Hej på er, hoppas ni har det lika härligt som jag i Spanien. Trots att jag har det härligt så närmar sig detta äventyret sitt slut. Idag var sista riktiga skoldagen för mig innan studenten, känns så himla skönt att bara kunna njuta av den sista tiden som är kvar.
Redan imorgon ska jag åka på en resa med organisationen i fem dagar till Sevilla och jag är så himla taggad!! Det ska verkligen bli så himla kul att träffa alla andra utbytesstudenter igen. Jag ska verkligen ta massor av bilder och om jag kommer ihåg kanske även en liten vlog :)

Hej på er igen! Nu var det ganska längesedan jag sist uppdaterade men jag har helt enkelt haft fullt upp. För en vecka sen sa jag hejdå till min lillebror som var och hälsade på mig under 4 dagar, det var verkligen jättekul att få spendera lite tid med honom och dessutom få visa honom lite av hur mitt liv ser ut här. Nästan varje dag sen han åkte har jag haft saker på schemat. Min lillebror hade även med sig något som jag saknat under en lång tid vilket var en kamera! Nu kan jag ta massvis av bilder till bloggen och det ska jag verkligen försöka göra också!
Nu ska jag skynda mig iväg för att möta upp en kompis som ska hjälpa mig köpa en födelsedagspresent.

Idag har än så länge varit den dagen jag uppskattat mest, vi har spenderat hela dagen till att upptäcka platser. De platser vi besökte var helt underbara och vi åt lunch på ett ställe som fram till lunch är en fiskehandel men på eftermiddagen även är En restaurang. Vi åt massor av olika smårätter med olika skaldjur vilket jag verkligen älskar. Nu är vi tillbaka i lägenheten och ska ikväll äta grillat på vår uteplats.

Hej på er! I skrivande stund sitter jag i bilen med min värdfamilj påväg på äventyr. Nu när det är påsk ska vi nämligen åka på en liten resa till Malaga där vi ska spendera några dagar. Jag ser fram emot detta extra mycket för att det är en plats jag velat besöka länge och nu ska jag dessutom få uppleva detta med min spanska familj. Mer uppdatering får ni förhoppningsvis mer än en gång under de närmaste dagarna.

Nu är det ungefär ett år sedan jag var helt klar med min ansökan till Spanien, vid den här tiden väntade jag bara på att få reda på vart jag skulle hamna och att få läsa om min nya familj.

Jag har fått höra att det är flera som vill åka eller ska åka på utbytesår som läser min blogg vilket gör mig jätteglad! Det hade varit så himla kul att veta vart ni ska åka. Eftersom det är flera blivande utbytesstudenter som läser min blogg tänkte jag skriva ett inlägg till er om tips, ni får jätte gärna kommentera vad för tips ni vill ha isåfall, allt från packning till hur man ska lära känna nya människor, till hemlängtan osv. Jag tipsar gärna om allt!

Självklart har organisationerna också flera tips, men själv hade jag gärna sett lite mer från andra utbytesstudenterna erfarenheter.

Hej på er allihopa! Nu tyckte jag att det var dags att uppdatera igen. I veckan har det inte hänt så mycket mer än att jag varig i skolan hela dagarna, men i fredags fyllde min värdpappa år så kvällen spenderade jag på en restaurang med min familj vilket var jättemysigt! Igår började jag dagen på gymmet, åt sedan lunch vid stranden i solen för att sedan gå hem till Paula och umgås med henne. Eftersom vädret var så himla bra så satt vi ute i princip hela eftermiddagen och tog massor av bilder. Just nu när vädret har blivit så bra saknar jag verkligen att ha en kamera, men eftersom jag är så klantig tappade jag min kamera i marken för några månader sen och har därför bara kunnat ta bilder med mobilen.

Som vanligt så har jag inte uppdaterar på några dagar för att jag haft fullt upp, men nu är det lördag och jag ligger och vilar upp mig ifrån gårdagen så nu har jag tid.

Igår åkte jag till Alicante med Paula där jag fick träffa hennes kompisar och lära känna dom vilket var jättekul! Idag vaknade vi upp i Alicante och spenderade hela dagen i affärer och även lite tid åt att äta. Jag har inte köpt någonting nytt på väldigt länge nu så idag unnade jag mig att köpa två plagg från Zara som jag vet att jag kommer använda massor i sommar.

Ikväll ska jag förmodligen träffa en klasskompis, men vi ska nog inte göra något speciellt förutom att umgås.

Imorse vaknade jag av alarmet redan klockan 8 vilket för mig är tidigt när det är helg. Efter att jag hade fixat mig iordning drog jag iväg till Alicante med Paula för att titta på en roddtävling, vi var där fram till lunch och sedan åkte vi tillbaka till Santa Pola. Lunchen tog vi på en asiatisk restaurang där vi åt alldeles för mycket, så mycket att jag lär skippa middagen ikväll. Denna helgen har faktiskt gått ovanligt fort då jag haft något att göra varje dag, nästa helg ser faktiskt ännu mer späckad ut men det är med saker jag ser fram emot att göra så det gör verkligen ingenting.

Äntligen helg och jag har precis kommit hem från dagens äventyr. Min eftermiddag har jag spenderar med två vänner från min klass, vi begav oss på en liten utflykt efter skolan och tog med oss lunch.

Stället vi besökte har jag länge velat besöka och hade ingen aning om att det var dit vi skulle idag så jag blev glatt överraskad när jag såg vart vi var när vi kom fram. Vi befann oss alltså på en utsiktsplats där man ser hela havet och flera städer bort, så himla vacker var det! Egentligen var inte denna utflykten planerad utan det var något som bara blev av i eftermiddags och gjorde mig så himla glad.

Nu ska jag vila resten av kvällen och sätta på en bra film för resten av helgen är fullspäckad av planer som jag ser fram emot.