Nu är vi halvvägs på resan till Karlskoga och har stannat för att äta på McDonald's.
Som sagt ska vi till min mormor och hälsa på hennes samt gå på Boda Borg som är ett äventyrshus som vi har besökt 2 gånger tillsammans redan.

Nu sitter vi utanför hotellet med alla väskor och väntar på bussen. Just nu vill jag bara hem då det är supervarmt här och jag vill ha på mig mina favoritmjukisar som jag ej har kunnat ha här pågrund av just värmen.

Nu har vi ätit vår sista måltid här på Mallorca. Vi åt denna kväll på en av restaurangerna vi har ätit på under veckan då deras pesto pasta var så otroligt god. Vi beställde först lite tapas, sedan vår varmrätt och tills sist lite drinkar samt en Cremé Brulée. (som ej fastnade på bild)

Imorgon går bussen 09.45 här ifrån hotellet och flyget lyfter runt 12. Jag känner just KU hur jag bara vill somna och att morgondagen ska gå fort så jag får komma hem till mina saknade vänner.

Men nu ska jag krypa ner i sängen, kolla på tv och sedan somna för sista gången i Spanien. Ni får ha det så bra, sov gott och så kommer ett inlägg imorgon!

Idag var sista dagen man hade fötterna i den här sanden.

Imorgon åker vi hem, vilket känns både otroligt skönt men ändå jobbigt då staden vi bor i har varit på fin och trevlig. Jag har saknat min pojkvän och fotbollen mycket så blir skönt att komma hem och få "träffa" båda.
Dock så ska jag så snart jag kommer hem åka iväg igen under helgen till min mormor i Karlskoga. Jag ska tillsammans med min pojkvän, bästavän och pappa ha vårt årliga besök på Boda Borg som är ett äventyrshus i Karlskoga.

Nu ska vi göra oss iordning inför kvällen för att sedan gå ut och äta vår sista måltid här i Palma Nova. (snyft)

Ännu en härlig dag på stranden blev av denna tisdag. Vi solade, badade och hade det mysigt. Imorgon är sista dagen och då ska vi göra samma sak, sola och bada nere vid havet.

På torsdag vid 9 åker vi hem och landar på Arlanda runt 4 tiden. Jag tycker det känns riktigt skönt att få komma hem och försöka komma tillbaka till rutiner då det endast är två (!!) veckor kvar till skolan börjar igen.

Igår var vi som sagt på en utflykt till en Pärlbutik samt Drakgrottorna. Resan från Palma Nova dit tog ungefär en och en halv timme. Först besökte vi pärlbutiken som är nybyggd nära en hamn, Majorica hette den. Där fanns en massa fina smycken och väskor med den speciella pärlan dom gjorde där. Jag köpte en sak där som jag kommer visa när vi kommer hem.

Sedan åkte vi bara några hundra meter till nästa stopp vilket var drakgrottorna. Grottorna är kända för sitt taggiga utseende och för den lilla sjö som finns trettio meter ner i grottan. Vi gick längst ner i grottan där vi kollade på en kort föreställning och sedan gick vi tillbaka upp. Det var en rolig upplevelse och coolt att naturen kan göra detta på sin egen hand.

Nu ska vi ner till stranden då detta är vår nästsista heldag. Vi ska hyra solstolar och vara där nere hela dagen. Jag hoppas ni får en bra dag! Kram!

Jag och mamma tröttnade på det dåliga vädret och bestämde oss för att gå till hotellets gym för att köra lite mage och rumpa. Vilket var superskönt, har inte tränat på ungefär en vecka och att nu få ta ut sig var härligt.

Nu ska vi duscha och sedan gå ner till en bar vid stranden för att äta något och sedan bada lite i havet.
Hoppas ni alla har en bra dag! Kram!

Igår så besökte vi som sagt Palma Stad under dagen. Staden var supermysig med många fina hus och små gator och gränder. Dock var det otroligt varm under dagen så vi blev väldigt fort trötta och åkte hel redan vid 3 tiden. Jag shoppade lite saker vilket jag tänkte visa senare eller när jag har kommit hem.

Idag är vädret riktigt tråkigt, mycket moln och solen har man knappt sett till. Jag hoppas verkligen att det klarnar upp så man får ligga i solen och ta vara på soltimmarna. Jag har ett så otroligt dåligt pigment så behöver varenda minut i solen som går.

Imorgon ska vi åkte iväg till några grottor som kallas "drakgrottorna". Grottorna är jättekända för sitt speciella utseende och vi kommer vara där under förmiddagen.

Nu har jag kommit tillbaka till hotellrummet efter en god middag nere vid stranden. Restaurangen var supermysig och vi åt lite tapas till förrätt och sedan en pasta till varmrätt.

Nu ska jag troligen smörja in mina ben och sedan försöka somna så jag är pigg tills morgondagens shoppingtur i Palma!

Hej hej! Nu sitter jag ute på vår balkong och vilar från solen en stund. Vi gick ut vid 9 till stranden och har varit där sedan dess om man hoppar vårt lilla lunchstopp vid 12. Det är verkligen superhärligt väder här nere och jag ser så mycket framemot morgondagen då vi ska åka in till Palma Stad och shoppa lite och även kolla på lite sevärdheter.

Ikväll ska vi ut och äta Tapas, alltså flera olika små rätter vilket är supergott. Efter middagen ska vi troligen gå runt lite efter gatorna här i Palma Nova för att sedan gå och lägga oss när vi är för trötta.