en helt annerledes kultur. Litt utover dagen tok vi Tuk Tuk til Pattong, var litt på stranden og spiste middag. En veldig aktiv dag med andre ord!

I morgen er det endelig klart for Phi Phi øyene og båttur! Det er spådd dårlig vær, så jeg er litt bekymret for at det skal bli avlyst. Det hadde vært veldig kjedelig! Krysser fingrene for at det går bra. Det har vært spådd regn et par dager her, men foreløpig har det bare regnet en gang. Da varte det bare i 20 minutter, så det var ikke noe problem. Heldigvis!

Håper dere har hatt en fin dag <3

Disse bildene trenger vel egentlig ingen ord. Fy fader så herlig vi har det her. Disse solsengene som ligger i bassenget har blitt våre favoritter. Det er så deilig å kunne ligge i vannet rett ved sengen å sole seg. Det skader heller ikke at drinkene her er helt sinnsykt gode. Og billige! Det er nesten litt farlig.

I går dro vi inn til Patong for å teste hvordan utelivet her er. Jeg var litt nervøs på forhånd, for jeg hadde hørt at man kan se litt mye ekkelt der. Vi så en del prostituerte, veldig lettkledde bartendere og en del hvit gammel mann og ung thai-dame scenarioer. Jeg syns det var ganske ukomfortabelt, rett og slett fordi jeg syns det er grusomt å se så dårlig kvinnesyn og lite menneskeverdi på nært hold. Et av stedene dro vi faktisk fra, fordi jeg syns det var så ekkelt hvordan mennene behandlet jentene.

I morgen skal vi på en guidet tur gjennom noen av øyene her. Det gleder jeg meg veldig til! Vi skal blandt annet til en øy med masse aper. Jeg elsker apekatter, så det er jeg skikkelig spent på! Kameraet blir selvfølgelig med og masse bilder kommer.

Håper dere får en fin dag <3

Skrevet i : REISE

For en dag vi har hatt her i Thailand! Dagen startet tidlig. Døgnrytmen er ikke helt på plass enda, og vi var faktisk lys våkne allerede klokken 04.30. Vi fikk dermed med oss dagens soloppgang. Herregud så nydelig det var å sitte på balkongen med den sykeste soloppgangen og en kaffe i hånden. Ikke en dårlig start på dagen med andre ord. Trent har vi og gjort i dag, vi var faktisk ferdig trent før klokken 08! Det er første gang i mitt liv i allefall. Hehe!

Ellers har vi vært på marked i Phuket i dag. Herregud så mye rart og kult det var der. Alt fra mat til smykker til klær og sko! Veldig uvant med pruting ogsånt, men det gikk fint det og. Jeg smakte til og med på gresshoppe! Jeg trodde det skulle smake skikkelig ekkelt, men det smakte bare smør og salt. Hadde det ikke vært for at det var gresshopper, så hadde det faktisk fristet til gjentakelse. Sært, men sant. Hehe!

Nå er klokken 23.04 her, og det er straks tid for sengen. I morgen har vi nok en dag med sol, strand og kos fremfor oss.

Håper dere har hatt en fin dag <3

Skrevet i : REISE

Utsikten fra balkongen vår. Hvor herlig er det ikke å våkne opp til dette?

Hei babes!

Nå har vi kommet oss trygt frem til Phuket. Det er så urolig fint her! Reisen tok oss 21 timer og var ganske slitsomt, men det var virkelig verdt det. Hoteller er helt nydelig, med sjøutsikt på rommet, to minutter til stranden og et helt fantastisk område. I skrivende øyeblikk er klokken 18.31 her i Phuket, og vi skal straks ta ut for å spise middag. Gleder meg virkelig til to uker i paradis med N. Det blir så bra!

Håper alt er bra med dere <3

..NEW CUTE SUMMER NAILS 💗

Hei babes!
Fyyy søren som denne dagen har gått. Denne dagen har gått til siste forberedelser til i morgen. Nye negler er på og alle andre småting er endelig fikset. Nå har jeg bare litt rydding igjen her hjemme, og så er jeg klar for Thailand!
Flyet vårt går rundt 08 fra Gardis, så vi må opp super tidlig i morgen. Jeg gruer meg så fælt til flyturen. Når jeg var liten syns jeg det var kjempe gøy å fly, men med årene har jeg bare blitt mer og mer redd. Huff. Angrer like mye på at jeg ikke har kommet meg til legen for å få noe beroligende. Det må jo være så deilig å bare sove gjennom flyturen.. Heldigvis har jeg N med til å holde meg i hånden, så jeg satser på at det skal gå fint.

Jeg vet ikke helt hvordan det blir med blogging imens jeg er borte. Det blir nok litt færre innlegg enn vanlig. Jeg kommer nok til være mest aktiv på Instagram. Følg meg gjerne her om dere vil ha litt hyppigere oppdateringer; @juliermarthinsen