Förra helgen följde jag med mina värdbarn för att träffa deras före detta au pair som bosatt sig i Dallas. Vi var på en vattenpark och där fanns också spelrum så där spenderades hela förra helgen.
Förra veckan var jag, Madison och deras farmor och målade på keramik i en butik vi har i gallerian, hur kul som helst och det fanns allt att måla. Tallrikar, muggar, tandbortställ, olika djur, hårborste. Jag målade en älva och Madison målade en popcorn skål. Nu väntar vi på att dom ska bli klara. Så på bilden nedan är älvan bara påbörjad.
Vi har också bakat brownies och dom var jättegoda!
Jag och Zach var vid galleriands damm och matade ankorna, fiskarna och sköldpaddorna, sååå söta!
I torsdags hade jag och en annan au pair lekdejt så hennes och mitt värdbarn var uppe vid vår pool så dom kunde leka tillsammans.
I fredagsmorse vid 6.30 åkte vi från Austin till Colorado, 15h biltur och så stannade vi en natt hos min värdmammas bästa vän och idag åkte vi vidare till Breckenridge ytterligare 1h. Här ska vi stanna en vecka och åka på forsränning, åka linbana, vandra och cykla, de är planerna än så länge!

Veckorna här går så snabbt, men tiden går snabbt när man har kul!
Denna vecka har bestått av mycket bad, har också varit och bowlat med ett av mina värdbarn. Vi var också iväg på en vandringsled som sedan ledde till en badplats med små vattenfall, stället heter Twin falls. Supervackert!
Vi var också och badade vid en brygga i en sjö. Mycket bad blir det nu men det är så varmt här nu att man vill vara i vattnet hela tiden. I helgen har jag varit uppe vid poolen som tillhör grannskapet jag bor i med en annan au pair och lunch blev det där med. Sedan var det lite jobb på lördag kvällen för mina värdföräldrar skulle iväg på födelsedagsfest. Så det blev middag, film och glass!
Idag har jag varit med två andra au pairer och ätit lunch och sedan varit i Zilker park och badat i Barton springs pool, jättehärlig dag.
Imorgon börjar en ny arbetsvecka och till helgen åker vi till Dallas tillsammans, jag och barnen för att hälsa på en före detta au pair! Kommer bli superkul!

Det har hänt så mycket sen jag kom hit så jag har inte riktigt hunnit med att göra inlägg! Men jag trivs jättebra, tycker verkligen om min värdfamilj och staden!
Fick lära känna deras au pair dom hade innan mig så vi spenderade dom första två veckorna tillsammans innan hon åkte hem. Hur underbar som helst och är säker på att vi kommer ses snart igen.
Så sen jag kom hit har vi firat min födelsedag, blev mycket uppmärksammad på min födelsedag, de började med muffins med ljus i på morgonen med födelsedagssång. Sen var vi ute med en båt och åkte efter på en madrass och det var hur kul som helst! På kvällen var vi tjejer ute och åt! Fick glasstårta med!

Vi har varit och vandrat på "enchanted rock", lite jobbigt men superfin natur!
Det har varit skolavslutning och alla föräldrarna stod beredda att anfalla alla barn med vattenpistoler och vattenballonger när skolbussen anlände!

Jag har varit och sett köpcentrumen, varit på "rainey street" vilket är en gata med vanliga hus som de gjort till pubar. Riktigt kul och dom är verkligen populära. Så förra helgen var jag och några andra au pairer och kollade ett band på en av pubarna, supermysigt!

Ett av mina värdbarn har åkt iväg på läger och kommer vara borta i två veckor men har mitt andra värdbarn Zach att spendera massor med tid med! Så i måndags åkte vi till Bulls Creek, helt fantastiskt badställe, dit kommer jag åka fler gånger! Resten av veckan har bestått mestadels av att bada, spela spel och såklart mina sysslor! Så mina arbetstider på sommarlovet är 9-18 mån-fre.

Imorgon har jag mitt första au pair möte, där alla au pairer i mitt område träffas. Mötena är en gång i månaden och imorgon ska vi spela laser tag!

Jag var på rundtur i New York dagen innan jag skulle resa till familjen med alla au pairer från skolan. Vi fick bl.a. se frihetsgudinnan, ground zero, Empire state building, timesquare. Allt var enormt, så häftigt att få se allt!

På fredagen anlände jag till Austins flygplats där jag möttes upp av min värdmamma, ett av mina värdbarn och deras nuvarande au pair. Vi åkte och åt pizza sen till huset för att visa mig runt och sen tog vi det bara lugnt och vi kollade på en film tillsammans. Fick jättefina presenter av dom när jag kom, blommor, flip flops, badlakan och ett linne. Passar bra här i värmen!
På lördagen var det poolparty för mitt värdbarn har fyllt år. Senare på eftermiddagen visade deras nuvarande au pair mig runt vid shopping centrumet, efter det gick vi på bio.
Idag, söndag har vi varit på cykeltur runt zilkerpark och varit på mitt värdbarns baseball match, den första baseball matchen jag har sett. Nu ska vi snart äta min favoriträtt tacos!!

Hittills känns allt jättebra, trivs jättebra med min familj och jag har fått ett gott intryck av staden!

Sitter nu i au pair loungen med massa andra au pairer från hela världen. Igår hade vi lektioner hela dagen mellan 8-18.30 och på kvällen hade vi "candy party" så jag har smakat på godis från hela världen, väldigt spännade!
Delar rum med tre andra tjejer som ska till Texas eller någonstans i närheten av Texas!
Idag har vi också haft lektioner hela dagen 8-20. Imorgon, torsdag ska vi till New York city på rundtur och ska även till "top of the rock".

Flygresan hit gick bra men den var lång och jag var väldigt nervös när jag stod på flygplatsen själv i Köpenhamn men jag träffade en kille från Houston, Texas som var väldigt snäll som visade mig vägen till gaten och berättade om Texas!

Så det går jättebra och jag är jättenöjd hittills, alla au pairer här är så gulliga!

Nu sitter jag på hotellrummet i Köpenhamn i väntan på att flyget ska gå till New York imorgon. Jag är väldigt spänd och nervös men det känns ändå bra trots att det var jobbigt att lämna familjen idag på tågstationen. Det har varit väldigt stressigt denna vecka så nu är de skönt att man äntligen har kommit en liten bit på resan.
Hade en toppenkväll igår med mina fina tjejer, lite avskedsfest innan jag skulle åka, kommer sakna alla hemma otroligt mycket!

Nu ska jag sova så jag är pigg och redo för imorgon!