Träning & hälsa , Vardag

Nu är jag hemkommen från gymmet sedan någon timme tillbaka och har fått i mig lite lunch i magen. Är superglad för jag fick äntligen till ett bra ryggpass idag efter ett par riktigt sega pass. Det var längesedan det kändes såhär bra när jag tränat just rygg, så det var en riktigt härlig känsla. Ryggpassen har tidigare varit min favorit men den senaste tiden har jag haft både dålig styrka och fokus men idag var det tillbaka! 💪🏼 Hann med många övningar och reps med hyfsad styrka. Får hoppas att det fortsätter så!

Resterande del av dagen ska jag gå ner med lite tvätt och fixa i mitt rum. Ska även laga mat till familjen (och mig förstås) då min bror har säsongens första hockeymatch ikväll. Mina föräldrar firar även bröllopsdag idag. Stort grattis! Vi har tänkt att fira det lite mer till helgen eftersom att det bara är jag som är ledig, så det blir mysigt. Det är även bara en vecka kvar till skolan börjar... Helt sjukt att 10 Veckors sommarlov har gått men av någon anledning ser jag ändå fram emot hösten, rutiner och nya utmaningar. Ha en fortsatt bra tisdag. <3

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Kost, Träning & hälsa , Vardag

Sådärja! Då var veckans foodprepp klar. Det blev tio lådor idag och jag är supernöjd som vanligt! Det känns alltid lika bra att ha mat klar inför veckan. Då har man en sak mindre att tänka på. Denna vecka blev det Bbq pulled chicken (som jag för övrigt är väldigt taggad på att prova) med ris och broccoli samt min favorit kikärtsgryta med ris och broccoli.

Halsen är bättre idag och jag ska strax bege mig till gymmet för att benpass med Tessan. Ska bli ruggigt kul! Större delen av dagen har spenderats med att laga mat så nu är det dags för mig att komma ut lite. Dock har jag verkligen börjat gilla att laga mat så egentligen gör det mig ingenting. Vi hörs senare!

Likes

Comments

Träning & hälsa , Vardag

Måndag- Axlar + Ben
Tisdag- Rygg + 45 min spinning
Onsdag- vilodag
Torsdag- Ben + Core pulse
Fredag- Axlar+ triceps + 20 min cardio
Lördag- Core pulse + Body Balance
Söndag- vilodag

Vecka 32 börjar gå mot sitt slut och det är dags för min söndagssumering. En bra träningsvecka men i slutet av veckan började det märkas att jag har lagt lite extra krut på träningen i sommar. Därav fick det bli två vilodagar denna vecka, då jag vill känna att jag kan ge allt under varje pass! Att göra något halvdant är inte min grej och att vila en extra dag är då något jag gärna prioriterar för att nå min maximala kapacitet.

Målet för denna vecka var att behålla mitt mående, vilket jag har gjort! Det enda passet som inte kändes särskilt kul var passet igår lördag, just av den anledningen att jag var helt slut. Jag ser fram emot en ny vecka, med massor av energi efter mycket mat och vilodag idag. Det är även den sista veckan av denna träningssplit. Sedan är det dags att sätta upp nya mål till hösten!

Jag är överlag nöjd över hur min träning ser ut för tillfället och jag tror att jag kommer att behålla det som det är i några veckor till. Det jag kommer att lägga extra krut på denna vecka är styrketräningen. Denna vecka körde jag lite väl många gruppass att orken/styrkan nere på gymmet inte riktigt fanns där. Annars kommer jag nog köra på som vanligt. Mängden mat har känts bra även denna vecka. Har ätit extra när jag känt att jag behövt mer energi och förhoppningsvis har det räckt. Dock har jag känt mig lite vattning och upplåst vissa dagar men det är bara en känsla som brukar släppa när jag vaknar igen på morgonen! Det ska ändå bli kul att göra en lite större träningssumering nästa vecka för att se hur kroppen har svarat på all extra mat samt hårdare och striktare träning och jag är mer än redo att gå vidare i min träning! 💗

Med det sagt tackar jag vecka 32 och går och lägger mig för att ladda upp inför min sista och förhoppningsvis bästa sommarlovsvecka!

Likes

Comments

Kost, Recensioner

Jag har inte provat överdrivet många proteinpulver i mina dagar! Tänkte ändå göra en liten topp 3 lista då jag har fått några nya favoriter efter att ha bunkrat upp lagret lite!

1. Tyngre Kärleksmums. Förstaplatsen tar Tyngres kärleksmums! Helt ärligt tyckte jag inte att denna var någon höjdare första tuggan. Nu är jag däremot helt fast! Använder den varje dag i gröt, kasein chokladbollsröra, proteinpudding, i yoghurt, ja! Helt enkelt lite överallt- hela tiden. Jag tycker att den är som godast tillsammans med havregryn. Men den fungerar lika bra att äta som pudding med goda tillbehör! Len och krämig, perfekt smak av choklad och ett otroligt bra alternativ för den som vill ha ett användbart proteinpulver!

