Macklemore´s album gemini är såååå bra. Det finns tre låtar som jag lyssnar på hela tiden, i skolan, när jag duschar, när jag städar mitt rum och till o med när jag ska sova. Låtarna heter Glorious, Good Old Days och intentions. Älskar verkligen dom låtarna. TIPPPPSSSAR STORT

Även om det är typ en månad kvar till jul och vissa av dom här tröjorna inte finns i större storlek än 122/128 så vill jag ha alla.

"julkalender"

Jag undrar om ni vill att jag ska lägga ut ett inlägg varje dag från 1 december - 24 december som en julkalender. Det kan vara allt från vad jag gjort den dagen, 20 frågor om mig, vad jag fått i min julkalender till att jag ger tips på låtar och "must haves" till vintern.

Igår, dag 5, gjorde vi inget speciellt. Vi badade vid poolen och gick o shoppade på kvällen men idag åkte vi till Kuala Lumpur i Malaysia med flyg. det tog 1 timme att flyga och 1 timme med taxi till hotellet. När vi väl kom fram var klockan runt 16 17. Vi gick direkt till poolen som låg på 51 våningen, det gör även restaurangen. Vi badade tills klockan var 18:30 och gick ner till rummet och fixa oss för kvällen. Sedan åkte vi till en shoppinggata, och det var superfint där. Tiden gick jättesnabbt men jag hann köpa en tröja.

​baddräkt - här.   shorts - här.   linnet hittar jag inte men den är från bikbok

Idag vaknade vi lagom till hotellfrukosten och åt en massa goda saker. Efter frukosten åkte vi till ett shoppingcenter och till bron som var med i "kompisar på nätet". Vi tyckte det var väldigt varmt för att vara ute vid lunchtid så vi gick tillbaka till hotellet och badade och åt lunch vid poolen. När klockan var ungefär 16 gick jag till hotellrummet för att byta om till träningskläder för att gymma en stund. Efter jag hade gymmat klart gick vi och fixade oss inför kvällen. På kvällen åkte vi till Garden Bay och kollade på vad som fanns där. Det var faktiskt väldigt coolt. Efter det gick vi till en annan bro som kallas för DNA-bron som lyste jättefint när det var mörkt ute. Sedan åkte vi tillbaka till hotellet och åt middag (svindyrt) där.

mina shorts finns här. Min crop top hittade jag inte, men den är från gina tricot. Mina skor hittar du här.

Idag så vaknade vi av att receptionen ringde oss 11:40 för att vi skulle checka ut från hotellet klockan 12. Hehe jetlagade.se. På morgonen så var vi lite stressade i alla fall. Men vid 12:10 åkte vi med en taxi till ett annat hotell mitt i stan. I detta hotellet ska vi bo i tre nätter. Och jag måste bara säga att hotellet är helt MAGISKT. Vi badade och åt lunch vid poolen, och efter det gick vi till hotellrummet för att fixa oss för kvällen. På kvällen gick vi först till merleon, det lejonet/fisken som är med i kompisar på nätet. Efter det åt vi middag på en båt som låg på tre höghus. I höghusen fanns det ett stort shoppingcenter och ett hotell. Middagen var god och vi fick en fantastisk utsikt.

Idag var vi rejält jetlaggade. Först vaknade vi pigga vid 03-tiden och efter två timmar somnade vi om igen och vaknade runt 10 igen. Helt galet att vara jetlaggad. Vi hann med hotellfrukosten och efter det badade vi i poolen och tog ganska många bilder innan vi gick ner till havet. Vi satt på en Beach club, (det fanns solstolar, massa bord och en poolbar). Vi åt lunch där. Innan vi gick hem hittade vi ”Mega”, ett ställe med massa olika saker man kan göra till exempel zipline som vi åkte. Det var super super kul! Efter det gick vi tillbaka till hotellet och duschade o tog på oss kläder för att gå ut och äta och ha kul. På ön vi bor på (Sentosa Iland) finns det ett tåg som tar en genom hela ön. Vi stannade på varje stopp och åt och kolla runt lite och vid sista stoppet shoppade vi på Vivo, ett jättestort shoppingcenter. Det blev lite kläder, godis och en massa plåster.

hehe, det blev väldigt många bilder.

Idag, 1 november, landade vi i Singapore. När vi senare kom fram till hotellet var klockan typ 20. Vi gick direkt till poolen och svalkade ner oss och även om det var sent så var det 27+ grader ute. Vi badade i typ 20 minuter och under den tiden skrapa jag upp benet och började blöda på handen och armbågen. Typiskt mig. Efter det gick vi upp till rummet och tog på oss kläder för att gå ut och äta. Vi åt på en resturang på stranden och maten var helt ok. Runt våra hotellområde, på Senteosa Iland, finns det något som kallas för ”bright night” med massa självlysande grejer. Vi tog många bilder på de coolaste sakerna.

Vi åkte till flygplatsen vid 15:40. Vi blev incheckade av mammas kusin och hon såg till att vi fick priority, lite lyx sådär. Första flyget åkte till Turkiet och tog ca 4 timmar och vi fick vänta i Turkiet i 3 timmar till nästa flyg. Sedan åkte vi till Singapore och det tog nästan 10 timmar. Men som tur var hade vi teve och usb att ladda våra mobiler med. Det är 7 timmars skillnad mellan Singapore och Sverige, vi landade runt 19 i Singapore och 11 i svensk tid.

Idag är det dagen innan jag åker till Singapore, och om 44 dagar åker jag till sälen med mina bästa kompisar Maja och Tess. Jag älskar att resa och det är det mesta som kommer komma upp på denna bloggen. Hoppas att ni kommer gilla det.