Hoodie: Bik Bok
Jeans: Cubus
Solglasögon: Thailand

• Mode

Få 15% rabatt på www.elsaandrose.com med koden "JULIARLMARTINEZ15" go get shopping!!

Julia

Idag tog vi färjan från Koh Lanta till Koh Ngai, vilket tog ungefär 1 timme. Koh Ngai har typ 3-5 hotell och två små stränder, så det är väldigt litet men ganska mysigt, dock föredrar jag Koh Lanta mer. Maten här är helt okej. Det som är bra här är snorklingen. Havet är klarblått/turkost och man kan se några söta fiskar. Det var kul att snorkla men dock var det inte så mycket sol när jag snorklade så man såg inte lika mycket. Efter snorklingen gick vi och åt middag på den andra stranden, vilket vi kom till genom att gå på en stig genom djungeln. Som tur var såg jag inga äckliga ormar eller insekter. Vi behövde dock inte ta den vägen hem i mörkret, utan fick skjuts av en longtail båt till vårat hotell. Nu sitter jag här utanför hotellet och längtar till att komma till Koh Lanta igen, vilket vi ska till imorgon!

Julia

Igår tog vi det först lugnt här på khlong khong. Badade, solade, åt lunch på Fishermans. Rekommenderar det stället för lunch, har blivit vårat standardställe nu! Rekommenderar speciellt deras pad thai!! Sedan åkte vi till Khlong Nin för att äta middag. Vi åt på ett ställe som heter Otto vilket var ett mysigt ställe med god mat. Om ni någonsin är där, ta deras gröna curry för den var asgod, men dock jättestark. Khlong Nin är en mysig strand och solnedgången var så fin. Efter vi hade ätit åkte vi hem och spelade kort, en sorts kvällsritual nu haha. Nu sitter jag och äter på en croissant och ska snart ut and get my tan on;) Hoppas ni också har en bra start på erat påsklov!

Lana bikini från Elsa And Rose

Rekommenderar dem starkt!!

Julia

Igår hände det något fruktansvärt där hemma. Ni vet säkert redan vad som hänt och jag kan knappt fatta att det hände hemma där jag bor. På de gatorna jag brukar gå på med mina kompisar. Blir så sjukt ledsen och känner verkligen att vi måste uppskatta varandra och ta hand om varandra. Mina sörjer går ut till de som förlorade någon. Mina sörjer går ut för hela Stockholm som är ärrade och rädda. Något fint var att vi inte gick isär när detta hände, vi gick ihop. Gratis mat delades ut från affärerna, folk erbjöd sig hem. Det är det vi behöver göra nu, gå ihop. Jag älskar min hemstad och saknar den och alla mina nära där. Är glad att jag är bortrest nu och inte upplever kaoset på samma sätt, men känner att det blir ett kaos i mitt hjärta och huvud. Allt detta är så sjukt och äckligt gjort. Underskatta aldrig era nära och kära. Var med dem. Lev med dem. Fortsätt att leva trots denna hemska händelse, låt inte idioterna stoppa er. Men samtidigt, var försiktiga och ta vara på allt.

Julia

Idag spenderades dagen mest till att sola, bada, och äta. Har redan blivit brun (tack pigment) och bränt mig liite. Men har varit en jättefin och mysig dag, med roligt avslut. Det blev mat & eldshow på kvällen. Tror att det jag kommer äta mest här är fried rice eller pad thai, jag är beroende ;) Här får ni några bilder från dagen.

Bikini från H&M

Nu har vi anlänt till en av världens finaste och mysigaste platser, Thailand. Vi kom fram till Phuket och därifrån tog vi en båt som vi behövde vänta på i typ 4 timmar, till Koh Lanta. Där hyrde först min mammas sambo en moppe och vi köpte lite saker vi behövde och tog en tuc tuc hem (en tuc tuc är en typ av en thailändsk taxi kan man säga fast mycket mer mysigare och kanske lite osäkrare haha). Vi bor i min mormors hus som ligger vid stranden, helt perfekt läge.

Dagen spenderades på att inte försöka somna, då tidskillnaden var lite jobbig och alla fick inte sova så mycket på planet. Vi somnade nästan när vi solade, så vi åt tidig middag, där jag nästan somnade. Dock var solnedgången så fin även fast den kan bli finare här då det var en molnig dag idag! Vi får hoppas att imorgon blir en lite mer soligare dag. Dessa två veckor kommer sitta helt perfekt nu i samband till att jag behöver en liten paus från skolan.