Trodde inte det skulle bli något mer inlägg förens i januari nu då jag egentligen skulle åkt hem idag, men tyvärr så var mitt plan inställt. Såg så himla mycket fram emot att få åka hem idag så blev så himla ledsen när jag fick reda på att jag var tvungen att stanna en natt till. Men men, nu är jag i alla fall på ett hotell som British Airways fixat till mig. Jag kom hit vid 16 och har inprincip inte gjort någonting sen dess. Nu ska jag strax sova och jag hoppas verkligen att jag kommer iväg imorgon!!

Nu har Niclas åkt hem till Sverige. Egentligen skulle vi ju åkt hem tillsammans men han hade blandat ihop lite datum så han var tvungen att åka hem en dag tidigare.

Vi började i alla fall dagen med att äta frukost på samma ställe som i förrgår. Vi beställde in varsin våffla och den ena bestämde sig för att slå på stort idag, haha.

Vi bestämde oss för att inte hitta på något större under förmiddagen då Niclas skulle ta en shuttle till flygplatsen som gick vid klockan 13-14 så vi gick i lite butiker för att fördriva tiden plus att det snöade ganska mycket så vi ville hålla oss inomhus. När Niclas sedan åkt fortsatte jag att gå i butiker men jag gick tillbaka till hotellet ganska tidigt för att plugga.

Idag började vi dagen med en båttur. Egentligen skulle turen gå runt Manhattan men det var något med tidvattnet som gjorde att det blev för osäkert att åka hela vägen runt. Trots det så fick vi ändå se mycket av Manhattan och även New Jersey, Brooklyn m.m på håll. Efter båtturen tog vi en taxi till Chelsea Market där vi köpte lunch och kollade runt i alla små affärer som finns där. Mycket mysigt ställe. Därefter tog vi tunnelbanan till Central Park och tog en promenad i mörkret. Det var så fint när man såg alla skyskrapor som ligger runt parken lysa. Vi åt sedan en middag på en mexikansk restaurang som heter Café Frida. Det var nog det bästa vi ätit under resan faktist!! Innan vi gick tillbaka till hotellet gick vi till Times Square för att kolla in det i mörkret.

Idag har vi hunnit se ganska mycket av New York. Vi började dagen med en typisk amerikansk frukost; American pancakes! Efter frukost gick vi till The Empire State Building. Jag var lite nervös innan vi åkte upp då jag är fruktansvärt höjdrädd och det blev inte bättre när vi kom upp... Jag blev skakis i benen och började må illa. Jag vågade inte ens gå längst fram och kolla, haha. Jag stod och kollade på håll längre in i byggnaden istället. Det var en väldig lättnad när vi kom ner igen om man säger så.
Efter ESB tog vi tunnelbanan till World Trade Center minnesplatsen och vi gick även på museet som var väldigt intressant och rörande.
Därefter åkte vi till Rockefeller Center. Var lite av en dröm att få se det nu vid jul och det var så fint!!
Innan vi gick tillbaka till hotellet tog vi en till tur upp i Empire State Building igen för att se utsikten under kvällstid. Gick lite lättare för mig den här gången så det var skönt, haha!!

Idag landade vi i New York vid klockan 7-8 på morgonen. Vi tog oss direkt till hotellet för att lämna av våra väskor. Hotellet ligger precis bredvid Madison Square Garden. Men i alla fall, efter vi lämnat väskorna köpte vi frukost och sedan gick vi vidare till Times Square och därefter gick vi till Central Park.
Vi hann också med att gå på julmarknad och äta Street Food till lunch som för övrigt var jättegott . På eftermiddagen fick det bli en liten powernap på hotellet innan vi drog oss ut igen för att äta middag. Niclas hade beställt bord på en restaurang vid namn "Friend of a farmer", som var en jättemysig restaurang.

Idag började vi dagen med att gå på Andy Warhols museum, vilket var kul och intressant att få se. Efteråt åt vi lunch och sedan gick vi tillbaka till hotellet för att vila upp oss innan matchen. För idag var det äntligen dags för matchen mellan Pittsburgh Penguins och New York Rangers. Vi blev dock lite ledsna då inte Henke var med, men det var kul att få se de andra svenskarna som spelade. Matchen slutade 3-4 till Rangers. Nu är det sista natten här i Pittsburgh, eller knappt det, för inatt åker vi till New York!!!

Oj vad vi har gått idag. Dock har vi till våran förvåning insett att det inte är så jättemycket att kolla på i downtown Pittsburgh. Man har liksom gjort downtown vid lunch. Det vi gjorde var i alla fall att strosa runt på gatorna och sen gick vi på en liten julmarknad. Men efter lunch åkte vi till en shopping mall som ligger precis utanför stan. Dock blev vi båda jättetrötta när vi väl kom dit, så det blev ingen direkt shopping. Efter ett tag på köpcentret tog vi bussen tillbaka in till stan för att äta middag. Vi hamnade på en väldigt nice asiatisk restaurang. Vi åt bland annat tofu, lax och smaksatt ris. Det var jättegott verkligen!! Efter middagen gick vi direkt tillbaka till hotellet. Gick ju ingen vidare för Niclas med att försöka vara uppe lite längre idag... Han somnade så fort han la sig på kudden vid 20 ungefär, haha. Vi får hoppas det går bättre för honom imorgon!

Nu är jag äntligen på hotellet i Pittsburgh. Jag kom hit vid klockan 16. Vid 17 började jag känna mig hungrig, så jag gick ut på gatan för att finna mig nått att äta. Jag hamnade på en hamburgerrestaurang som ligger precis bredvid hotellet. Egentligen hade jag tänkt ta med hämtmat men när jag kom dit så slant något i huvudet och jag sa att jag ville äta där. Usch, kände mig så ensam när jag satt där, haha. Men men, det var gott i alla fall. Nu väntar jag på att Niclas ska komma till hotellet, tror han kommer om någon timme om allt går enligt plan.

Som jag skrev igår så blev denna dagen till att tvätta och packa. Hann med ett löppass och lite plugg också vilket var skönt att få gjort.
Nu är det bara en natt kvar innan jag åker till Pittsburgh. Jag åker imorgon vid klockan 13 och kommer vara framme i Pittsburgh ungefär klockan 15. Niclas kommer ju dock inte förens vid 23 på kvällen, så jag har lite tid att fördriva tills dess.

Idag har jag mestadels bara tagit det lugnt. Det enda jag gjort är att ta en joggingtur på 30 minuter och sen pluggat lite. Ganska mysig dag faktiskt. Men imorgon blir det lite mer att göra då jag måste packa, tvätta och städa. Kan ärligt talat knappt vänta tills jag lämnar på söndag. Ska bli så mysigt att få åka till New York och att sen få komma hem till Sverige.