Lovet har börjat och hade även en extra dag ledigt. Men kan ta en kort titt på vad som har hänt de senaste dagarna.

Fredag då V åkte låg jag i sängen och tittade yt och sen åkte jag till Niesby. Var på kaffe med Ellen och Jessica och senare var jag och J ut på picknick och pulkade lite. På kvällen drog vi iväg till Cassi med några av flickorna.

Lördagen sov vi ganska länge. Kom sedan på att vi skulle åka ner till hans villa och tittade och tog en härlig promenad på isen i solskenet. Såå härligt! Mot kvällen fixade vi oss och så kom lite folk över och så åkte vi vidare på fest, men den slutade väldigt tidigt så V och jag var hemma redan 1 tiden. Tog en stund att somna för mig så klockan kanske var runt 2 eller något?

Söndagen tog vi det bara lugnt och låg i sängen till 1 tiden, åkte då och handlade lite och sen till mig. Tog en snabb promenad och så åkte vi och åt varsin kebabrulle, riktig söndagsmat. Då vi kom hem somnade jag i någon timme kanske och sen åt vi en halv vattenmelon. Blev en tidig natt eller försökte iallafall eftersom jag har varit och jobbat idag. Blev bara några timmar idag och var hemma redan 1, åt då sallad och ungefär sen dess har jag legat framför datorn och tittat runt på olika sidor och så har jag lekt lite med Amanda. Kvällens planer är oklara så får se om jag gör alls något vettigt eller bara ligger kvar i sängen. Jobbdag imorgon också så vi hörs. KRAM

​Exakt som rubriken säger har jag skrivit mitt första och enda prov i provveckan och har bara att åka till skolan imorgon för att göra finska läsförståelse så har ja SPORTLOV! Dagens prov gick inte alls bra kände jag så väntar bara på ett resultat.. Satt på iallafall med Ellen hem och åt tortilla till lunch. Gick senare ut på promenad med Chip (systers hund) och sen jag kom hem har jag bara läst bloggar och tittat på youtube. Ska nu byta lite kläder och så ska jag gå efter Adele till dagis och sen vara barnvakt en stund. Vi får höras senare. KRAM

Vilken fin och härlig dag det har varit. Vaknade av mig själv runt halv 10 tiden och steg upp ganska direkt. Skönt med lediga dagar. Till frukost blev det två råstabröd smörgåsar med ost, avokado och tomat ovanpå och sen började jag med prov läsandet. Läste i ca två timmar och så gick mamma och jag ut på en promenad i det härliga vädret. Fortsatte att läsa lite och så gjorde jag en smoothie som blev huur god som helst. Känns som det ända jag har gjort idag är att äta och att läsa på prov men ja till middag gjorde vi tortillas namnam haha. Nu har jag någon timme på mig att läsa och så ska jag iväg på sånglektion. Resten av kvällen gör jag antagligen inte så mycket än att titta igenom allting tills morgondagens prov + att skriva om en bok med ca 500 ord. Får absolut inte glömma bort det. Men ska fortsätta läsa nu så sees vi. KRAM

Här kommer nu då de sista dagarna av vår resa till Gran Canarieöarna.

DAG 4 - Denna dag gjorde vi inget speciellt utan var vid poolen hela dagen. Så inget speciellt att säga om dagen men mot kvällen åkte vi in till centrum av Puerto Rico och åt på en resturang som hette Henry's. Var en väldigt speciell resturang eftersom det var slipsar överallt på väggarna där och så hade en svensk grundat den här restaurangen. Gick runt och tittade lite där efter vi hade ätit och sen tog vi taxi hem.

ååh vattnet var i en så härlig färg här, så ljusblått och klart.

