vardag

Hej hörni!

Igår kväll var jag, en kompis och min familj på FC Barcelona - Leicester City FC fotbollsmatchen som ägde rum på Friends Arena i Stockholm.
Det var så himla kul verkligen!
Jag måste nästan säga att det var roligare och bättre fotboll nu än när jag faktist var i Barcelona och kollade live på Camp Nou. Jo visst, det var mäktigt att få besöka Camp Nou men då satt vi på läktaren högst upp och det man såg var i princip ingenting.
Det var så "häftigt" att delar av FC Barcelona faktist vart i Sverige och spelat på planen där jag och mitt lag vart flaggbärare. Neymar min favorit spelare var inte med men Messi, Luis Suárez och Munir spelade så det vägde helt klart upp.

FC Barcelona vann matchen med 4-2, weii

update

Jag känner att jag har vart väldigt off från bloggen på senaste tiden. Det beror som alla andra gånger jag inte uppdaterat på att jag inte har något att skriva om.
Nu under min veckas tid på Gotland har jag bara slappnat av, inte brytt mig om hur jag ser ut eller vad jag haft på mig osv osv. Helt enkelt levt life. Jag tror ni förstår principen. Jag har liksom inte gjort så mycket, kunde lika gärna vart hemma i Stockholm istället för på Gotland. Det har vart rätt dåligt väder, betydligt bättre än hemma men ändå inte väder för att göra saker utomhus som att bada eller liknande. Jag tror vi var på stranden 2 av 7 dagar. Resterande 5 dagar har jag bara suttit i huset och kollat sönder på youtube. Jag tror i princip jag sett alla videos som går att se.

Jag har däremot uppdaterat nästan varje dag på instagram vilket ni kan se i kolumnen till vänster av bloggen eller om ni följer mig @juliaahjelm , jag är privat av en anledning men släpper in de flesta.

Jag ska verkligen försöka uppdatera oftare, inte så lätt när jag inte har det mest intressanta livet att skriva om, men jag klagar absolut inte.

kärlek<33

update

åh hej igen, tusen förlåt att jag inte uppdaterat något denna vecka, men har verkligen inte haft tid.
Som ni vet har jag varit på Gothia cup under veckan som gått. Det var en otrolig upplevelse, roligare än förra året måste jag säga även fast vår resa inte slutade på bästa sätt.
Jag har inte nämnt de men jag spelade i Blackburn Rovers FC, ett lag vi bildade inför Gothia och andra cuper framöver. Vi är 15st tjejer från olika klubbar runt om i Sverige och vi var inte överskrivna från våra moders klubbar och därför blev vi diskvalificerade från cupen och fick i Onsdags besked om att vi inte fick spela mer.
Vi tog oss enda till A- slutspel och var obesegrade i gruppspelet. Vi fick inte avsluta det vi på börjat vilket var tråkigt och jag blev faktist jätte ledsen. Men vi avslutade vår resa klart på topp!

Jag kom hem för någon timme sedan, vi skulle nämligen egentligen stannat tills imorgon men eftersom vi i två dagar inte gjort så mycket kände nog alla att vi kunde åka hem en dag tidigare.

Jag ska under morgon dagen packa då vi åker till Gotland super tidigt på söndag morgon.

Ni får ha det bra tillsvidare, puss <33

PS. läs dessa artiklar eller kolla på videon från aftonbladet för att veta mer om händelsen kring Gothia, var inte så bra på att förklara..

artikel 1 artikel 2 artikel 3 video

resor , update

Nu är vi äntligen hemma. Resan hem har vart bland det värsta jag upplevt i hela mitt liv. Jag hade hur ont i magen som helst då jag inte fick i mig så mycket middag kvällen innan, jag kunde inte gå på min högra fot som jag skadade strax innan vi åkte från hotellet samt att de inte släckte ner planets lampor. Jag satt alltså där mitt i natten och kunde inte sova pga allt ljus.

Jag klarade resan hem trots allt. Allt tack vare min frappe jag köpte på Starbucks på Antalyas flygplats innan vi boerdade. Vi kom dessutom in till flygplatsen 55min innan planet gick. Rätt stressigt att hitta rätt terminal med tanke på att det var sjukt dåligt skyltat. Tillslut hittade vi rätt och allt blev genast mycket mer avslappnande.

På vägen hem stannade vi på donken och åt och därefter hämtade vi vår hund som bott hos mormor.

Allt som allt en helt okej resa som jag skulle kunnat klarat mig utan men till viss del en rolig upplevelse att uppleva Turkiet som absolut inte har samma levnadsvillkor som i Sverige. Träffade nya vänner och tillbringade en hel vecka med familjen non stop.

Nu ska jag gå och lägga mig, kl är upp mot halv 7 och jag börjar faktist, tro det eller ej bli pigg.

Puss och godnatt<33

resor

Imorgon bitti som jag skrev går planet hem till Stockholm. Det går kl 00.40 så det är ett tag kvar. Nu ska vi spendera de sista kommande minutrarna här på Antalyas flygplats.

Turkiet har vart kul till viss del och viss del inte.
Det har vart alldeles för varmt, upp mot 50 grader vilket för mig är för varmt. Jag har bränt mig på axlarna och det svider som jag vet inte vad samt att jag inte gillat den turkiska maten vilken den största delen av bufén bestod av. Jag har i princip behövt äta samma sak i en veckas tid, pommesfrites. Men man ska inte klaga för jag har blivit svin brun iallafall och det var de jag ville.

Nu längtar jag faktist hem, men jag längtar verkligen inte till flygresan hem. Hatar att flyga även fast jag trodde att jag inte gjorde det. Jag flög senast 2014 om man räknat bort ner resan till Turkiet. Då gick det bra och jag var inte ett flygrädd men nu är jag jätte rädd.