2. Star Nutrition Mint Choklad. Jag har tidigare gjort en recension på denna och smakmässigt är detta helt klart min favorit! Varför den kommer på andra plats är för att den inte är lika användar som tyngres Kärleksmums. Det vill säga att jag använder kärleksmums till fler saker men som pudding är detta det bästa proteinpulvret jag vet! Smakar som en lyxig dessert.

3. Body Science Vanilla Ice Cream. Det här var faktiskt mitt första Casein! Supergod, len och krämig vaniljsmak. Ett väldigt användbart casein även denna. Jag brukar främst ha det till proteinpannkakor men den fungerar minst lika bra till gröt, att äta som den är (pudding) eller servera som ett bättre alternativ till vaniljsås! Tycker att Body Science har väldigt goda proteinpulver överlag så det är verkligen att rekommendera. Priset är även bättre än många andra kosttillskott!

Likes

Comments

Kost, Träning & hälsa , Tankar och funderingar

Idag vaknade jag med ont i halsen och en kropp som bultade. Jag vet inte om jag skulle säga att det är träningsvärk, utan mer en kropp som är trött och skriker efter vila. Så det är det jag tänker göra idag. Vila! Ibland är det svårt att göra det. Absolut inte för att jag får ångest eller liknande, utan för att jag är målmedveten. Jag vill så otroligt mycket och pressar mig kanske lite för hårt vissa stunder, för att jag är så inne i mina mål. ​​​​Men Ibland måste man faktiskt vila också, för att kroppen behöver det även fast huvudet inte vill!

Jag måste även komma ihåg vad mina mål är! Mitt mål är i dagsläget inte att stå på scen eller liknande, vilket innebär att jag faktiskt SKA och har möjlighet att lyssna på mig själv och min kropp. Jag måste inte träna, jag måste inte äta bra, det är något jag väljer att göra för att jag brinner för det. Jag gör det varje dag för min egen skull! Jag tränar för att det är mitt största intresse, för att jag älskar det mer än någonting annat, för att jag vill blir bättre, starkare. Jag tränar för att bygga muskler och för att skapa en hållbar livstil men för att den ska vara hållbar måste jag lyssna på kroppen.

Det här är
min resa, vilket jag för varje dag som går börjar förstå mer och mer! Jag tävlar inte med någon annan än just mig själv och att vila är minst lika viktigt för att jag ska nå mina mål. För att kroppen ska hinna återhämta sig så att jag ska orka prestera på gymmet 5-6 gånger i veckan precis som jag vill.

Jag tror att det handlar om det också. Att jag redan tränar så pass mycket att en extra vilodag känns konstigt att ta för att jag är van att vara på gymmet, som på riktigt känns som mitt andra hem. Vilket är en underbar känsla! Men måste även jobba med att ta en extra vilodag här och där för att det kommer faktiskt endast att gynna mig och min kropp ibland. Det betyder inte att mina resultat kommer att försämras för att jag väljer att träna 5 eller 6 gånger i veckan! Det jag gör är redan bra nog och det får man inte glömma bort. Det är okej att ge sig själv en klapp på axeln. Att det är välbehövligt att vila för att jag ska orka i längden. Täning är inget jag vill hålla på i en period av mitt liv, utan det ÄR en livsstil, min livstil! som jag älskar och ska behålla för evigt. ❤️

Något jag även har tänkt på är att vila inte är något man måste förtjäna. Det måste inte finnas någon anledning till att man vill vila. Jag ska kunna vila när jag vill! För som sagt träning ska inte vara ett måste, utan endast något man mår bra av. Är det inte så är det något som är fel och bör ses över. Bara en tanke som är otroligt viktig att komma ihåg!
Ta hand om er!

​Dagens frukostmys

Likes

Comments

Träning & hälsa , Vardag

Äntligen lördag! Jag startade min dag med två timmars lördagsträning bestående av ett Core Pulse pass, samt ett Body Balance pass. Riktigt roligt men om jag ska vara ärlig var det riktigt tungt idag, efter en vecka av hård träning. Jag är ändå glad över att jag tog mig dit! Det är dessa krigarpass som kommer att göra mig lite starkare för varje gång. Dessutom är känslan efteråt oslagbar och en dusch senare samt lite påfyllning av (massor) med mat är man som en ny människa igen. Jag lever verkligen för detta! 😍🙈

Om någon timme eller två ska jag bege mig mot mina kusiner där det vankas pizzakväll och lördagsmys. Bortskämd är vad jag är! Hoppas att ni får en lika bra lördagskväll som jag ska ha! 💕

Likes

Comments