Fabian, min storebror, har varit här på besök! I fredags körde vi till royal lochnagar destillery för att gå på rundvandring och pröva whisky. Mycket bra guidad tur, och mycket god whisky! Det hade snöat på bergstopparna runt omkring under natten så äntligen fick jag se lite snötäckta berg. Vill se mer av det innan jag åker hem, hoppas det går att lösa! Det är ganska kallt i Skottland nu, vintern har börjat rulla in - men det är sol ganska ofta! Trodde det skulle regna mycket mer än det har gjort. Någon sa att det inte brukar vara såhär mycket sol på hösten. På vägen hem från destilleriet stannade vi vid ett vackert vandringsstråk och njöt av naturen. Bäckar, små vattenfall, klippor och träd. Väl tillbaka i Aberdeen gick vi ut och åt burgare, sen var det dags att kolla på film i sängen innan läggdags. Vi såg the martian. Bättre sent än aldrig. Om ni inte sett den så gör det, den är sevärd!

En höstig onsdag visade jag mamma, mormor, min syster och moster universitetet, seaton park och var jag bor. Bor alltså i huset som syns på bilden ovan, mkt glamoröst.

Så här såg jag ut den dagen jag fyllde 23 år. Jag var i skolan mellan 9-17, sedan kom jag hem till blommor från min fina korridorsgranne Corinna. De blommar fortfarande på mitt skrivbord <3 På kvällen gick hela korridoren ut för att äta middag. Det var en himla trevlig födelsedag!

Förra tisdagen hämtade jag ut nycklar till en lägenhet mitt i stan. Mamma, mormor, moster och storasyster skulle komma på besök i en vecka och hade därför hyrt en lägenhet. Kändes så härligt att få veta att det finns lägenheter helt utan heltäckningsmatta i den här stan. Den var dock väldigt kall så jag la mig under täcket i en av sängarna medan jag väntade på att de skulle landa och ta taxin dit.
Min storasyster fyllde 27 dagen i ära, så vi grattade henne. Himla kul att vi fyller år dagarna efter varandra ändå, då blir man alltid grattade samtidigt (inte lika kul när man var barn, men kul nu).
Jag var extremt pepp på att äntligen få ha dem här!!!!
När vi hade druckit te, ätit lite ost och kex, och druckit whisky följde de mig till bussen för att vinka av mig. Min storasyster, min moster, min mamma och min mormor. Är inte min moster, mamma och mormor ganska lika??

I fredags, dvs fredagen den 13e oktober, var det hör och häpna 17 grader i Aberdeen. Det är lika varmt som det brukar vara här på sommaren, fast i oktober. Jag var hemma och hade tvätt-/pluggdag men på eftermiddagen satte jag hörlurarna i öronen och gick på långpromenad. Pratade först med mamma i 1.5 timme, och sedan med Karin i 1.5 timme. Himla mysig eftermiddag vid havet när tidvattnet började rulla in. Plockade en vit sten och blev bländad av solen - i bara jeans och tjocktröja. I augusti hade jag underställ här.

Idag fyller jag 23! Det ska jag fira med en heldag i skolan (9-17). Ikväll ska jag ut och äta med några i korridoren för att fira, tänker unna mig någon fet efterrätt (bilder kommer när detta hänt). PUSS PÅ ER.

En cykeltur i Torridon. Cyklade bland annat igenom annat. Och så cyklade vi förbi en regnbåge. Solsken. Berg. Vatten.

Vår destination var detta hotellet för där skulle vi dricka te och äta scones!

Utsikten var ju inte helt fel som ni kanske ser

Vi fick sällskap av hunden Rue

När vi hade druckit minst tre koppar te var (var förmodligen bara jag och Will som drack så många dock) så gick vi ner för att kolla på kossorna!

Jag bytte ut min cykel mot att åka bil tillbaka, här har vi dock gänget som cyklade! James, Kristina, Will, Sam och Tildur!

Fina syskon

Efter cykeltur och biltur+promenad vid vattnet var det dags för kvällsmat! Bland annat musslorna vi plockat tidigare på dagen när vi paddlade. Will var den som stod för maten och jäklar hörni vad duktig han är på laga mat!

På kvällen drack vi bubbligt och spela spel

Och strax efter midnatt gick vi ut och kollade på stjärnorna. Så himla stjärnklart mitt ute i ingenstans eftersom det inte finns någon light pollution (ursäkta svengelska, men vi kan ju skylla på att jag är i Skottland). Jag älskar att bara stå och titta rakt upp i rymden.

Söndagen av resan såg mest ut såhär (dock är denna bilden från fredagen, fotad av Jess). Jag och Kristina skrev lite på våra arbeten som skulle in dagen efter. Njöt av utsikten, njöt av naturen, njöt av maten. Tog en dusch på morgonen och blickade ut på naturen genom panoramafönstret. När det närmade sig kväll kom en taxi och hämtade upp oss och körde oss tillbaka till Inverness. Jag och Kristina satte oss på ett tåg till Aberdeen och Tilda åkte tillbaka till London. Det var en helt fantastisk helg. Naturen gör någon med en.

För två veckor sedan var jag i Torridon med min barndomskompis Tilda, hennes pojkvän och några av deras kompisar. Vi paddlade kajak och plockade ostron som skulle kokas till kvällsmaten.