Två dagar har gått på min semester. Två av fjorton och jag tycker redan att tiden går för fort. Imorse vaknade jag tidigt av att solens strålar fyllde sovrummet, utanför var himlen klarblå och vem kan egentligen somna om då, även fast klockan är 6.46. Jag svirade om och 7.35 infann jag mig på gymmet och genomförde ett spontant pass axlar. På vägen hem köpte jag liljor att pryda vardagsrummet med och ägg att koka till frukost.

12.15. Jag och Oscar beger oss till pappa för att spendera dagen vid poolen. När jag tänker efter var det nog en av mina första riktiga sol-och-bad-dagar i sommar. Sorgligt med tanke på att det är första augusti(!!) men fler soldagar ska det bli. Efter många timmar sol bestämde jag och oscar oss för att turist-dejta lite i vår egen stad. Det blev så mycket som minigolf inklusive en glasspaus.. Vad jag älskar den killen, du vet att du hittat the one när till och med minigolf är roligt att spela tillsammans.

19.30 och framåt väntar mat, potatis med sparris, bea och lövbiff(<333) och sen åker vi till några vänner och spenderar resten av våran dag där. Jag har konstaterat en sak idag, jag älskar ledighet

Med en träningsvärk i allt som går under kategorin ben har jag idag avverkat min näst sista arbetsdag innan jag går på semester. Ska bli så overkligt härligt och inte minst skönt att få vara ledig i två hela veckor, känns lyxigt. Vad som har hänt sedan sist jag skrev här är både mycket och lite. En båttur till Vinön med familjen, en hel del träning och massor av timmar jobb samt en middag på grappa med två härliga.

Strax väntar middag med mitt hjärta och därefter är planen att åka vidare mot lite festligheter och häng med härliga människor. puss hej

Om mindre än tre veckor befinner jag och min kärlek oss i Spanien för en vecka sol och bad. Men nackdelen med att längta framåt i tiden är att det som händer nu bara blir depåstopp i vardagen i riktning mot den längtan man känner.

Måndagen blev däremot inget vardagligt. Jag och min familj tillsammans med Oscar for till Stockholm. Vi vandrade på gator vi(jag) aldrig gått, köpte hamburgare i en saluhall som vi åt i en park samt besökte Gröna Lund i några timmar. X antal både timmar och åk senare begav vi oss, trötta men glada hem och tackade för en fantastisk dag.

Idag, tisdag, har varit en av mina(få sådana)helt lediga dagar. Min plan var till en början att träna och sedan ta det lugnt men när jag hittade en målarburk full med vit färg kunde jag inte låta bli. Många timmar senare hade både hatt-och skohyllan fått sig en make over. Jag var nöjd, mätt på kreativitet och full av energi när jag sent på eftermiddagen begav mig till gymmet.

Dagens spontanitet blev middag utomhus. Pannkakor, naturgodis och pepsi max tillsammans med min kärleken gjorde kvällen komplett. Vi bara var i flera timmar, drömde oss iväg till vår resa vi gör senare i sommar och skrattade tillsammans. Svårslaget må jag säga. Godnatt xo

En middag på Pinchos med några saknade vänner fyllde mig med energi och glädje. Vid tio avslutade vi och sa hejdå och jag hämtade min Oscar på jobbet. I bilen påväg hem mot lägenheten tog vi en spontan omväg och hamnade någonstans i Skogstorp. Vi gick, hand i hand, tittade och skrattade. Oscar visade även sitt barndomshem. Vi somnade sent den kvällen med jag lade mig med ett leende på läpparna. Jag var lycklig just där och då, så lycklig.

Tidigt imorse befann jag mig på gymmet redo för ett pass. Ben idag och ack vilken träningsvärk jag har redan, helt galet. Antar att det är ett gott tecken. Resterande dag spenderades på jobbet och därefter susade jag vidare till mamma för middag och umgänge tillsammans med pappa och sis. Min fina, älskade familj.

Knäppte även några selfies innan jobbet.

Min dag har bestått av en välbehövlig sovmorgon, 8 timmar arbete och balkonghäng med min kille. Vi firar dessutom hela 19 månader tillsammans idag, jag och min kärlek. Länge leve kärleken. <3

Våfflor, brieost, frallor, bär och scrambled eggs. Så började jag min morgon med Oscar på Elite imorse. Vardagslyx utan dess like skulle jag vilja säga. Kreativiteten inom mig fick träda fram i samma stund som jag insåg att halsontet börjar smyga sig tillbaka och jag fick ställa in dagens träningspass. Det fick bli både färgglatt och skissat.

Vi bestämde oss för att ta en promenad i kvällens ljus. Hand i hand runt stadens å varv.

Idag likt igår har präglas av halsont utan dess like. Både jag och O ligger hemma insjuknade i en rejäl förkylning. Serier står för underhållningen i hushållet och vi har precis påbörjat första säsongen av Homeland. Dieten är halstabletter, te och godis.

Fiskeutflykten i söndags är anhållen misstänkt ligga bakom insjuknandet.