Några bilder från förra veckan, jag ha solat, chillat på villan med julina, varit och sett på match till töjby, varit en snabbvisit till vasa och i lördags hade vi hyrt en badtunna, så vi badade med tjejerna. Trevlig kväll blev det och tur med vädret hade vi. Nu har en ny vecka börjat och idag har jag varit ledig. Har mest tagit det lugnt och ikväll har jag varit på glass.

Alla kvällar gick vi som sagt ut och åt till olika restauranger. Dom flesta vi åt på var vi riktigt nöjda med. Bäst tyckte vi om en restaurang som såg ut som en trädgård, mysigt! Nästsista kvällen var det dock grekisk afton på hotellet så vi åt där då. Marcus tog en hel del gopro bilder, sista bilden är på sanne haha. För det mesta var det riktigt fint väder, en dag var det mulet så då var vi till staden Chania. Annars är jag riktigt nöjd med resan, bra sällskap och bra väder!

En dag bestämde vi oss för att hyra en bil och köra till elafonissi, som är en populär strand, den låg ungefär 60 km bort och vägen dit var väl si sådär haha. Man körde högt uppe i bergen hela tiden och för det mesta fanns det inte något staket och på vägen rymdes just och just bilen. Fin utsikt var det iallafall, dock får man ju aldrig det lika fint på bild. På stranden låg vi mest i solen och vissa snorklade. Vattnet var tyvärr ännu ganska kallt denhär tiden på året men det gick nog när man varit i en stund. Vägen tillbaka trodde vi var bättre eftersom vi skulle ta kustvägen men nej. Den var ännu värre och kurvigare haha. Nåja vi kom iallafall tillbaka till platanias efter många om och men.

Tänkte inte berätta dag för dag vad vi gjorde eftersom de flesta dagarna såg ganska likadanna ut. Vi var alltså till Platanias i Kreta, jag och pojkarna haha. Vi bodde i ett riktigt fint och stort hotell som hette porto platanias beach and spa hotell. Rekommenderar det verkligen! Alla dagar gick vi först och äta buffé frukost (såklart) och därefter gick vi ner till poolen eller stranden. Drack gott, åt glass, simmade, lyssnade på musik, skrattade åt dålig humor, gjorde konster i vattnet och åt lunch däremellan. När vi var färdiga med solandet gick vi ofta till någonderas hotellrums balkong och spelade kort eller så gick vi ut och vandrade. Sen fixade vi oss för kvällen och letade upp en bra restaurang. Efter maten gick vi ofta och drack någon drink till någon annan bar innan vi letade oss tillbaka till hotellet för att sova. Det var ingen festresa utan endast en avslappnande semestervecka, såå skönt!
Del 2 kommer snart...

Förutom jobb bestod också förra veckan av en del villaliv. Fiskade, grillade, spelade kort, njöt av solen och så vidare.

Igår var jag ledig så jag åkte till ikea med mamma och pappa. Såklart kom man hem med en hel del saker, vissa mer nödvändiga än andra kanske men det var mest småsaker. Idag regnar det så då passar det bra att jobba. Tjaao

Sommarjobbet har börjat och i lördags hade jag mitt första skift. Efter det tog jag det lugnt en stund innan jag började fixa mig för kvällen. Var först hos mig en stund sen åkte vi till julina och efter det till ruben. Hade en riktigt rolig kväll fast jag bara var där tills elva tiden eftersom jag jobbade söndan också. Idag har jag kvällsskift så ska riktigt snart åka iväg. Sen har jag ledigt två dagar så ska bland annat åka till ikea. Haa deet!

Igår efter presentationerna åkte vi för att handla och så styrde vi kosan mot martinas villa i närpes. Väl framme började vi med kaffe och cheesecake och sen la vi vatten i badtunnan och började värma den.

Därefter började vi fixa till maten. Potatissallad, vanlig sallad, grillat kött, majs, sparris, lök och ost, batong och lite gott dricka. Allt smakade himmelriket!

Efter maten hade vi alla möjliga samtalsämnen innan vi gick i badtunnan. Lite för varmt i början men sen blev det bättre. Doppade mig också i havet. Satt i badtunnan i någon timme och hade det skönt. Tog alla möjliga bilder men bjuder på dessa haha. Lånade någon av emelie.

Imorse fixade vi frukost och städade upp innan vi for till vasa igen. Sen sade vi hejdå åt varandra för en obestämd tid, buhuu. Dessa tjejer alltså!

Idag presenterades som sagt examensarbete idén och det gick riktigt bra.
Ikväll var en stor del av klassen på middag till faros, tog hummersoppa som förrätt och en hamburgare till huvudrätt. Gott var det och mätt blev man! Imorgon är sista dagen i skolan därefter åker vi till martinas villa och bland annat badar badtunna och äter gott. Skojjjj

Gonatt!

I måndags hade vi sista tenten, sköönt. Sen var det examensarbete idén kvar att finslipa, den lämnades sen in på onsdag, ännu skönare! Efter det var jag ledig resten av veckan. Har bland annat gått i lite butiker, lunchat med nadja, solat, druckit sangria på strampen, bakat en kaka och promenerat med emelie. Var riktigt fint väder hela förra veckan i vasa. I fredags for jag till lappfjärd, åt första bollaglassen med pappa och var ut och körde med hanna och jessica. På lördagen jobbade jag morgonskift och sen for jag till närpes där jag var resten av kvällen. Idag har jag mest bara chillat och varit trött haha.

Nu är jag tillbaka i vasa igen och på tisdag har vi presentation av examensarbete idén och på onsdag ska vi lyssna på presentationer av examensarbeten av andra klasser. Seeen är det dags för jobblov i 3 månader ish.

Igår var en riktigt toppen dag, bättre söndagar får man leta efter. Chillade först i solen hos emelie innan vi började fixa med grillen och maten. Inledde grillaäsongen med super god mat. Efter det drack vi kaffe och chillade lite till i solen innan vi cyklade iväg till zip park i Vasklot. Fem olika hinderbanor med olika svårighetsgrader som hänger mellan träd i olika höjder. Väldigt spännande och utmanande, absolut någonting jag skulle kunna göra igen någon annanstans i Finland. De flesta bilderna är lånade av emelie, jag hade förstås sned hjälm på alla bilder som den största tönten på hela stället.
Tack för en jätte fin dag tjejjer!