Vi invigde min terass med en massa vin och skitsnack. Hur fin är inte denna bild på Malin??? (Riktigt stolt fotograf faktiskt)

Vi åkte till Badalona och jag fotade Julli litegrann.

Emil fyllde 20 barre. Detta är på Rosa Raval, sen drog vi alla vidare till strandklubbarna.

Här är vi i Olympiska poolen på Montjuic. Denna utsikt alltså...

​Grillkväll på terassen.

Sådärja. Äntligen lite uppdatering på denna blogg, håller ni med mig??? Som ni ser tog jag saken i egna händer. Kände att som en trogen vän fick jag rycka in med lite av mina egna bilder. // Oline

Dagarna flyger förbi så därför har det inte blivit mycket bloggande för min del (Lisa), blir så när man är ute hela dagarna...

Men förra veckan var min vän Amanda här på besök i 5 dagar och det var självklart superkul och mysigt. Vi åt gott,ä festade lite och hon fick träffa många av mina vänner här nere! Förutom Julia då som är på semester.

En dag tog vi tåget ut till Sitges

Vi hade en heldag i Sitges där vi först låg länge på stranden och sen drack en kanna sangria och avslutade med en god middag och varsin drink, såå fint där!!

Vi vandrade också runt inne Barcelona och åt mysig middag

Jag var ju tvungen att visa Barcelonas uteliv för Amanda så det blev lite drinkar och dansade också

Här var klockan så mycket efter vi kom ut från klubben så solen hade gått upp, jättefin soluppgång över hamnen

​I lördags när Amanda tyvärr åkt hemdrog jag, Malin, Melanie och massa andra vänner härifrån till en beachfestival där några världens största DJ's spelade bl a Axwell, Ingrosso, Martin Garrix, Hardwell och David Guetta. Så jäkla häftigt!!
De senaste dagarna har vi spenderat på stranden och goa middagar på balkongen, väldigt härliga och lugna dagar. Jag njuter för fullt utav denna ledighet!! Kramar

Dagarna flyter på i ett här med sol, bad, utflykter, padelspel och alldeles för mycket mat. Men imorgon åker jag tillbaka till Barca! Besos

Jag smet iväg från Barca i ett par dagar för semester med familjen. Poolen, spela padel, käka massa god mat, sola, spela kort, läsa böcker och SOVA MED AC!!! Underbart med lite rehab vilket är tvärtom mot vad Lisa har i stan med sin kompis Amanda från Svergie.... Besos

2 veckor sedan senaste uppdateringen här. Tiden går fort när man har roligt helt enkelt!

Under dessa veckor har vi hunnit med;

- Ellen & Axel på besök hela vägen från Fräntorp. Fest, god mat, AW, EM-guld, skvaller, stranden, mer fest, lite shopping, ännu mer fest och sedan lite mer fest. Väldigt rolig vecka men på söndagen när de åkte hem så var det stenhård rehab på schemat..

- Mysiga promenader med M&M

- Festival med huvudakt Kendrick Lamar. Till och med jag (J) som kände igen kanske 3 låtar hade såååå kul!! Avslutades med nattdopp, perfekt.

- Dött av värmeslag minst 2234345544 gånger om dagen. Våra fläktar suger. Jag har flyttat ut från mitt rum som ligger längst in i lägenheten som en liten bunker utan fönster till soffan där jag kan sova med öppen balkongdörr. Marginal skillnad dock.

- Vinkväll hos Oline som hade fixat sååå fint i sin nya lägenhet! 4 timmar av konstant tjejsnack, helt underbart!

- En dag vid den olympiska poolen på Montjuic där man har utsikt över heeeela Barcelona.

- Lisas team hade AW i hennes ära som övergick i en rolig kväll i Ciutadella

-STORSTÄDNING

- God lunch på balkongen där vi även mailade vår mäklare och sa upp lägenheten...

- Sista dagen på jobbet!!  Aldrig mera, så underbart!!!

Idag står andra festivaldagen på schemat och efter det så åker jag iväg till Malaga i 10 dagar med la familia. Lisa får besök av Amanda från Sverige under tiden. Vi har också som sagt avslutat vårt lägenhetskontrakt då vi inte känner att vi orkar jobba med med telemarketing samt att alla som vi umgås med här nere ska åka hem i slutet av sommaren, så i September landar vi i Göteborg igen för att spara ihop kapital för nya äventyr!

En supermysig helg är över! Fredagen innebar AW, matlagning och myskväll för min del. På lördagen åkte jag och Robban ut till Badalona igen. Det var sååå jäkla varmt- nu är det ca 30 grader som är standard här på dagarna. Efter en riktigt mysig dag åkte vi hem och jag mötte upp Malin, Melanie och Lisa för picknick på Montjuic. Vi hittade ett perfekt ställe vid en fontän, men efter ett tag märkte vi att det helt klart var något skumt med det stället.. Under timmarna vi satt där så räknade vi till MINST 60 ensamma, medelålders män som kom dit helt ensamma, tittade in mot fontänen som att de letade efter något och sedan gick därifrån... Hm. Igår var vi på WetDeck på W, riktigt kul ställe men nyktra, småtrötta tjejer resulterade i tidig hemgång, vi gick ut från klubben vid 11. Så vi skulle ta en taxi men det fanns inga utanför så vi började gå lite hemmåt - vilket slutade med att vi fick gå HELA JÄVLA VÄGEN för det fanns inte EN ENDA taxi i hela Barca. Vi var hemma kvart i 2.........................

IDAG KOMMER ELLEN & AXEL!

