​Tänkte slänga in ett litet tips från coachen. Alltså skinnkepsar, hur snyggt? Har sedan vi kom till L.A sett hur många som helst med dessa svarta kepsar och här om veckan fick jag äntligen hem min egna. Så grymt jäkla snyggt till en enkel outfit... Nu blev detta helt plötsligt en modeblogg vilket inte riktigt var meningen men men, var tvungen att tipsa helt enkelt!

Om någon undrar så beställde jag min keps från amazon.com, har inte mer koll än så.  CIAO!

​Ett litet inlägg tillägnat mina fina, fina tjejor! Dock så saknas en av mina roomies på dessa bilder... Vet inte vad jag hade gjort utan er här borta. Love u guys!

/CIAO

Tja!​

Ett ställe man måste till om man är i L.A, är enligt mig är Griffith Observatory. Det är ett observatorium med utsikt över hela staden och du kan även se Hollywood-skylten härifrån. Det är gratis och det är den finaste utsikten man kan drömma om! Vi var här på dagen men jag vill definitivt tillbaka under en kväll när det blivit mörkt också, utsikten ska nämligen vara ännu bättre då när man ser alla lights. Perfekt ställe att spendera några timmar på!

/J

Hallå igen,

helgen som va så åkte jag, Sara och Vide in till Westwood först och käkade Korean BBQ till lunch och njöt av det fina vädret som Los Angeles bjöd på! Sedan var tanken att vi skulle hikea upp tilll Hollywood Sign men våran Uber-chaufför körde oss lite fel så vi hamnade mitt inne bland husen istället. Men vi traskade upp där istället och jag måste säga att det var minst lika härligt.

Nu har vi checkat av en till punkt på våran to-do-list, vi känner nämligen lite stress över att hinna se allt innan det är time for us to leave this city... Vi får jobba på och försöka se så mycket vi kan, när vi inte behöver plugga.

PUSS!

​Hej!

Sa ju att jag skulle börja blogga igen, så då är jag ju tvungen att hålla det också...

Här kommer iallafall lite bilder från när jag, Johanna och Sara var inne i Beverly Hills och Rodeo Drive för några veckor sedan. Det ser verkligen ut som det gör på bilder där, allt är så glammigt och alla butiker glänser verkligen när man passerar förbi. För det är verkligen det man gör, man passerar förbi alla butiker, vågar inte ens kika in då allt kostar runt en månadslön där i princip... Men verkligen ett ställe som är kul att ha sett! Vi satte oss på Beverly Wilshire och drack varsitt glas vin och bara njöt! ​Älskar L.A.

​Hej!

Blev en liten paus i bloggande i och med att skolan började men nu när jag kommit tillrätta med det också så känner jag att bloggen kan dammas fram igen. Så nu kör vi på.

Ciao

Nu var det ett tag sen igen. Tänkte catcha upp lite så ni vet vad som händer. I tisdags iallafall så var det chillmode delux på dagen, vi var lite bakis och sådär så passade perfekt med en lugn dag.

På kvällen var det dags för utgång, skräll haha. Vi hamnade på 1oak och G Eazy uppträdde. Vi var vid bordet precis vid djbåset så det var ritkigt trevligt. Efter klubbandet blev det middag kl. 3 på natten på någon restaurang och efter det efterfest.

Kom hem runt 7 så onsdagen var också rätt chill. Häng vid poolen o.s.v. På kvällen så var det time for bbq med svenskarna här på Lincoln och en relativt tidig kväll för på torsdagen var det dags att be ge oss till Malibu!

Vi åkte till Zuma beach och det tog kanske 45 minuter att åka dit från Venice. Det var inte mycket folk på stranden så det var helt perfekt! Stranden var så lång och bred och det såg verkligen ut som att det var taget ur en film. Att man får uppleva allt detta. California är så vackert.

Vi åt sedan lunch på en restaurang som heter The Sunset som låg precis vid stranden med världens finaste utsikt. Åt en jättegod burgare med pommes och toppade det hela med en tiramisu. Efter lunchen gick vi ner på stranden igen för att kolla på solnedgången som var amazing. Ni ser ju på bilderna, fantastiskt.

Sedan stressade vi tillbaka till Venice för att fixa oss. Vi hamnade återigen på 1oak och vi var tydligen vid samma bord som Alesso. Han drog en surprise spelning vilket var fett! Hamnade på nån efterfest som vanligt med världens utsikt.

Idag sov jag till 3 och sedan har jag handlat lite och nu ikväll så har jag, Vide och Sara ätit sushi och mys. Behövligt med sånna kvällar också! Imorgon blir det återigen 1oak. Kommer vara galet då det är Grammy Weekend. Justin ska bland annat uppträda, kommer bli nice.

NU: SOVA

Hallå igen!

Tänkte visa bilder från brunchen i måndags. Vi käkade iallafall på ett frukostställe i Venice på Rose Ave, kanske en kvarts promenad dit från vår lägenhet. Jag tog en B.L.A.T och en fruktsallad och lite orangejuice. Var asgott! Vi satt dock ute i solen och åt i 30 grader utan skugga så svetten droppade ju om man ska vara ärlig.

Vi gick ju som sagt efter brunchen mot stranden och hängde där ett tag tills det började bli kyligt, sen var det dags att gå hem och börja göra sig i ordning då det vankades utgång.

​Vi började kvällen med en pre-dinner på en restaurang inne i Hollywood där det bjöds på lättare käk och drinks. Lobster rolls, räkor, bläckfiskringar o.s.v. Jag som inte gillar fisk och skaldjur blev ju inte så jätteexalterad men när jag smakade på det, alltså dog. Hur kan jag inte gillat detta innan? Inte ens vågat smaka...

Sen begav vi oss till The Argyle där Yo Gotti skulle spela och vi hade det verkligen så bra! Jävla bra tjejer man har omkring sig här.

Latero!

Tja!

Igår var det supersoligt och varmt så vi låg vid poolen hela förmiddagen och vid 3 ungefär åkte vi till The cheesecake factory för lite käk och cosmos, och för att kolla litegrann på superbowl!

På kvällen senare gick vi till en hemmafest inte långt från där vi bor men vi var ju nyktra så vi minglade mest runt där, men bara i någon timme innan vi drog hem igen för att få en god natts sömn för en gångs skull.

Idag har vi käkat lite brunch och just nu ligger vi på stranden och tar det lilla launa. Men mer om brunchen sen!

Nu ska det stekas!

Lite bilder från när vi var och hajkade uppe i Runyon Canyon! Utsikten där uppifrån är det sjukaste jag varit med om! Man ser hela LA och det är så fint. Det var dock en liten jobbig backe för att komma upp dit, vi tjejer svettades och flåsade på vägen upp medan vissa sprang förbi oss haha...

Att besöka Runyon Canyon är ett måste när man är här så det vill jag verkligen rekommendera.

Efter hajken gick vi ner till Hollywood Blvd och käkade lite lunch på ett asgott mexikanskt ställe. Fantastiskt efter hajken. Sedan traskade vi runt på gatorna och shoppade lite, kollade lite, o.s.v. Sen bar det av hem till Venice igen.

​För på kvällen var det dags för födelsedagsfest för Kim och Vendela, var hur kul som helst!

Nu ska vi gå till poolen, vi hörs efter det! Puss