Så nu har vi precis landat på svensk mark igen efter två super bra veckor i USA!

Jetlaggad som bara den men det är ändå skönt att vara hemma och få sova in sin egna säng. Men precis som rubriken säger är jag bara hemma för att vända. Jag har några hektiska dagar framför mig och sedan bär det av igen. Denna gången till London för att vara borta ett halvår!

Så nu den sista tiden som är kvar ska jag tvätta, packa om och umgås så mycket som möjligt.

De senaste dagarna har vi njutit till tusen av att äntligen få lite sol! Vi har strosat runt på Santa Barbara's gator och gått längs med den härliga stranden. Där fanns även en mysig pir med små souvenirbutiker och restauranger.

Tänk vad härligt att bo så här! Riktigt avundsjuk på alla collegestudenter som har allt detta bara några meter från skolan!

I torsdags hämtade vi ut vår hyrbil och efter att ha virrat runt en del i stan och kört fel ett antal gånger så var vi äntligen påväg och kunde börja vår roadtrip ner mot LA.

Vi stannade till för ett besök och fika hos min kusin som bor lite nedanför San Francisco innan vi åkte vidare mot Montrerey där vi stannade över natten.

Vår otur med vädret har fortsatt och det har regnat konstant sen vi började köra, inte det roligaste!

Idag åkte vi vidare mot Santa Barbara via Highway 1, vägen som går längs kusten. Vi körde ca 2 timmar innan vi kom fram till en avspärrning där det stod "road closed" och då var det bara att vända och åka tillbaka... Detta på grund av det dåliga vädret som varit den senaste tiden.

Sån otur verkligen! Men även om vi inte kunde åka så länge längs med Highway 1, hann vi ändå se en hel del häftigt. Det är verkligen en upplevelse att köra där!

Nu har vi precis kommit fram till vårt motell i Santa Barbara och håller tummarna på att våra två dagar här ska bjuda på lite sol!

Vi fortsatte turistandet med att åka cabelcars och vandrade lite genom stan. Sen hyrde vi en tandemcykel och cyklade bort till golden gate bron, så häftigt att se den i verkligheten!

Försökte få till några bra bilder men som vanligt hade vi lite otur med vädret och mellan regnskurarna var det rätt monligt så det gick inte så bra som vi tänkt haha

Men verkligen en häftig upplevelse!

Vårt första stopp på resan var San Francisco. Ett regnigt och molnigt San Francisco.

På tisdagen gjorde vi ett besök på Alcatraz, den kända fängelseön. Vi hade bokat biljetterna hemifrån och tur var väl det, tveksamt om vi gett oss ut i det vädret annars. Efter bara några minuter var vi helt genomblöta!Vi insåg snabbt att vårat paraply inte var mycket till skydd och köpte därför varsin illgul poncho som vi gick runt i hela dagen, hej turist!

Acatraz var i alla fall värt ett besök och en häftig upplevelse!

Efter en smarrig pankakslunch strosade vi runt en stund på Fisherman's Wharf och Pier 39. Ett stort område med en massa affärer, restauranger och annat kul. Vi hade ju som sagt otur med vädret men kan tänka mig att det är väldigt härligt där när solen skiner!

Vi köpte med oss mat upp på rummet och mös i våra morgonrockar. Jetlaggade som vi var somnade vi redan vid 20!

Nu har vi mellanlandat i Amsterdam. Här har vi tre timmar att spendera innan vi flyger vidare mot San Francisco. Det är en 10h lång flygresa så jag hoppas allt går smidigt och att vi får så mycket sömn som möjligt!

Jag har bockat av de flesta punkterna på min to do-lista, fått lite mer koll på läget och börjat ta mig an packningen. Har börjat inse att det är något som kommer bli svårare än jag tänkt!

Att packa för ett halvår är ju ett projekt i sig... Inte nog med att man har begränsat med plats så ställer det ju även till det att jag ska till USA nu två veckor innan och därför också har begränsat med tid.

Någon detaljerad packlista till London insåg jag ganska snabbt skulle bli omöjligt. Så då var min tanke istället att jag skulle packa till USA och London samtidigt. Gå igenom garderoben, rummet och badrummet steg för steg och det som inte skulle med till USA ska antingen med till London eller inte med alls. Riktigt så har det inte blivit...

Förutom lite som tvättas är väskan till USA snart både färdigpackad och överfull haha men Londonpackningen kommer jag bara till viss del kunna förbereda. För jag insåg ju snabbt att de handlar om plats och prioritering. Och att de flesta kläderna därför hamlar i kategorin "kanske" vilket betyder att jag inte kan packa så mycket förens jag har allt framme samtidigt och kan välja vad som ska prioriteras och vad som inte får plats.

Spännande att se hur det här kommer gå...

Idag gjorde jag mitt sista pass på jobbet. Fick fina presenter av mina kollegor och så hade jag med mig blommor och sa hej då till alla.

Samtidigt som det var ledsamt att säga hej då så har svårt att förstå att jag faktiskt inte kommer tillbaka på minst ett halvår och att alla kanske inte är kvar då..

Men nu är jag ett steg närmare mitt äventyr och nya jobb!

När jag var och hälsade på hos familjen i England så var det två saker värdmamma verkligen gillade med Sverige och det var köttbullar och kanelbullar. Så på skoj fick jag i uppdrag att lära mig laga och baka det.

Köttbullar, potatismos och sås bjöd jag min familj på till middag förra veckan och för att vara jag så blev dom faktiskt rätt så bra! Och idag var det dags att baka kanelbullar.

Valde att köra extra fyllning för att verkligen inte riskera att dom skulle bli torra. Riktigt smarriga blev dom!