Ikväll tog vi oss till Ben and Jerrys glassbar som ligger precis vid stranden. Helt sjuka glassar verkligen!

Nu har vi bokat flygbiljetter så att David kommer hit sista januari för att resa östkusten med mig, Sydney-Cairns. Är nog världens lyckligaste tjej som har möjligheten att få göra den här resan med sin pojkvän! Kommer skriva mer om exakt hur vi ska resa och vad vi ska göra när vi har bokat allt, är verkligen så himla taggad! Längtar ihjäl mig verkligen!

Idag har jag först jobbat och sen skyndade jag mig hem för att åka till Palm Beach som ligger längst upp i Manly. Vår kompis Emma är här som aupair och därför har hon bil o det är ju perfekt när man vill göra sånna här utflykter!

Palm Beach är alltså två stränder som ligger rygg mot rygg med varandra eller hur man ska uttrycka sig, men ni kan se det på bilderna. Det va otroligt vackert iallafall!

På kvällen har vi lagat kyckling och ris med terriyakisås och bara legat och degat. Imorgon är jag ledig igen så då ska vi förhoppningsvis på nya äventyr!

• SYDNEY

Lite härliga strandbilder från idag! Det har varit sjukt varmt och jag har varit ledig, kunde inte ha varit bättre.

Från Bondi Beach till Coogee Beach finns en 6 km lång strandpromenad/kustpromenad med helt otrolig utsikt. Det är en hel del utsiktsplatser längs vägen där man kan stanna och njuta av hur vackert det är. Så efter jobbet igår tog jag och Karin oss in till stan och vidare till Bondi. Vi gör alltid sånna här utflykter på söndagar för då kostar all kollektivtrafik endast $2,5, oavsett hur mycket du åker. Så i vanliga fall hade färja och bussar kostat ca $25 så därför försöker vi att alltid utnyttja söndagarna.

Här nedan kan ni se lite bilder från promenaden.

• SYDNEY

Igår tog jag och tjejerna med oss vår kompis Emma ut på en drinkrunda runt stan. Vi gick till fyra olika barer och beställde riktigt feta drinkar som ni kan se på bilderna. Jag började på topp med en drink i en kokosnöt!!!!! Sen avslutade vi på en klubb med en öl och dans. En riktigt bra kväll verkligen!

Nu ska jag iväg och jobba hela kvällen och efter det blir det tacomys med tjejerna. Madde är tillbaka i lägenheten en vecka innan hon åker hem till Sverige igen, kunde inte varit gladare!! Så det ska firas med tacos ikväll som sagt och kanske en finmiddag på nån restaurang imorgon!

Idag har jag varit ledig från jobbet så har försökt passat på att göra så mycket som möjligt. Började med att gå till stranden med Josefin med det blåste hur mycket som helst så de funkade verkligen inte att ligga där så istället tvättade vi och bara hängde hemma. När Karin slutade jobbet drog hon och jag till det svenska kafét här i Manly. Det låg på en mysig tvärgata och som ni ser på bilden hade dom enorma kanelbullar. Och även iskaffe med glass i. Världens bästa kafé helt enkelt.

Slänger även in ännu en bild från i söndags när vi turistade. Det är alltså Karin till vänster och Josefin i mitten. Mina klippor här i Australien!

Vi hittade mysigaste restaurangen i Bondi som gjorde riktigt feta hamburgare

Jag älskar att åka med färjan på kvällen, allt är så vackert då. Operahuset är upptänt och även Harbour Bridge. Josefin tog den här perfekta bilder igår.

Fick sluta tidigare idag eftersom jag har jobbat livet ur mig den här veckan och min chef tyckte synd om mig så då tog jag och tjejerna färjan över till Sydney, turistade lite och nu har vi hamnat på ett café i Bondi. Vi har längtat ihjäl oss efter att bara kunna sitta med en enorm kopp kaffe framför oss utan stress och fika. Prata om livet och chilla liksom. Så det känns fantastiskt, kaffe har aldrig smakat så gott!

Vi tänker avsluta den här perfekta söndagen med sushi och häng i Bondi. Imorgon väntar mer jobb och förhoppningsvis lite strandhäng.