Då var skolan igång och känns väldigt jobbigt att börja på med allting igen men får väl bara ta det som det kommer och kämpa på med det sista av gymnasietiden. Annars var sista helgen på sommarlovet bra och fredagen var jag först och gjorde naglarna till @moahäggblom och sen hade vi flickorna kräftskiva. Lördagen var det fagerö med förfest på Eskilsö.

Igår började skolan igen som sagt och jobbigt och trött var man. Men tog mig igenom dagen och väl hemma gjorde mamma och jag mat. Mot kvällen åkte vi flickor till Arom en stund. Somnade ganska tidigt den natten som var behövligt. Skolan idag skulle ha varit en lång dag, ända till 4, men var och tog bort ett ämne så fick sluta redan 14.20 så det var skönt. Var och handlade ettnytt minneskort till kameran eftersom det gamla har gett upp det. När jag kom hem tog jag det lugnt och sen läste jag lite på studenten och gjorde andra läxor. Har ännu en hel del kvar så ska försöka hinna göra dem före V kommer. Ha en skön kväll iallafall. KRAM!

Fredagens promenad med chippen.

Blev en sen uppdatering idag men har inte kunnat skriva före nu eftersom jag har kört mesta delen av vägen dit och hem. Men blev en shopping dag i Tammerfors med mamma, moster och kusin. Startade runt halv 10 tiden och var vid ikea runt 1 tiden.

Gick runt på ikea i några timmar och hittade lite smått och gått där, kan försöka visa imorgon om jag har tid. Efter vi var klara där åkte vi vidare till ideapark och shoppade vidare, hittade en hel del som jag har tänkt visa er. Klockan 8 satt vi alla i bilen nöjda och glada att åka hem. Har haft en paus i Jalasjärvi och nu har vi ca 20 km hem, så skönt. Känner mig helt slut i hela kroppen. Hörs sen.

Godnatt!

​Då var näst sista helgen förbi före skolan drar igång igen. Känns verkligen inte som vi har haft sommarlov när man tänker på hur många varma dagar vi egentligen har haft, man kan nästan räkna de på fingrarna.. Denna helg har det inte varit så mycket program, fredagen chillade vi bara hos Jonne och blev en ganska tidig natt.

Lördagen städade jag rummet snabbt och sedan åkte V och jag ner till villan och gjorde upp i badtunnan. Mot kvällen kom lite mera folk och vi gjorde mat och sen gick i tunnan. Satt kanske där till närmare halv 12 tiden och gick och sova en stund senare. Sov väldigt dåligt den natten och fick kanske 3-4 timmars sömn så blev en ganska jobbig söndag. Lämnade på villan ganska länge igår eftersom det började stört regna när vi skulle börja städa bort utomhus så blev att vänta lite. Lagade sen mat med mamma då vi kom hem och sen gick vi över till syster och tittade. Resten av kvällen  tittade V och jag på en film och sen somnade vi tidigt, skönt.

Idag steg jag upp runt 11 och sen satte jag mig och läste på hälsokunskap någon timme före jag åkte i jobb en stund. kom hem runt halv 5 och åt lite och tog en skön dusch. Atm ligger jag i soffan och tittar på tv eller tittar och tittar har väl mest på det bara haha. Skulle vilja hitta på något ikväll så får se om någon har tid annars blir det att ligga hemma. Imorgon ska mamma och jag ut på lite äventyr tror jag det blir. Mera om det imorgon.

KRAM!

Min musik stil går i perioder, kan gilla pop musik i någon vecka och sen kan det byta till country osv. Nu just är det en väldigt blandad stil. Här kommer iallafall några av de som jag spelar om och om igen flera gånger per dag.

Rock off var som sagt super och ångrar inte att jag åkte fast jag inte var i skick direkt. Men vi startade från Nämpnäs klockan 3 om natten till onsdag mot Åbo och tog båten över till Åland. Vi kom dit runt 2 tiden och satt bara och chillade vid campingen och sate upp tältet och lite sånt. På kvällen var vi och hämtade ut våra biljetter och sen gick vi in på området och lyssnade på Toto och Freddy kalas. Efter att de hade spelat klart gick V och jag tillbaka till campingen eftersom jag inte mådde så bra.

Torsdagen hände inte så riktigt mycket förutom att Vicke och jag var ut och cyklade runt lite i Mariehamn och sen gick vi och åt pizza. När vi kom tillbaka till campingen så började vi fixa oss inför kvällen och hade lite förfest på campingen med alla andra före vi gick till området och lyssnade på Basshunter. När han hade spelat klart gick vi till kino resten av kvällen.

Fredagen kom och då hade hälften av vår Ålands resa gått. Det var inte så bra väder denna dag utan det regnade nu som då men till kvällen sprack det upp. Som vanligt hade vi förfest vid campingen på kvällen före vi begav oss till området, denna gång var det Markoolio och Norlie & KKV som uppträdde och det var det bästa uppträdanden (tyckte jag) under dessa dagar vi var där. Resten av kvällen spenderades på kino och sen på natten gick vi efter lite mat före vi begav oss till campingen för att sova.

Under lördagen var vädret så varmt så vi spenderade nästan hela dagen vid stranden före vi gick in till centrum och åt mat. Denna kväll var det Otto knows som vi var och lyssnade på och det var även sista uppträdande på hela rock off helgen så när han slutade spela smälldes det raketer i mängder. När de hade slutat gick vi till Arken där sista kvällen spenderades. Söndagen gjorde vi inte så mycket annat än att packa ihop allt och bege sig mot hamnen och ta båten hem. Kom hemma runt 11 tiden ungefär.

Hade iallafall en bra resa! Tack alla som var med.

Snart har en vecka gått sedan vi kom hem från Åland och vi hade det super bra, men mera om det senare. Denna vecka har jag försökt läst på studenten och bara tagit det lugnt. Igår var det jättefint väder och jag åkte ner till villan ganska tidigt med fammo och faffa. Senare kom resten av familjen och vi åt mat, fiskade lite och mycket mer. Vicke och jag åkte hem runt halv 9 tiden och då spelade vi lite badminton och kubb.

Somnade runt halv 12 tiden och idag vaknade jag redan halv 9 men låg kvar i sängen till 11 tiden. Åt lite frukost och nu för tillfället sitter jag och tittar på tv. Efter någon timme ska jag åka och jobba en stund och kvällens planer är lite oklara ännu så får se vad man hittar på. Ha en bra dag!

Gårdagens frukost, så gott och så enkelt.