Godmorgon!

Söndag idag och sista dagen på lovet. Tråkigt men sant! Detta lovet har gått ovanligt snabbt och känns som jag inte hunnit göra alls mycket. Tur att veckorna går snabbt och att det inte är länge till nästa lov.

Ska alldeles strax bege mig ut på en löprunda tillsammans med mamma, innan pappa kommer och hämta upp mig för lite övningskörning. Resten av dagen måste jag tyvärr spendera framför skolböckerna.. Suck!

Förresten idag när jag hade lite tid över passade jag på att göra en lite "lyxigare" frukost. Testade för första gången att göra en smoothie bowl. & gud så gott det blev! För ni som inte testat, gör det! Lovar ni kommer inte bli besvikna. Jag gjorde min smoothie på naturell yoghurt, banan & hallon/blåbär. Sen till topping tog jag lite av det jag hade hemma som chiafrö, blåbär, kokos m.m

Sa för ett tag sen att jag skulle lägga upp recept på mina goda bananvåfflor, som jag brukar göra till frukost.

Såhär kommer det:

Recept till 2-3 våfflor

1 banan
2st ägg
2 tsk fiberhusk
1 msk bakpulver

Mixa alla ingredienser i en mixer tills det blir till en jämn smet. Häll smeten i våffeljärnet, låt den sedan ligga där tills den får en gyllenbrun färg. Toppa med valfri topping (jag brukar ha Lindahl's laktosfria kvarg med smak av äppel/kanel & frysta hallon/blåbär), ät & njut!

En god samt nyttig frukost som går relativt snabbt att slänga ihop!

Hemkommen från mandeltårtan för en stund sen där jag mötte upp Ida & Engla för en lååång fika med massor av prat & mys. Var verkligen välbehövligt en eftermiddag som denna.
Just nu ligger jag i sängen och väntar på att maten ska blir klar. Senare kommer Amanda, Bella & Moa till mig, då ska vi kolla på så mycket bättre & äta massa gotte.

Godmorgon hjärtan!

Fredag igen och veckorna bara springer iväg.

Vaknade runt 9 tiden idag, gick upp ställde mig i köket och började steka bananpannkakor. Min absoluta favorit till frukost. Om en stund ska jag bege mig ut på en löprunda i parken så jag är hemma lagom tills mamma slutar jobbet. Sedan ska hon och jag åka ner till stan för en lunch på bakgården samt göra några ärenden. Eftermiddagen kommer sedan spenderas framför pluggböckerna, då jag måste få klart några uppgifter. Vid 6 tiden dra vi sedan upp till SCA för lite hockey. Krif tar emot Nybro.

Hoppas ni får en fin dag!

Idag är en sådan dag jag längtar tillbaka till värmen lite extra. En dag där regnet slår mot rutan och det ända man vill är att grotta ner sig under täcket tills det börjar gå mot ljusare tider igen. Hösten har aldrig varit någon favorit enligt mig, men jag vet vet att det är väldigt många som tycker om hösten och tycker att det är en mysig årstid.

Höstlov för min del denna veckan och jag har inget speciellt inplanerat förutom lite hockeytittande & myshäng med tjejerna. En lugn vecka utan massa måsten och plugg är verkligen välbehövligt. Vi har haft så himla mycket i skolan senaste tiden, det är knappt så man känt att tid för annat funnits där.
Vad händer idag då? Mestadels av dagen kommer spenderas i sängen med massa serietittande samt ska jag och mamma åka in till stan för veckohandling. Förresten måste tipsa er om en ny serie jag börjat titta på som heter Power. Väldigt bra & spännande om ni frågar mig, så tips!

Fredag och nio dagars ledighet framför mig, så galet skönt!
Dagen har bestått utav skola, efter det stack jag hem och la mig i soffan och här har jag legat sen dess. Senare ikväll kommer Elvira & Emma hem till mig för myskväll & massa gotte. En perfekt start på lovet!

Puss & kram

Godmorgon godingar!

Vaknade för ett tag sen och har precis slängt i mig lite frukost. Börjar inte förens tio idag då vi har eget arbete första lektionen, skönt om jag får säga det själv. Vad händer idag då? Som sagt skola vid 10 fram till halv 4. Sen hem käka och försöka få lite plugg gjort innan bilen rullar mot SCA för lite hockey.

Slänger in några härliga bilder från resan som ni ser ovan.

Hej finingar!
Ekat tomt här på bloggis några dagar nu, anledningen till detta är att våra dagar vi haft här har inte varit särskilt varierande.

Idag är sista riktiga dagen här, för imorgon åker vi hem redan vid lunch. Ska bli så tråkigt att lämna detta underbara ställe och att komma hem till kalla Sverige igen..

Nu: mot stranden för att ta tillvara på dem sista timmarna.

Hoppas ni har en bra fredag!

Sitter just nu i lobbyn och avnjuter några goda drinkar, men ska alldeles strax bege oss upp mot rummet. Solen tar verkligen på krafterna märker man.
Dagen har bestått av poolhäng samt har jag och Sarah varit på massage & ansiktsbehandling, vilket var såååå skönt!

Hoppas ni haft en bra måndag!

Nu är vi äntligen här! Landade klockan 4 inatt, sen tog vi buss från flygplatsen till hotellet som tog ca en timme.
Imorse ringde klockan vid nio och gissa om vi var trötta... Knappt sovit en blund. Iallafall efter vi stigit upp drog vi ner till frukosten. När vi ätit upp gick vi sedan ner till stranden och låg där resten av dagen. Mellan 30-33 grader har vi haft här idag. Så himla härligt!
Just nu sitter vi och äter middag på en mysig liten resturang, men vi ska snart dra oss upp mot rummet, och se vad resten av kvällen har att erbjuda.