Har som sagt haft två lediga dagar nu så i tisdags började jag dagen med morgongym och sen var det pluggande hela dagen som gällde, fick mycket gjort vilket var skönt. Igår var det wbn här så mot kvällen for jag ut en stund och checkade läget. Idag har jag haft skola från 8.30 till 2 tiden. Efter det vilade jag lite och sen fixade emelie, nadja, fredrik och jag tortillas. Sen har jag tränat och städat. Imorgon är det fredag yayy.

Helgen blev riktigt lugn och skön. Lördagskvällen spenderades hos hanna med ellinororna. I söndags for jag till vasa igen, idag hade vi lång dag från åtta till fyra men nu var det ledigt två dagar igen. Har nästan bara praktiska kurser just nu så då är man uppdelad i två eller tre grupper. Idag har jag också gymmat med fredrik och varit på promenad med ellinor och tessa, nu sitter jag bänkad framför idol.

Veckan har gått himla snabbt, i måndags hade vi en himla intressant dag där vi lärde oss om hur man ska förbereda sig inför en operation. Tvätta och desinficera händer, klä sig sterilt, klä in en patient, tvätta patienten innan operation och så vidare. Det låter kanske lätt men sen när man väl ska göra det och i misstag råkar ta i något osterilt när man har på sig rocken, handskarna, munskyddet och mössan är det bara att börja om. Jag vet iallafall att jag studerar rätt! Sen var jag plötsligt ledig i tre dagar eftersom läraren vi skulle ha var sjuk. Under de dagarna har jag hunnit göra några moodle test, grupparbete, räknat läkemedelsräkning, varit på promenad och sen också bara tagit det lugnt.

I torsdags var det dags för sitz, längesen sist. Denna gång på ollis vilket var annorlunda. Efter sitzen hade jag en riktigt rolig kväll på ollis! Nu är jag hemma en sväng och ska inte göra något speciellt alls idag.

Åkte hem redan i torsdags eftersom jag var ledig på fredag. I fredags tog jag det mest lugnt hemma på dagen och på kvällen for jag till närpes. På lördan var jag och kollade på fredriks match och efter det körde vi till mig. Fixade oss och så begav vi oss till julina som fyllde 20. Det blev en riktigt bra kväll hos julina där decibelnivån mest hela tiden var lite för hög haha.

Hejsan! Första skolveckan är avklarad och snart också den andra, har en lektion idag och så åker jag hemåt. Förra veckan hade vi lektion 8.30 till 16 så gott som varje dag. Var iallafall ut och firade BTS på onsdan med ett trevlig gäng. Veckoslutet lämnade jag i vasa och tog det bara lugnt. Har också skaffat gymkort så har varit där nästan varje dag. Denhär veckan har också bestått av någon lång dag men också någon kortare. Igår efter skolan begav vi oss och checkade in novias gulnäbbsintagning, efter det åt vi på amarillo och gick sen till ollis en stund. Nu ska jag göra mig redo för skolan. Ha de bra!

Villaavslutningen började hos ellinor med fina tjejerna. Kräftor, paj, sallad, rostabröd och till efterrätt oreocheesecake, mums säger jag bara. Sen for jessica och jag iväg till närpes var alex hade fest. Där spenderade vi resten av kvällen, en riktigt bra villaavslutning. I söndags var det dags att packa alla kläder som man släpat hem och åka iväg till vasa igen.

Hejhej! Jag har haft onsdag och torsdag ledig denna vecka så före jag for mot vasa vara jag och tränade, skönt att ha nyckel så man kan fara dit när ingen är där. Sen begav jag mig till vasa, på onsdagen var vi ut och körde till patriks villa på kvällen. På torsdag åt jag frukost och var sen resten av dagen med jessica och ellinor, gick i butiker, åt lunch och fikade. Trevlig dag! På kvällen fixade jag och fredrik tacopaj och var sen och fångade pokemon med patrik runtom i vasa centrum haha. På fredag åkte jag hem och så var det dags för kvällskift. Nu jobbar jag enda tills fredag nästa vecka, har ett veckoslut ledigt och så börjar skolan. Sex dagar kvar på sommarjobbet nu!

Sista helgen i juli hade adelina villafest, åt gott, spelade volleyboll och umgicks innan det var dags för mig att köra hem så jag skulle orka upp till morgonskift på söndag. Kul kväll var det!

När mamma och pappa varit i grekland hela förra veckan så åkte jag oftast efter jobbet till villan där robin och sabina också var. Roligt att få umgås med dom innan det bär av till sverige för deras del i höst, hoppeligen hinner jag med något besök till dem i höst också. (Enda bra bilden jag fick på bono var när han gjorde sitt behov)

I fredags åkte vi till rasses villa. Jag, fredrik, ellinor, oskar, adelina och rasse. Gjorde super god mat, spelade, badade bastu och hade det gött! När vi vaknade på lördan skjutsade rasse oss tillbaka till land och så for jag på lappfjärdsdagen.

Kvällen spenderades först hos mig på förfest och sen cyklade vi iväg mot lavadansin där det var hålligång. En himla kul kväll blev det och kanske den sista varma sommarkvällen buhuuu.

Denhär veckan är jag ledig på lördag så det blir vel en sväng till vasa imorgon. Annars har det inte hänt något speciellt, vardagen går mest ut på jobb men jag trivs bra där! Det är snart bara två veckor tills skolan börjar igen, den här sommaren har verkligen gått snabbt. Nåja nu ska jag sova, godnatt!

Hade tre dagar ledigt från jobbet, vilket blir det längsta lediga i sommar haha. Så vi passade på att åka till Umeå en sväng. Åkte med wasaline på fredags morgonen och var framme något efter ett tiden. Därifrån hämtade mathias oss och så for vi till deras lägenhet där vi skulle sova första natten. Sen tog vi bussen in till centrum och åt på max och gick i lite butiker innan vi åkte tillbaka till lägenheten. På kvällen gick vi på en promenad, åt tortilla och såg serie. Lördag morgon gick vi till ica och åt sen frukost. Packade ihop våra saker och åkte in till centrum igen, fick checka in på hotellet redan kl 12 så det var bra. Gick sen i lite butiker igen och så åt vi god pizza. Chillade på hotellet en stund innan vi gick och tog lite foton vid vattnet och vandrade runt en stund innan vi bestämde oss för att äta på pinchos. Pinchos var en app restaurang där man beställde maten genom en app och så fick man en notis när det var färdigt och så fick man gå och hämta det. Det var en slags tapas restaurang där det fanns mycket att välja på. Rekommenderar verkligen den restaurangen! Sen tog vi en cider vid hotellets bar innan vi gick upp till hotellrummet. På söndag åt vi himla god frukost och kl 12 åkte bussen till hamnen. Båtresan gick trögt satt mest och kollade på alla barnfamiljer som var där haha, bra underhållning. Sen sov jag i vasa tills måndag när jag hade kvällsskift. En toppen miniresa med min fredrik!