​Vi åt ju som sagt middag i Cavtat igår. Vi hamnade på en mysig restaurang som heter Posejdon som ligger nära vattnet så utsikten kunde man inte klaga på. Jag åt pannkakor för att ja inte var så speciellt hungrig och kan nästan helt säkert säga att det var dom godaste pannkakorna jag ätit på länge! Dom andra åt lite mer matigare mat och dom tyckte också att det var väldigt gott. Det var även vår sista middag ute för vi tänkte köpa med pizza ikväll, som dessutom är vår sista här i Kroatien! Längtar faktiskt hem nu, även fast skolan börjar på onsdag, något jag längtar mindre till dock..

​Igår var vi som jag tidigare skrev till en liten ort i närheten, Cavtat. En himla mysig plats vid vattnet med en stor hamn och massvis med restauranger. Vi åkte dit vid 5 ungefär och åt då middag där. Sedan gick vi runt lite och kollade på dom stora lyxbåtarna som låg där, alltså verkligen drömbåtar, och sedan åkte vi hem igen. Vi stannade dock två gånger på vägen för att ta kort på den fina solnedgången. Vi gjorde som sagt som vanligt, bara tog det lugnt och gjorde inte så speciellt mycket haha. Men som sagt ett jättefint ställe som verkligen är värt att besöka om man är i närheten!

3 random selfies jag tog idag vid poolen :)

Hejsan! Att jag inte bloggat något om gårdagen beror på att det verkligen inte fanns någonting att skriva. Det enda vi gjorde var att vara hemma vid poolen och chilla haha. Det är också vad jag gjort hittills idag, bara legat vid poolen. Resten av familjen förutom jag och Oscar var till stranden en sväng men vi kände väl inte att vi orkade det riktigt så vi stannade hemma istället. Nu snart ska vi åka iväg till en liten by eller ort utanför Srebreno där vi bor (tror jag iallafall hehe). Så blir väl kanske ett inlägg om det senare ikväll, annars hörs vi imorgon! Puss <3

Kvällens middag åt vi på en liten restaurang som jag tror heter Zupaho. Den ligger på vägen mellan vår lägenhet och stranden så det blev perfekt att stanna där och äta när vi var påväg hem igen! Jag åt kyckling och pommes som ni kanske ser och det var verkligen supergott. Tror inte heller att detta var vårat sista besök på det här ställe under den här resan för hela familjen var nöjd, vilket inte händer jätteofta haha!

Idag har det inte hänt så jättemycket. På förmiddagen var vi bara hemma vid lägenheten för det var ganska blåsigt och "kallt" så då kändes det inte så lockande att gå ner till stranden. Men efter lunch blev det bättre väder och vi gick ner dit. Det var inte alls lika varmt som för någon dag sedan, varken i luften eller vattnet. Så istället för att sola och bada så gick jag och pappa runt lite vid stranden och på någon liten väg, och sen satt jag bara och lyssnade på musik i solen vilket också var väldigt härligt! En inte så händelserik men skön dag helt enkelt.

Runt kanske 4 igår åkte vi in till Dubrovnik igen men denna gång till den nyare delen. Det var tänkt att vi skulle hitta ett köpcentrum för att kunna shoppa lite, men det som fanns var knappt något så det lev inte mycket med det. Istället åkte vi ner till hamnen för att leta upp något ställe att äta middag på och hittade till slut en jättemysig restaurang som låg nästan precis vid vattnet. Maten var verkligen supergod även om det var sämst ljus där inne så gick inte att ta några bra bilder tyvärr. När vi satt och väntade på maten så såg man hur solen gick ner så var ju tvungen att springa ut för att ta några bilder. Så himla fint!

