VI ÄR HEMMA!

Igår kom vi hem igen efter vår fantastiska resa, så mysigt har det varit bara jag & F 💕 dessvärre hängde inte våra väskor med i Frankfurt men igårkväll vid 20 ringde dom och sa att dom levereras hem till dörren mellan 10-5 (bra tidsspann🙄) idag. SÅ LYCKLIG. Även om jag misstänkte att dom nog skulle dyka upp hyfsat snart blir man ändå lite nojig, allt vi har handlat till oss och familjen ligger ju i dom väskorna.

Nu ska jag alldeles strax hoppa i ridkläderna och åka till hästarna ❤️❤️❤️❤️❤️

Las Vegas var ju lika fantastiskt och härligt som jag minns det, dock lite kallare denna gången. Men vi hade verkligen underbara dagar i Vegas, åt god mat, ushoppa, bada i poolen, sola, red westerhästar i solnedgången, var på skjutbana.

💕🇺🇸💕

Två dagar i Mesa var tyvärr allt vi hann med under denna resa, imorgon förmiddag rullar vi vidare mot LAS VEGAS! Så efter en mysig thanksgiving idag är det nu dags att sova så vi orkar med 5 timmars körning imorgon.

God natt

Två dagar i Disneyparkerna är nu över och vi är helt slut. Varit två roliga och långa dagar, hade varit intressant å ha stegräknare på sig dessa dagar. 😉

Nu ska jag alldeles strax sova för imorgon har vi lite över 6 timmars körning till Phoenix och mina värdföräldrar som vi ska fira Thankgiving med.

Vi hade en hel LA dag planerad i lördags, vi började med att köra till Griffith Observatory för att få en fin utsikt av LA och Hollywood skylten. Fick en liten promenad från bilen också innan vi var framme, tog en liten fika vid observatoriet innan vi körde vidare mot Beverly Hills, gick bort till skylten men blev inte mer än så, var så tråkigt runt omkring då dom höll på att bygga om en massa, vi körde sen vidare till Hollywood Blvd, jag har varit där förr men var mest för att Fredrik skulle få se det, och det är verkligen inget speciellt. Kanske ett par hundra meter av ”Hollywood” glam.. och ett köpcentrum som är det mest spännande. Men nu har han sett det och vi behöver aldrig åka dit igen 😊 haha, vi avsluta med middag på Hard rock Café innan vi körde tillbaka för en sista natt i Venice.

Söndagmorgon checka vi ut från hotellet och körde till närmsta Ihop för frukost. Sen satt vi kurs mot Anaheim och var framme där strax efter lunch. Fick lämnat av våra väskor och spendera sen ett par timmar på en outlet bara 10 min från hotellet. Gjorde riktiga fynd bland annat på Levis & Tommy Hilfiger.
Vid 4 fick vi checka in på hotellet och sen blev det nån timme vid poolen och vi avsluta med middag & drinks på Cheesecake Factory.

Fredagen spendera vi på Universal Studios, ännu en härlig och fantastisk dag med fint väder och våra ”front in Line” pass var Såå värda varenda krona, verkligen tips om ni planerar att åka dit.

Så härligt att vara tillbaka i USA igen, känns verkligen som mitt andra hemland 🇺🇸❤️

Efter att vi hämtat upp bilen begav vi oss mot vårt hotell i Venice beach

Första middagen blev på Cheesecake Factory och min pasta var ENORM!

Härlig utsikt från vårt hotell

Bilen ❤️❤️

I torsdags var det ju vår riktiga första dag här, tog ca en timmes promenad från vårt hotell längst med havet ner till Santa Monica. Gick längst piren och åt sedan lunch på Bubba Gump.

Thord street promenaden blev nästa stopp innan vi tog en taxi tillbaka till hotellet. På kvällen begav vi oss till Staples center för att kolla på ishockey, önskemål från Fredrik.

Första bildregnet från denna resa, har verkligen inte haft tid eller ork då det har varit full rulle varje dag sedan vi kom hit. Men kommer fler, nu måste jag sova, ögonen går i kors här på mig.

Vi har det iallafall helt fantastiskt 💑💕

Är just nu i Frankfurt as we speak, sitter ombord på flyget som ska ta oss till LOS ANGELES 🇺🇸 flygtiden är beräknad till 11 h & 20 min.. så ungefär vid 22-tiden ikväll är vi väl framme. Och då är kl 13.00 hos oss, vi ska hämta ut bilen och sen ska vi köra mot vårt hotell som ligger i Santa Monica. Har filmat en del med GoPro kameran så hoppas kunna klippa ihop några filmer från denna resan!!

Vi hörs på andra sidan, fly safe 🔜✈️🇺🇸

Asså NU är det nära, vi åker i övermorgon!! Om 48h är vi påväg mot Los Angeles. Idag har det varit en riktig spoil myself kinda Day. Var hos min frisör imorse och fixa håret, så nöjd! Sen blev det lunch med mamma, Fredrik, Jonathan & svärmor. Nu är jag och fixar mina händer och fötter semesterfina 💁🏼 verkligen första gången jag fixar mig såhär inför en semester, Fredrik pusha på mig, tyckte jag kunde unna mig själv detta. ❤️

Ikväll åker jag till stallet och imorgon blir det tidig morgon i stallet för att fixa med det sista & sen blir det hem och packa innan vi åker på onsdag 04.00

Hello, en månad har nästan gått sedan sist och look - I'm still alive. Himla mycket som har hänt och en av de största var väl ändå att mina amerikanska föräldrar har varit på Sverige besök. För er som inte vet så för 7 (!!) år sedan så bodde jag i USA som utbytesstudent och jag har haft regelbunden kontakt med mina föräldrar och nu har dom alltså varit här. Dom stannade i fem dagar och vi hann med en hel del, var roligt att få ha dom här och kändes helt sjukt att det har gått 5 år sedan vi senast träffades. Men nu blir det inte lika länge tills nästa gång, för jag och F ska ju faktiskt besöka dom ett par dagar när vi ska till USA och fira Thanksgiving hos dom. :)