Vänner, Träning

En kväll denna vecka var jag cyklandes med Felicia ti Neste i det vackra vädret, 17km blev det! Riktigt trevligt var det att bara träffas och prata om allt möjligt, så länge sen sist ♡

Kvällen slutade dock inte på bästa vis för Felicia, hon tappade nämligen telefon när vi cykla och här ser ni resultatet.. 🙈

Övrigt

Bloggen lämnar lite åt sidan nu för tillfälle eftersom jag inte har så mycket intressant att blogga om.
Jobbar en del och när jag är ledig hänger jag med min Daniel. Vi handlar lite möbler och är på kaffe med vänner, typ.

1.6 flyttar vi till vår lägenhet i stan, då kanske jag har mera att blogga om.
Det blir ju sommar och sånt då också.. Ska vi hoppas 😁

Vi hörs när vi hörs.. Ha en fin helg!

Vänner, Naturen

Vappen firades hos oss med goda vänner och god mat. Perfekt!
Hade flera spel som vi hade tänkt spela men vi var så pratglada så vi hann aldrig! Vi måste ta en spelkväll en annan gång istället.. 😅

Första maj firade vi också med goda vänner ute vid Narssjön i Purmo. Blåsigt och kallt men riktigt roligt ändå. Vi gjorde smörgåsar i en brödgrill som vi hade över elden, grillade korv och drack kaffe & mjöd förstås!

Hudvård

En sak som jag inte gillar med att bo här i Finland är kölden och den torra luften.
När vi kom hem från resan torkade min hud genast ut.. Under resans gång har jag aldrig behövt använda fuktighetskräm, vilket jag aldrig skulle klara mig utan här hemma under vintrarna! Speciellt händerna och ansiktet blir vääldigt torrt.

Jag hade också röda, kliande utslag i armvecken och under armarna innan resan som jag använde salva på hela tiden för att de skulle försvinna och direkt jag slutade smörja kom de tillbaka. Dessa utslag försvann efter kanske en vecka i värmen och har varit borta sen dess.

En annan sak som också hände när vi kom hem var att jag började tappa väldigt mycket hår?! Ingen skillnad vad jag gör så kommer det hår av mig hela tiden och som fastnar överallt.
Ock så fick jag en massa små röda prickar i ansiktet, mest i pannan som också kliar en del och som stör väldigt mycket...

Vet inte vad jag skall göra för att behålla min hy lika bra som den var dit borta i värmen. Kanske man borde flytta dit på heltid!

Högra benet har jag smort med salva och vänstra benet är som vanligt. Som ni ser är vänstra benet väldigt torr!!

Övrigt

Alltsååå!! Snart är det maj och det ser ut så här?! Glad blir man ju definitivt inte. Nu kunde jag gott åka tillbaka till värmen och solen..

Tur att vi har vinterdäck på ännu.

Trevlig helg alla!

Jag har varit ledig ännu denna vecka men skall på inskolning till Pedersheim nästa vecka. Skall bli skönt att börja jobba igen och få lite pengar istället för att bara slösa.
Daniel har jobbat igår och idag och efter att ha varit tillsammans dygnet runt i nästan 4 månader kändes det konstigt och ensamt när han skulle iväg till jobbet 8 timmar, haha.

Idag var jag på promenad med Victoria och vi har alltid lika mycket att prata om när vi träffas. En väldigt fin vän!

Annars så i påskhelgen hade våra familjer en "välkommen hem fest" åt oss på fredag när vi kom till Esse.

På lördag hängde vi med Annika, Felicia & Jemina + pojkvänner. Först på bio och se den nya fast and furious 8 och sedan en sväng till ABC på kaffe. Så roligt att äntligen träffas!

Nu ikväll har vi slipat och målat om en gammal hylla som vi skall ha som skohylla i vår lägenhet.

Lite finslipas och putsas så är den färdig!

Backpacking, Bali

Har lite bilder kvar från bali så här kommer sista inlägget.

Sista hela dagen i Bali åkte vi till padang padang beach på dagen för att simma & sola och på kvällen besökte vi berömda Uluwatu temple.
Stranden var helt okej med stora surfvågor  men sanden där var inte det bästa.

Uluwatu temple var däremot riktigt fint och vi besökte det vid solnedgången. Det var en massa andra turister där också och en hel del apor som bor där vi templen.
När solen gått ned åkte vi med vår chaufför tillbaka till hotellet och åt en god sista middag där.

Sista dagen packade vi och hängde det sista vid polen förrän det var dags att bege oss hem!

Uluwatu temple ⬇

Lite blandade bilder.

Vi måste ju utnyttja roomservicen när vi en gång hade ;)

Vi besökte också Kuta en kväll. Vi åt god mat där och besökte en berömd rooftopbar var man hade väldigt bra utsikt över Kuta.

Min fisk som älskar att vara i vattnet 🐳

Daniel vill inte lämna..

Backpacking, Bali

En kväll i Bali besökte vi kända Potato head för att äta middag där. Vi kom när det var solnedgång och det var så otroligt vackert. Himlen var magisk!
Maten var också riktigt god där och vi satt länge och bara pratade och tittade på folk.
Det var dock väldigt mycket folk där så det tog ett tag förrän vi fick några sittplatser.

Helt klart värt ett besök om man är i Bali.

Backpacking

Vi har landat på finsk mark!!!
Flygresan gick super och stoppet i Hong kong gick snabbt.

Kan inte förstå ännu att vi är hemma, elr vi har ju en tågresa ännu förrän vi är hemma hemma men ändå! Tre och en halv månad har vi varit borta och det har varit dom bästa månaderna lugnt.. Fast det har gått så snabbt.
Alla som funderar på att åka iväg på backpacking så gör det! Ni kommer inte att ångra det. Vi visste inte mycket när vi åkte iväg men vi har lärt oss så otroligt mycket om allt. Fått goda vänner, fått uppleva andra människors kultur, se en massa fint, gjort en massa häftiga saker och mycket mer. Vi har också märkt hur bra vi har det i Finland med allt!

Och att få resa tillsammans med sin bästa vän är det bästa. Vi har haft så roligt tillsammans jag & Daniel och jag är så glad att vi gjorde denna resa tillsammans. Allt har varit så mycket enklare med dig, när det inte gått som planerat har du funnits där med dina varma kramar och vi har klarat allt tillsammans. Älskar dig! ♡

Nu är det bara att vänja sig med kylan och vardagen med jobb och sånt ;) Fast de ska nog gå fint.. Och snart får vi träffa familj och vänner.. som vi väntat! 😍