London

The London dungeon
Kostade runt 35€/pers. och fanns nära London eye. Riktigt häftigt byggd och otroligt duktiga skådesspelare inne i spökhuset. Man gick tillsammans med en grupp genom spökhuset och på olika ställen hade de en liten "föreställning" om allt hemskt som hänt i Londons historia. Inte bara en gång som man blev skrämd där inne, haha.

BUCKINGHAM PALACE

WINTER WONDERLAND
Sista kvällen besökte vi Hyde park och winter wonderland, så otroligt mysigt med en massa julbelys, karuseller, musik, mycket folk, små stånd med god mat, drycker osv.
Julstämning fick man där!

Senare på kvällen mötte vi upp Martin (som vi träffade när vi var i Australien och som vi  blev bra vän med) och for på middag till en restaurang med supergod mat. Så roligt att träffas och vi hade en hel del att prata om sedan sist. ♡

Från hotellet!

En riktigt bra och rolig resa hade vi och ännu ett ställe att bocka av från våran "ställen att besöka-lista".

London

Vi är nu hemkommen efter några underbara dagar i London, jag och min älskade man!

I London hann vi med en hel del trots att vi bara var där i fem dagar, från 15-19 december.

Staden är ju så otroligt stor så vi har verkligen rusat fram och tillbaka till olika ställen för att se och uppleva så mycket som möjligt, haha.

Bilderna får tala för sig!

Vi bodde på Gracechurch street, city of london. Bra område som var lite lugnare om kvällen, man tog sig lätt fram med metro dit man ville och som var nära till London bridge, Tower bridge, skygarden och the Shard. (De två sistnämnda hann vi ej besöka men skulle gärna ha gjort det)

TOWER BRIDGE

DAG 2

Hann åka en hel del med metro. Vi skaffade Oyster card så fort vi hade landat på flygfältet som vi bara fyllde pengar på och kunde sedan åka hur mycket metro, tåg och buss vi ville. Jätte smidigt. När vi åkte hem igen fick vi pengarna som var kvar på kortet tillbaka.

OXFORD STREET ⬇

Åt supergod mat på Angus steak house.

DAG 3

BIG BEN
Som är under renovering och int så vacker med byggställningar varvet runt men ändå.. 😅

Brittisk glögg, inte helt i min smak.

Shopping på Westfield, otroligt stort och vackert köpcentrum med alla möjliga butiker. Allt från dyra märkesbutiker till billigare butiker. Och en hel del gott att äta. Vi hann inte änns en bråkdel av allt vi ville se på. ⬇

LONDON EYE

Kvällen avslutades med Lasagne på en mysig restaurang i Westminster.

Naturen, Sverige

Förra helgen spenderade vi tillsammans med lillasyster Minna & hennes Lasse i Kuittasjärvi som ligger i norra Sverige. Min fammo&faffa har en supermysig stuga där bland fjällen.

~ Vandring, bastubad, grillning, god mat, spel, mys, avkoppling beskriver resan ganska bra!

Fin utsikt från tuppen 😉

Vardag

Trevlig helg alla!

Fredagen till ära har jag varit ledig men har istället jobb imorgon och på söndag!
Har färdigt städat lägenheten och plockat undan alla sommarkläder och nu myser vi på soffan och ska äta chokladmousse som Daniel fixat 😊

Övrigt

Jaaa, en del har väl hänt sedan jag sist bloggade. Har varit från och till flera gånger om jag skall blogga eller inte så därför har den lämnat att stå.. Men nu tänkte jag bjuda på ett inlägg iaf när jag ändå har nattskift och ska försöka hållas vaken ännu några timmar.

Vår sommar i övrigt har varit riktigt bra även fast vädret inte visat sig från den bästa sidan. En hel del har vi hunnit med även fast det känns som att vi jobbat mest!

Nu har vi gått in i september och hösten är här, vilket också är mysigt när det blir mörkare, man tänder ljus och bara myser ner sig under en filt med en bra bok eller serie!

Som ni ser älskar jag att mysa ner mig under en filt, spelar ingen roll hur varmt det är eller vilken årstid det är för när jag lägger mig på soffan eller sängen måste jag bara ha en filt på mig..

(Tycker tydligen också om att använda snapchat filter, haha)

En annan rolig grej som hänt nu i september är att jag har bytt arbete. Efter att ha arbetat med dementa åldringar sedan jag blev färdig närvårdare för över två år sedan har jag nu börjat arbeta på barnavdelning. Riktigt intressant och lärorikt, barn är ju bara för gulliga! Ser framemot höstens jobb.

Vänner, Träning

En kväll denna vecka var jag cyklandes med Felicia ti Neste i det vackra vädret, 17km blev det! Riktigt trevligt var det att bara träffas och prata om allt möjligt, så länge sen sist ♡

Kvällen slutade dock inte på bästa vis för Felicia, hon tappade nämligen telefon när vi cykla och här ser ni resultatet.. 🙈

Övrigt

Bloggen lämnar lite åt sidan nu för tillfälle eftersom jag inte har så mycket intressant att blogga om.
Jobbar en del och när jag är ledig hänger jag med min Daniel. Vi handlar lite möbler och är på kaffe med vänner, typ.

1.6 flyttar vi till vår lägenhet i stan, då kanske jag har mera att blogga om.
Det blir ju sommar och sånt då också.. Ska vi hoppas 😁

Vi hörs när vi hörs.. Ha en fin helg!

Vänner, Naturen

Vappen firades hos oss med goda vänner och god mat. Perfekt!
Hade flera spel som vi hade tänkt spela men vi var så pratglada så vi hann aldrig! Vi måste ta en spelkväll en annan gång istället.. 😅

Första maj firade vi också med goda vänner ute vid Narssjön i Purmo. Blåsigt och kallt men riktigt roligt ändå. Vi gjorde smörgåsar i en brödgrill som vi hade över elden, grillade korv och drack kaffe & mjöd förstås!