En ny dag som ska spenderas i solen vid poolen och havet.

Igår var det lite mulet och blåsigt väder, men fortfarande supervarmt. Eftersom vi kom till hotellet så sent var vi lite sega, så efter lunch hade vi ett möte med en researrangör och sen blev vi så trötta att vi behövde ta en powernap.

Med researrangören bokade vi 4 aktiviteter som vi ska göra under våra två veckor här. Då det är ett såpass spännande och aktivitetsrikt land, vill vi passa på att upptäcka så mycket som möjligt och inte bara ligga på hotellet hela tiden.

Vi bokade i allafall vår första aktivitet lör-sön som är en resa till staden Kandy där vi ska få se staden, kolla elefanter, kryddgårdar och te odlingar. Vi kommer stanna över där i 1 natt för att nästa dag få upptäcka vattenfallen i staden Nuvara Eliya.
Därefter blir det två dagar ledigt och sen ska vi under en dagstur besöka en nationalpark med ett safari i. Sen blir det ytterligare två dagar ledigt och tillsist ska vi ta oss till Kosgoda för att titta på vilda sköldpaddor. Det kommer bli mycket spännande och kul att få uppleva en helt annan kultur, miljö och aktiviteter som man inte är van vid.

Efter 15h resa är vi äntligen framme!!!

Gud så härligt det var när man gick ut ur planet och möttes av den varma tropiska värmen! Vi landade kl 2 lokal tid och temperaturen var hela 30 grader!!!

Flygresan gick toppen, kändes inte så långt då vi hade mycket att underhålla oss med. I flygplanet fanns det nämligen en tv i varje stol där man kunde spela spel, kolla film eller serier, lyssna på musik och ladda telefonen. Så sysselsatt var man hela tiden;)
Efter vi landat var vi tvungna att gå igenom imigration innan vi kunde hämta ut bagaget. Transfern gick också snabbt, så roligt att lyssna på taxichauffören som pratade engelska med indisk brytning.

När vi äntligen var framme på hotellet var kl 4 och det var dags att sova. Det blev inte så många timmars sömn eftersom klockan stod på 9 i morse för att vi skulle hinna äta frukost. Nu är kl halv 12 och vi ligger på rummet och vilar lite innan vi ska ta på oss badkläder och dra oss ned till poolen och havet!

Arlanda för andra gången denna vecka då!
Klockan stod på 4:00 och det var inte det lättaste att gå upp. Nu sitter vi och äter lite frukost och väntar på att vi ska få boarda. Sen har vi bara en resa på 13h framför oss, tjohoo!:)) Blir ett byte sen är vi framme i Sri Lanka! Vi landar 1:45 lokal tid sen har vi en bit i bilresa, det blir en lång dag. Men det kommer bli så skönt när vi väl är framme, äntligen lite sol och värme!

Nu ska vi bege oss till gaten, vi hörs när vi är framme.

God eftermiddag!

Efter en jobbig och tung gårdag känns det bättre idag. Jag håller på att packa det sista inför morgondagen. Hatar att packa, känns alltid som om man glömmer något. Fick även ett roligt samtal från mitt jobb i förmiddags, där jag skulle åka in och skriva på papper för ett fortsatt vikariat, superkul! Nu har jag ett jobb att komma hem till.

Nu måste jag skriva ut alla viktiga papper vi ska ha med oss, packa och städa klart. Måste även se till så att passet och visumet är med. Sen blir det nog en lugn kväll med senaste avsnittet av Game of Thrones. Får bli en relativt tidig kväll eftersom klockan står på 4:00 i morgon bitti.

Vi hörs i morgon på flygplatsen!!!

Dagen är kommen, dagen vi måste säga hejdå och vänta ett år innan vi ses igen.

Usch denna dag har varit superjobbig. Startade dagen vid 8:30 och åt lite frukost, åkte sedan in till lägenheten och städade ur all skräp och smuts. Åkte hem till lunch och sen har eftermiddagen bestått av att hjälpa Isabell packa det sista. Inte det lättaste att få ihop en väska med kläder som ska vara med under ett helt år. När vi var klara var det dags att bege sig till Arlanda, usch har nog aldrig varit så jobbigt att åka dit:(

Väl framme vid hotellet hon skulle sova på i natt blev det lite kvällsfika och information. Efteråt kom det jobbiga hejdå't och vi stod och kramades och grät.

Nu sitter jag i bilen påväg hem, är supertrött och vill bara sova.

(Som present gav jag henne fotoremsor med bilder på hela familjen så att hon inte glömmer oss;)

Nu har jag avslutat mitt sista pass för denna sommar, äntligen lite semester!

Väl hemma måste jag fortsätta med packningen inför Sri Lanka på onsdag. Det börjar dra ihop sig, i morgon lämnar vi av min syster vid flygplatsen och snart åker jag. Det är lite att fixa, papper att skriva ut, kläder att tvätta och packa. Måste även åka och växla lite pengar!

För övrigt blir det en lugn kväll, ska njuta av min ledighet och sällskapet av min syster innan hon åker.

...vilket betyder jobb för min del. Har lite rast just nu och väntar på att jag ska få sluta vid 21:20. Har inte hunnit med att göra någonting idag, men så är det ibland. Får ta nya tag i morgon!

Efter jobbet blir det direkt hem till sängen och sova. Ett tidig jobbpass står på schemat.

I brist på intressanta bilder för dagen, får det bli några bilder från en bättre kväll och godare mat (kan bero på att jag är hungrig och att det bara serverades kalvsylta till middag:(

...Kan man säga, men jag ska jobba helg så för mig är det inget speciellt.

Idag har jag jobbat dag, direkt efter jobbet åkte jag in till lägenheten och hjälpte till. Blev ingen njutning i solen tyvärr. Kom hem till god grillad mat och nu är jag precis hemkommen från sjön, där jag och familjen tog ett kvällsdopp. Superkallt men ändå skönt, man känner sig alltid så ren efteråt.

Nu ska jag kolla på en film och sen sova

Godnatt!

En morgonpromenad i skogen

Idag har jag inte gjort något speciellt, var och inhandlade lite underkläder och en datorväska till resan. Hämtade min systers kompisar vid tågstation och sedan åkte till lägenheten för att hjälpa till med renoveringen.

Snart blir det dags att åka hem och vila inför ett nytt arbetspass i morgon bitti!

Efter en lugn dag var det dags att träffa släkten igen för en kräftskiva på magasinet. Blev gott bröd till förrätt, kräftor och sen cheesecake till efterrätt.

Imorgon väntas ännu en ledig dag som ska spenderas i längenheten.