// skjorta och jeans från Zara // väska Michael Kors // solisar SIX //

Dagens klädval. Classy, ljust, enkelt och snyggt.

Nu har vi precis kommit hem från en vända på stan och en båttur på floden som rinner genom Sevilla. Nu ska vi ha lektion och ikväll blir det myskväll i sängen. Imorgon är vår sista dag här och det har gått så galet fort men samtidigt längtar jag hem till Ludvig. ❤️

Huuuur fina är inte mina nya solisar från SIX? Köpte de igår här i Spanien and I Love them. De är exakt i den modell som jag letat efter. Till en början ville jag helst ha svarta men köpte ändå dessa med marmorliknande mönster i svart och vitt. Dock känner jag att ju mer jag använder dessa desto snyggare tycker jag att de är. Är verkligen helnöjd med att jag köpte dessa istället för ett par svarta.

Gårkvällens sena middag mellan 22-00. Mysigt men liiiite trött var jag allt haha, och alldeles för hungrig. Min mat såg inte lika aptitlig ut så jag fotade Signes krämiga pasta med räkor istället. Restaurangen var i sig otroligt liten, men väldigt mysig och med jättebra servitörer. Maten var också oerhört god. Är inte överdrivet förtjust i italienskt egentligen men detta var verkligen svingott.

// ännu mer snygga plagg ur provrummen idag //

Hej kärisar. Idag har vi haft fritid hela dagen som vi fått disponera hur vi vill. Vi var ute igår kväll så det var väldigt passande med en lugn och lite mer slöare dag.

Vi vilade hela förmiddagen, åt lunch och sedan gjorde vi en kursuppgift som vi fått här nere. Mot eftermiddagen traskade vi in till stan och shoppingkvarteren precis som igår och är nu tillbaka på hotellrummet.

Ikväll blir det sen middag runt 22-23 tiden och sedan ska vi ut igen haha.

Hoppas ni mår tipptopp, puss /J.

Var bara tvungen att göra ett eget inlägg om detta häftiga ställe. Sevillas utsiktsplats aka Sevillas egna "Empire State" eller Eiffeltorn haha. Las Setas heter detta ställe och det betyder svamparna. Byggnaden är nämligen just svampar, eller ja det ser ut som jättestora svampar. Dessa kan man alltså åka upp i för ynka €3 (i det priset ingick även en drink haha) och gå längs hela vägen och titta på utsikten, läsa om speciella platser osv.

Tyvärr var det lite dimmigt och kallt när vi åkte upp igår men det var ändå väldigt häftigt och en kul grej att ha gjort när man ändå är här.

Resultatet från dagens shopping inne i en gigantisk sminkbutik. Hann knappt med då vi inte hade tid att gå där inne hur länge som helst men förhoppningsvis kommer vi gå tillbaka fler gånger under veckan.

Idag köpte jag i alla fall lösfransar från Eyelure, ett solpuder/bronzer samt ett läppenna från Makeup Revolution, en suuuuperglittrig guldig ögonskugga från något märke jag inte kände igen (?) och sedan en beauty blender från märket D-Makeup. Helnöjd med mina kap då allt var mycket billigare än hemma i Sverige.

Ikväll ska vi dessutom ut så ska bli så kul att göra sig i ordning med massa nytt 😍

fotar outfitbilder med kameran varje dag här så denna outfit kommer ni få se mer och bättre bilder på när jag är hemma igen.

Hej allihopa!

Wow, vilken dag det har varit idag. Helt amazing. Vädret har varit på vår sida och det gör mig så så så glad. Vi har besökt Las Setas som är ett utsiktstorn här i Sevilla (fantastisk view) och sedan har vi även besökt katedralen som är världens andra största katedral. Den var verkligen så maffig och så fin. Riktigt häftigt att få uppleva alla dessa olika grejer.

Efter en god lunch ute påbörjade vi sedan en hel eftermiddag fylld av shopping. Vi har varit i kosmetikbutiker, på Zara, på Mango, på NYX osv. Äntligen har jag fått shoppa lite haha.

Lite av allt fint som jag hittade inne på Zara. Vad som följde med hem får ni se senare.

Hallå på er.

Slänger in lite bilder från dagen som gått. Som ni ser har vädret inte alls varit på vår sida men vi hoppas på att det blir bättre imorgon. Idag har vi i alla fall hunnit med att besöka Plaza De Espana där det verkligen var SÅ fint. Floden i Sevilla rinner igenom slotten och byggnaderna där så det smälte samman så himla läckert.

Vi har också hunnit med en del annat och nu håller vi på att laga middag. Erikas specialpasta med curry, bacon och äpple står på menyn och det ska bli oerhört spännande att få smaka haha. Till det blir det givetvis rosévin, lite bröd, tapas och goda ostar as usual.

Vad kvällen har att erbjuda kommer vi väl att ta reda på så småningom. Puss till er, hoppas ni mår tipptopp! 💋

Godmorgon på er.

Här är vädret lite sämre idag men vi försöker att inte tänka på det så mycket. Idag ser jag istället fram emot lite shopping. Vi upptäckte igår att vi bor precis vid shoppinggatan där El Corte Inglés, Zara, NYX, Springfield, H&M, Michael Kors mm ligger. Så nice.

Dagen igår förresten fortsatte med sightseeing på en "Hop On-Hop Off buss" vilket var så kul. Solen värmde hela tiden och vinden blåste i håret samtidigt som vi fick upptäcka och lära känna staden lite. Runt 17 tog vi oss till Real Betis FC's hemmaarena för en guidad visning och fortsatte sedan hem för att byta om inför kvällens middag. Vi åt tapas på världens mysigaste restaurang igår, dit kommer vi definitivt att gå fler kvällar. Sedan fortsatte kvällen med några glas vin och några goda drinkar haha... vi rundade av runt 1-tiden haha för att inte vara för trötta idag.