Igår var det äntligen San Juan! En väldigt stor högtid där man smäller smällare och tänder en stor brasa på stranden där det sedan är fest. Jag och julia åkte direkt till oline och johanna efter jobbet där malin också var för lite förfest! Lika kul som vanligt, bästa tjejerna! Vi drog sedan till stranden där heeela barca på riktigt hade samlats!! Galet mycket folk så det gällde att hålla ihop. Vi dansade och mötte upp några vänner där! Vi drog en promenad hem vid halv 4 och somnade runt halv 6 sen.. Ganska trötta på jobbet idag alltså!

När vi var på ikea för några veckor sedan köpte vi insjökräftor!! Gooooodaste, ikväll var en passande kväll för att äta dom på balkongen så det är så vi har spenderat vår onsdagskväll! Godnatt på er, besos

Ojdå. Elva dagar sedan senaste inlägget här på bloggen... Tiden går fort när man har roligt!

Förra helgen var vi på en lååång AW, åkte till IKEA, gick ut och festade med mina kollegor från Sverige som var här på besök, hängde på stranden, beställde hämtpizza (stackars killen fick gå upp alla 92 trappstegen men vi var väldigt nöjda...). En rolig helg!

Veckan på jobbet har flutit på utan några större händelser. Vi har hängt en del hemma hos oss med Malin och Robin, tagit en helkväll och ägnat åt matlagning - 5 olika matlådor fick vi ihop! Vi har även handlat mat och planerat för vårt midsommarfirande. På torsdagen nådde båda våra team hemgångsmålet så då blev det ett par svettiga timmar på AWn innan vi drog hem och lagade mat hela kvällen till vår midsommarlunch. Fredag var ju midsommarafton och den inledde vi hemma hos oss med 5 andra tjejer. Vi hade som sagt lagat och bakat en stadig lunchbuffé, allt utom sillen gjorde vi helt själva och vi lyckades riktigt bra!! Efter lunchen och ett par glas bål så åkte vi vidare till Ciutadella där ca 100 svenskar befann sig. Trots mycket folk och fint väder så måste jag säga att jag hade högre förhoppningar - ingen musik eller stång fanns på plats som det var utlovat... Eftermiddagen/kvällen resulterade i både höga och låga stunder men på det stora hela hade vi en väldigt rolig midsommar! Den slutade dock rätt så tidigt eftersom vi hade hållit igång sen 13.00...

Lördagen spenderade jag med Robin i Badalona medans Lisa hängde med ett större gäng i Barcenoleta. Vi lyckades hitta bra plats där det inte var så mycket folk men efter ca 30 minuter så fick vi sällskap av en mexikansk familj på ca 10 pers. Inte lika lugnt längre. Vid 7 drog vi hem och hittade Melanie och Lisa här i soffan, den ena sovandes och den andra åt rester från lunchen haha. Kvällen spenderade vi med fajitas, damfotboll och serier. Lugnt och skönt med andra ord. Idag har vi båda två hängt i Barcenoleta och vi ser ut som KRÄFTOR. Trodde inte att man kunde bränna sig när man spenderat varje helg i solen..?

Nu följer en rolig vecka med San Juan-firande bland annat och nästa måndag kommer Ellen och Axel hit!!!!! Vi är så taggade!!! Besos

​Okej, ännu en helg (+2 dagar hehe) över! Lördagen inleddes klockan 12 med bussresa ut till Illa Fantasia, ett av de största vattenlanden i den här delen av Spanien där festivalen hölls! Vi började med att springa runt och åka alla rutschkanor som fanns, kände mig som ett litet barn igen - så kul! Efter ett par timmar så gick vi och köpte drinkar och tog oss ner till poolen där scenen var uppbyggd. Det var tung hiphop som spelades hela dagen (det kändes som att leva i en av Lisas spellistor, men jag lovar - älskade det!), solen sken som aldrig förr, vi drack drinkar, badade och dansade. Ni förstår själva hur jäkla bra dag vi hade! Tyvärr så ställde den stora bokningen in så det var bara random DJ:s hela dagen, men det gjorde ingenting egentligen. När vi skulle åka hem vart det lite kaos med bussarna men tillslut landade vi på Radas där vi käkade snabb middag och sedan började kröka igen. Först kom Melaine och hennes kompis hit, sedan 3 killkompisar och sist Oline + hennes 2 roomies. Jag, Oline och Johanna tog oss vidare till La Terazza vid halv 3 och hade en rätt så vild utekväll för att fira Robin som fyllde 22 i söndags! Lisa var alldeles för trött efter dagen så hon stannade hemma och tog hand om resten av gästerna. Kvart över 7 kom vi hem från Terazza och sedan sov jag till och från i 12 timmar. Bakfyllan var inte nådig alltså. Pausade sovandet för att överraska Robin med tårta dock! Kvällen spenderade jag och han här med middag på balkongen och en film medans Lisa tog sig ut på äventyr igen - middag i hamnen och sedan en sväng till Pacha med Malin & co. När hon kom hem vid 2 så däckade vi allihopa direkt.

I måndags tog vi oss till jobbet och sedan var planen att städa och diska - vi hade alltså inte EN ENDA ren pryl i vårt kök. Men vi var så jäkla slitna efter helgen att den kvällen blev ett halv 8 hos mig-maraton och en glassbytta till middag. Haha! På tisdagen gick vi upp tidigt för att verkligen TA TAG I VÅRA LIV men icke. Vi satte oss i soffan och däckade direkt - sov ända tills vi var tvungna att gå till jobbet igen. Så tillslut, igår kväll så fick vi äntligen ordning här hemma igen. Kvällen avslutade vi med en film om Andra Världskriget, vi ska börja titta på lite djupa filmer med bra innehåll för att balansera upp vår livsstil här tänkte vi haha... Nu ska vi dra till jobbet igen... Abrazoz!