Hey verden

Her i sidste uge tog min mor og jeg til Flensborg. Vi overnattede på et dejligt hotel med gode værelser og stor pool. Fordi vi ikke skal ud og rejse i denne sommerferie, tænkte vi, at det kunne være et godt alternativ - og det var det :)

Dagen vi tog afsted, stod vi tidlig op, for turen er/var lidt lang - og vi skulle lige pakke det sidste. Vi kørte ved 9:00 tiden, og fordi der var lidt vanskeligheder undervejs, var vi der ved 13:30 tiden. Hele vejen til Flensborg skrålede min mor og jeg til MGP og Disney musik - det var så sjovt! Da vi kom frem, startede vi med at shoppe lidt, fordi vi først kunne tjekke ind på hotellet klokken 15:00. Så jeg fik købt nogle sager og spist lidt kage.

Derefter tog vi hen til hotellet. Da vi havde fået vores nøgler til værelset, skyndte vi os at hoppe i vores badetøj. Resten af eftermiddagen hyggede vi bare i poolen - det var sååå skønt, for vejret var så dejligt. Om aftenen sad vi på vores altan og nød vejret med et glas vin og nogle magasiner - det er definitionen af en hyggestund.

Dagen efter tog vi ind til Flensborg centrum for at shoppe endnu mere. Så vi tullede rundt i gågaderne, spiste is og hyggesnakkede. Da vi havde været der i noget tid, smed vi alle vores nye ting ind i bagagerummet og kørte hen til den nærmeste grænsehandel for at shoppe IGEN ;) Vi købte og købte og købte. Da vi havde fået nok slik, sodavand og alkohol, fyldte vi bilen - og dernæst gik turen hjemad.

Det var en mega hyggelig lille mor og datter tur, og jeg håber på, at vi gør det igen.

Knus xx

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - klik hér!

Ferie, ferie, ferie.

Hey verden. For to uger siden gik jeg på sommerferie. Det har nok været den mest trængte ferie, jeg længe kan huske. Selvom jeg kun lige har afsluttet 8. klasse, føler jeg virkelig, at jeg er blevet mæt af indtryk og udvikling. Jeg kan sgu godt mærke, at jeg er blevet teenager - for ikke at tale om min omgangskreds. Skabelse af erfaring, er virkelig det der driver os. Dog har jeg alligevel talt dagene til sommerferien. Det ikke engang fordi jeg skal ud og rejse til "Langtbortistand" eller noget, men tanken om at kunne holde 6 ugers lang søndag, og muligheden for at få opladet til næste skoleår, får virkelig smilet frem. Jeg har nemlig kunne mærke på det sidste, at jeg er ved at være lidt skoletræt, eller måske bare træt af at det hele kører på rutine. Derfor er jeg glad for, at der kun er et år tilbage i folkeren. Det skal ikke betyde, at jeg ikke glæder mig til, hvad næste år bringer - måske bliver jeg overasket.

Men ihvertfald håber jeg virkelig, at I får/har en fantastisk ferie.

Knus xx

Hey verden og velkommen til mit univers.

F**k mit første indlæg - jeg får helt præsentationsangst. Ej okay.

Jeg hedder Julie, og jeg er på nuværende tidspunkt 14 år. Jeg bor i nordsjælland og har lige afsluttet 8. klasse. Jeg er en meget ambitiøs pige, som nok er det største konkurrencemenneske, du nogensinde kommer til at møde. Jeg er en meget positiv og udadvendt type, som står meget ved sig selv og sine holdninger. Selvom jeg er en pige der elsker makeup og tøj og er meget piget, er jeg også en stor og stærk pige. Jeg er ikke et "lille siv", der forsvinder i mængden. Jeg er en pige, der tør at stå frem og prøver at være den bedste version af sig selv. Det lykkes dog ikke altid, men det er ihvertfald mit udgangspunkt. "Hvorfor starter du så en blog?" - spørger du måske. Jeg startede primært fordi, jeg i lang tid har ledt efter en måde at udtrykke min følelser og tanker på, samt kunne give inspiration og en form for underholdning til andre. Jeg har mange gange forsøgt mig med Youtube, meeeeeen det gik ikke rigtigt, så nu tænkte jeg, at jeg måtte afprøve fænomenet blog.

På min blog vil der komme til at være alt mellem himmel og jord (forhåbenligt stadig med en eller anden form for rød tråd). For jeg vil gerne give dig et indblik i hvordan mit liv ser ud. På min blog ville der komme en masse spændende historier og fortællinger om mine fedeste rejser, men der kommer helt klart også indlæg om problemer, og om "de grå dage" hvor man bare har lyst til at gemme sig under dynen. Så jeg håber, jeg kan få dækket dine "behov" og jeg håber i den grad har lyst til at følge med.