DAG 5 - Femte dagen hade vi tidig väckning och var och åt frukost redan prick 8. Började sen traska ner mot hamnen i Puerto Rico för att ta en båt till Arguineguin för att gå på en marknad. Hittade en jumpsuit som jag förälskade mig i. När vi tyckte vi hade gått klart så tog vi båten igen men vi bestämde oss för att stiga av i Anfi som var ett superfint ställe där det var ganska lugnt och inget extra. Låg där vid stranden en ganska lång stund och sen gick vi runt och tittade lite. Hittade även ett bikini här. Vi var även och åt tapas på en restaurang här men tyvärr kommer jag inte ihåg vad den hette men super good och man hamnade nästan i matkoma efter haha. Tog en taxi tillbaka till hotellet och gick sen och köpte lite smått och gott att äta till senare.

DAG 6 - Sista dagen då i paradiset. Det tog vi ut på bästa sätt och bara tog det lugnt vid poolen. Var också och lyckades få soleksem så blev en liten paus mitt på dagen med solandet men gick nog ner på nytt efter någon timme haha. Gick sen in till shopping centret och åt på samma restaurang som vi åt på första kvällen vi var där och efter gick vi runt och shoppade lite och hittade en hel del. Blev att packa då vi kom hem och sen var det att ställa alarmet och gå och sova.

DAG 7 - Alarmet ringde 04.00 och bussen kom efter oss en timme senare. Usch hade ingen alls lust att åka hem men flygresan kändes snabbare än vad den tog så det var tur. Landade i Vasa runt 15.30 och såklart kom mitt bagage nästan sist så stod och väntade i en halv timme på det haha.

Det var den resan det. Hoppas inte det tar länge innan vi åker igen.

Ni får ursäkta nu min enorma tysthet här. Har haft så mycket på gång nu i en vecka men nu är det mycket lugnare fast provveckan är igång. Annars förra torsdagen var det penkkis och treorna hade väl lite roligt med oss. Fredagen var det vår tur att ha lite roligt åt ettorna då det var vanha och vi klädde ut oss till gamlingar. På kvällen hade vi ett lokalfest dit det kom en hel del folk men hade nog ganska kul åtm.

Resten av helgen blev lugn, lördagen blev städdag och sen på kvällen åkte jag, V och H till Jonne. Söndag var vi på brunch med Vickes släkt och hemma var syster, Nicke och Adele här så vi tittade om vi skulle hitta någon bil åt mig. Resten av kvällen tittade jag serie tills V kom men hade tydligen somnat och sovit i lite mer en 1 timme. Vi började då titta en film före vi gick och sova.

Idag är jag ledig från något prov så skönt var det att få sova ut. Har också endast1 prov att skriva denna vecka och en läsförståelse. Så 3 av 5 dagar är man ledig. Man kan ju inte klaga direkt. Dagens planer är att läsa på prov, kanske ta en promenad, ska behöva städa rummet meen får se med det och så har jag jumppakidz ikväll. KRAM!

Har varit några fulla dagar och ganska tunga men ändå roliga haha. Måndagen satt jag hela dagen efter skolan och läste på finska prov tills vi hade jumppakidz och lite efter också. På tisdagen var det provdags som jag bara hoppas jag är åtm godkänd i och sen började vi ställa till för konsert. Vi hade en kvälls konsert igår och idag hade vi för skolan. Ganska trött och slut eftersom det blev ungefär 12 timmars skoldag och med lite mat i magen. Idag tog jag bussen hem och så gick jag till mommo för att äta. Här hemma hela kvällen har jag halvsovit och nu gjort två psykologi uppgifter och har två essäer kvar tills deadlinen imorgon kväll, suck. Annars händer det inget speciellt, penkkis (bänkskuddardagen) imorgon och på fredag vanhadagen. Nästa vecka provvecka och jag har endast ett prov att skriva såå skönt, och då veckan där på sportlov. Ser fram emot de kommande veckorna. Hade!

​Vad ska man göra då man inte får bilder från telefon infört via appen? Har varit så nu i några veckor... suck. Om det finns någon som vet kan ni gärna kommentera är ni snälla.