Igår så tog vi bilen till den gamla delen av Dubrovnik. Det är verkligen en jättemysig stadsdel med så många fina gamla byggnader. Dock var det väldigt mycket folk eftersom det är den här tiden på året som det är mest turister där och många vill besöka de. Vi gick mest runt och kollade, gick in i några småbutiker och satte oss vid en liten servering för att svalka oss i skuggan med läsk. Vi hittade en liten butik med massor av julpynt och julmusik i en liten gränd som var hur mysig som helst, så vi köpte med oss lite grejer därifrån och gick även där ifrån med lite julkänsla även fast det var augusti och 30 grader varmt haha. Vägen till Dubrovnik var också helt otrolig då vägen gick på ett berg precis vid havet så utsikten var fantastisk!

Hej på er! Igår började vi dagen med att gå till stranden och kolla hur det såg ut där. Det skulle vara en promenad som tog en kvart men det det betydligt längre tid då det var helt sjukt varmt ute. Så när vi kom ner till stranden så hoppade även jag ner i vattnet direkt och måste säga att det var ganska skönt faktiskt även om jag inte gillar att bada särskilt mycket. Vi var där nere ett tag innan vi gick och köpte oss en varsin glass och gick hemåt igen. Väl hemma lagade vi lite enkel lunch och sedan var vi bara vid poolen. När det var dags för middag så gick jag och pappa ner till en liten pizzeria bara en gata bort och köpte med oss mat hem till resten av familjen, som vi satt på vår lilla uteplats under vinrakorna och åt, så mysigt!! Resten av kvällen gjorde vi inte mycket alls, bara tog det lugnt som vanligt haha! Hoppas ni har det bra hemma i Sverige även om vädret inte verkar jätteroligt <3

​Igår när vi till slut kommit fram till lägenheten gick vi direkt till poolen. Alla andra badade men jag kände inte för det så jag satt bara i solen en stund. Sen tog vi bilen ner till ett litet köpcentrum eftersom vi var tvungen att handla mat samt äta lunch. Köpcentret var inte så jättestort men dom hade en mataffär, ett H&M och ett New Yorker så jag är nöjd! Köpte ett par solglasögon det första jag gjorde då jag lyckats ha sönder mina som vanligt. Vi åt lunch på en liten grillrestaurang vilket var supergott även om dom nog missuppfattat vad "French Fries" är för något haha. Alla skulle få pommes till maten men det var bara Sigrid och Fabian som fick det. Malin, pappa och Oscar fick något som såg ut att vara friterade skivor av potatis och jag fick typ potatisbullar, men det var gott ändå som sagt! När vi kom hem igen så låg jag mest bara inne och tog det lugnt. Till middag åt vi bara lite smått som yoghurt och mackor eftersom lunchen blev så pass sen. Senare på kvällen gick jag och pappa ner till köpcentret igen och kollade lite. Fick med mig två plagg från New Yorker som jag är väldigt nöjd över! Tänker göra ett eget inlägg när jag kommer hem om allt jag köpt för kommer förmodligen köpa lite mer under veckan! När vi kom hem sen igen så var klockan runt 10 så vi gick och la oss nästan direkt eftersom vi inte fått mycket sömn natten innan!

Hej på er! Just nu sitter jag i Kroatien och skriver faktiskt. Planet lyfte från Sverige halv 7 igår morse och vi kom till lägenheten där vi bor runt 11 kanske, så det var inte alls så lång resa. Dock var den ganska jobbig då jag inte sov något under hela natten innan vi skulle åka bortsett från ungefär en halvtimme i bilen till Arlanda så jag var rätt trött hela tiden. Men sen sov jag på planet så fick iallafall 2,5 timmes sömn då och sen var jag inte heller trött under hela dagen igår så det gick ju iallafall. Tänkte göra ett enskilt inlägg om dagen här igår och sen göra åtminstone ett inlägg varje dag om vad vi har gjort och lite så! Sen blir det säkert lite andra inlägg så att det inte bara är samma sak då vi kommer göra väldigt mycket samma dom flesta dagarna här. Men jag hoppas ni gillar det så hörs vi!